16 Reacties
2 jaar geleden
Hoi, allebei mijn dochters hebben kma. Mijn oudste had dezelfde klachten als jou kindje. Zin had baat bij pepti, je moet dat alleen wel langer de tijd geven dan 2 dagen. Onze kinderarts zei dat je het minimaal 2-4 weken de tijd moet geven, omdat de darmen daar aan moeten wennen ook. Mocht je in de buurt van Haarlem wonen dan raad ik aan om doorverwijzing te vragen aan je huisarts naar dokter Winkel, kinderarts en allergoloog.
2 jaar geleden
Ohja, van Johannes broodpitmeel moet je ook uitkijken. Daar kan ook melk in zitten al je geen pure vorm gebruikt. En ze raken nog meer verstopt als ze al moeilijke stoelgang hebben.😊 dat heeft mijn jongste namelijk ook😅
2 jaar geleden
Mijn zoontje heeft deze klachten ook al is het niet altijd even erg. We zijn gestart met probiotica. Daardoor komt zijn ontlasting wel veel vaker (elke dag wel weer), maar of het nou echt helpt tegen de krampjes weet ik niet. Het maakt de reflux wel wat minder volgens mij. Je krijgt inderdaad alleen maar te horen dat je het moet uitzitten. Nou is het bij mijn zoontje niet zo erg vaak dat hij klachten heeft, dat ik me er zorgen over maak gelukkig.
2 jaar geleden
Hey lieverd, wat naar zeg. Mijn meisje had zelfde klachten (ik geef bv) veel overgeven. Totdat ze lastig werd tijdens en na drinken (ik zat toen helaas ook in de piek met krampen dus huisarts zei dat ligt aan de krampen) maar t werd steeds erger maar dat overgeven ook. Op advies ggd jbpm gebruikt, overgeven stopte en heel even ging t met de flesjes ook beter.. na 3-4 weken begon t weer, wat meer overgeven en lastig bij voeding alleen het werd zo erg dat ze weigerde te drinken en alleen in draagzak rust had. Volgend ggd moest k me geen zorgen maken, huisarts zei dit ook. Totdat m’n dochter in de avond wat bloed in haar braaksel had. Toen naar seh en kinderarts kwam erbij. Ze had al die tijd verborgen reflux (nou hoeft dat niet pijnlijk te zijn) maar jbpm mengt ook niet heel goed met moedermelk, tevens maakt het de voeding zwaar in de maag waardoor dat met verborgen reflux de situatie erger maakt. Doordat voeding zwaarder is zal het bij reflux omhoog komen en wat trager zakken doordat het dus zwaarder is blijft het “langer” aan slokdarm wand zitten,dit icm zure van maagsap zorgt ervoor dat slokdarm wand beschadigd is en ze last had en niet wilde drinken. Ze heeft maagzuurremmers gekregen en ik moest per direct stoppen met jbpm. Ik moest haar iedere 2 uur kleine beetje voeding geven. Nu gaat het heel goed. Jbpm mengt wel beter met kunstvoeding. Maar als je het niet vertrouwt gewoon nog eens kinderarts benaderen!
2 jaar geleden
Precies dit deed ons dochtertje ook, eerst bij de bv en later 2x zakje van Nutrilon getest, maar hier heeft ze zo van gespuugd. Wij dachten gelijk aan kma, maar hebben hier nooit naar gevraagd of onderzocht. Wij zijn gelijk begonnen met geitenmelk en ze reageert daar super goed op! Ze is er echt een stuk relaxter op geworden en groeit er ook goed op!
2 jaar geleden
Ik vind het ook wel erg op de symptomen lijken die mijn oudste met kma had.. Je zou nog eens kunnen proberen om minstens 2 weken volledig koemelkvrij te eten, ik merkte ook bij kleine foutjes (melk in een koekje) al een reactie van mijn dochter via bv dus misschien is het nog wel eens het proberen waard. Daarnaast zou je ook soja en ei nog kunnen testen, die komen ook nog vaak voor. Wel minimaal 2 weken helemaal vermijden, duurt nog wel even voordat het helemaal uit je systeem is en het lichaam van je baby meer tot rust komt. En dan 1 voor 1 herintroduceren om te kijken of er iets veranderd. Onze dochter reageerde naast de kma ook op soja, het is in het begin best pittig allebei te vermijden maar toen ik er meer aan gewend was, was het prima te doen
2 jaar geleden
Reactie op Rossie1509
Hey lieverd, wat naar zeg. Mijn meisje had zelfde klachten (ik geef bv) vee ...
Aahhw wat heftig zeg! Ja dat het de “piek van de krampjes” is heb ik ook zo vaak gehoord 🥲 wel een lange piek. Fijn dat het nu goed gaat! ❤️ Net weer contact grhad met kinderarts maar die zegt dat we de jbpm niet een kans hebben geven terwijl we het nu al 3x hebben geprobeerd, ze blijft zeggen dat we het langer moeten proberen 😵💫
2 jaar geleden
Reactie op anne1999x
Aahhw wat heftig zeg! Ja dat het de “piek van de krampjes” is heb ik ook zo ...
Pfff en het vervelende is dus dat die jbpm ook nog zorgt dat ze niet kunnen poepen en krampen daardoor ook iets meer zijn. Ik heb het toen 2 weken lang geprobeerd. Maar ze wilden dus niks doen omdat ze aankwam.. weliswaar minder dan gemiddeld kind maar zolang ze goed aankomt is het goed en hoort t bij de groei.. voelde me zo niet gehoord
2 jaar geleden
Reactie op anne1999x
Oh wauw, en viel je dochter ook af of dat niet? Bij mij zeggen ze dus steed ...
Nee ze viel ook niet af inderdaad, daar zei de kinderarts ook nooit iets over, ze heeft wel gewoon de ‘diagnose’ kma gekregen.
We zijn rond de 2 jaar begonnen met de melkladder en toen kon ze na een paar weken/ maanden alles weer eten.