8 Reacties
3 weken geleden
Enerzijds is het misschien veel veranderingen voor hem, helemaal in deze tijd van het jaar.
Anderzijds hoor ik van een vriendin met een dochter van 3 dat je beter rond de 2 jaar kan doorpakken, omdat zij nu ervaart dat het echt niet lukt.
Maar ieder kindje is anders...
Wij zijn nog niet gestopt. We merken dat ze er nu heel veel baad bij heeft en er al genoeg gebeurt qua ontwikkeling en ze zo kan ontprikkelen. Hoe we het wel gaan doen weet ik nog niet.
3 weken geleden
Reactie op Newmom20243
Enerzijds is het misschien veel veranderingen voor hem, helemaal in deze ti ...
Ja ik dacht juist om nu voor die veranderingen te stoppen met de speen zodat het niet en en en is. Dus vandaar de keus om dan inderdaad nu te stoppen.
Hij heeft alleen de speen altijd alleen in bed gehad en verder niet.. toch maar besloten om even te kijken hoe het vannacht gaat en willen toch kijken om door te zetten.
Blijft altijd lastig denk ik..
3 weken geleden
Onze oudste zijn we de eerste keer een week gestopt. Was drama eindstand terug gegeven paar weken gewacht en toen weer gestopt. Ze was rond 2,5/3 ging eigenlijk heel goed omdat ze het begreep en ik het uitkom leggen. Het was beter die en die hadden het ook niet. Ze was geen baby meer. Toen ze wat jonger was begreep ze dat nog niet zo.
3 weken geleden
Reactie op Roos Anne
Onze oudste zijn we de eerste keer een week gestopt. Was drama eindstand te ...
Dus ik ben er nu iets gemakkelijker in. Zodra ze het ook maar een beetje begrijpt ga ik het proberen. Maar het was ook veel helpen met in slaap komen. Ik snap het ook als je 2 jaar als het ware gewend bent in slaap te komen met een speentje.. dus we bleven wat langer boven even wat langer kletsen hier hielp het door het avondritueel gewoon wat aan te passen .
3 weken geleden
Reactie op Roos Anne
Dus ik ben er nu iets gemakkelijker in. Zodra ze het ook maar een beetje be ...
Ahh ja precies, is ook zeker wennen inderdaad. We zullen zien hoe het gaat vannacht en de komende dagen en anders geven we de speen maar weer terug馃ぃ
3 weken geleden
Wij pakken in de nacht de speen af.
Echter hij kreeg t min of meer door. En ging met de ring tutten met zn vingers. Dus als we de speen afpakte wordt ie wakker..... Afgelopen nacht werd hij ontroostbaar wakker speen niet gegeven ..en is naast mij in t grote bed in slaap gevallen. Speen lag op nacht kastje van papa dus toen hij opstond en t lampje ging aan. Tja zag ie de speen.... En ' ploep'. Ik was nog erg moe en vroeg wil je in je eigen bedje...... Ja.....
In de kerstvakantie van mijn partner willen we stoppen met de speen... Eigenlijk in de eerste twee weken van november al. Ik ben benieuwd of t gaat lukken.
3 weken geleden
Reactie op Britterbal
Wij pakken in de nacht de speen af.
Echter hij kreeg t min of meer door. En ...
Ah ja snap ik dat je hem dan terug geeft. Hopelijk valt het in de kerstvakantie mee en lukt het jullie om door te pakken. Hier is het vannacht erg goed gegaan. Is gisteravond in slaap gevallen en hun wordt nu (7.30) wakker. Hebben hem de hele nacht niet gehoord.
3 weken geleden
Hier met het leven op de boerderij een drama om de speen ook schoon te houden.
Daarnaast vergeet ik wel vaker wat dus wilde dit voor zijn.
In een week direct door gezet en speen niet meer gegeven.
Altijd een half uurtje jammeren en huilen waarna ze in slaap viel.
Nu sinds kort hebben we avond routine wat aangepast. Eerst was dit filmpje kijken (schaun the sheep) en dan naar boven om te slapen.
Nu mag ze filmpje kijken en spelen we een half uur met de blokken, puzzels en boekjes. Daarna lachend naar bed in waarna alle knuffels een kus krijgen. Zo verlaat ik de kamer en valt ze na kort gebrabbel in slaap.
Ze wordt februari 2 jaar.