Mijn dochter van 25 weken slaapt goed, maar rond 5 á 6 uur in de ochtend wordt ze wakker omdat ze het dan koud heeft. Als ik er een dekentje overheen leg slaapt ze weer verder tot ca. 7.30 uur.
Als ik haar te slapen leg kleed ik haar voor dat moment warm genoeg. Ze slaapt in een slaapzak. Ook als ik haar later op de avond (slapend) overleg in de co-sleeper voelt ze comfortabel warm.
In de vroege ochtend voelt ze juist koud.
Nu hoor ik om me heen dat het gevaarlijk kan zijn om een dekentje te gebruiken wanneer een baby in een slaapzak slaapt.
Zijn er betere opties?
Maak je haar nog wakker voor een 23:00 voeding? Of komt ze snachts nog? Ik doe altijd met de 23:00 schone luier en evt een hogere tog waarde slaapzak aan
We leggen onze zoon vaak te slapen in slaapzak zonder mouwen en romper, en dan snachts trekken we hem een extra 't shirt aan. Misschien kan jij ook een beetje spelen met lange/korte mouwen romper en een extra t-shirt oid?
Wij leggen haar in een romper korte mouw, pyjama en slaapzak korte mouw. Het is in de kamer 23 graden ongeveer. Soms gebruiken wij wel een dekentje.., maar nu ze rolt wil ik hier eigenlijk ook mee stoppen.
Het is misschien een investering (althans hier in Noorwegen aardig aan de prijs) maar probeer eens een pyjama van bamboevezel. Dat reguleert de lichaamstemperatuur zo ontzettend goed! Zowel goed voor warmte en verkoeling.
Werkt super hier in elk geval 😄