10 Reacties

2 jaar geleden

Ik zou dit gewoon niet toe laten! Maar dat is mijn mening, het is jullie kindje en niet die van je schoonmoeder... jullie beslissen wie en wat een geboorte kaartje sturen🙈 wat zegt je partner in deze situatie? Staat die achter je? Misschien ben ik dan kort door de bocht maar ik heb ook echt grenzen gezet bij mijn familie op het moment dat ik zwanger was van onze zoon 2 jaar geleden en als daar dan ruzie om zou komen nam ik dat voor lief.. maar voor als nog is dat hoe ik ben!

2 jaar geleden

Het is aan jullie wie het geboortekaartje ontvangt. Een tweede kaartje maken hiervoor zou ik niet doen. Wat je schoonmoeder kan doen is een foto maken en deze doorsturen. Zo zijn er geen extra kosten (voor jullie). Maar als jullie het echt niet willen dan heel duidelijk zijn dat jullie dit niet willen.

2 jaar geleden

Ik zou inderdaad maar 1 kaartje laten maken en alleen verzenden naar de mensen die je zelf wil. Dan kun je eventueel een foto maken van het kaartje (en bepaalde info afschermen) die je schoonmoeder mag doorsturen. Het gaat om jullie kind, jullie keuzes en niet die van je schoonmoeder.. Straks zul je (om je kindje te beschermen) meer keuzes moeten maken waar jullie zelf achter staan en niet omdat iemand anders het wil. Dit is een mooi begin 😉

2 jaar geleden

Wat is haar doel met het verzenden van een geboortekaartje? Normaal is dit een uitnodiging voor mensen om op kraamvisite te komen. Als je die mensen nooit ziet en sommige zelfs niet kent, lijkt me niet dat je zit te wachten op zulke mensen in je kraamtijd. Ik denk dat je schoonmoeder even moet ophouden met aan zichzelf denken 😅 de kans om hun geboortekaartjes te sturen heeft ze gehad toen ze zelf kinderen kreeg. Nu kan ze deze mensen een appje sturen om te laten weten dat ze oma is geworden toch?

2 jaar geleden

Eerste kleinkind? Ik zou haar laten weten dat jullie zelf bepalen naar wie je een geboortekaartje stuurt en dat je dit niet naar haar vrienden en kennissen gaat doen (omdat je die mensen niet kent, DUH!)

2 jaar geleden

Los van het geboortekaartje maak ik ook een online variant. Die gaat naar collega's, sportapp etc en staat mijn adres niet op. Kan je niet zoiets maken en sturen en die kan ze rondsturen wat ze wil. Het gedrukte kaartje is van jou en zou ik inderdaad zelf bepalen hoe en wat!

2 jaar geleden

Als het vrienden en kennissen zijn kan dat ze dat kaartje wat ze thuis heeft toch laten zien? Helemaal ontwijken van fotos gaat toch vaak niet lukken je kan toch even overleggen wat je wil dat ze eventueel via whatsapp naar de mensen stuurt met een eventuele foto wat jij wel wil. Maar helemaal voorkomen dat ze iets prive zien lijkt me lastig. Ik zou het onnodig vinden om allemaal extra kaartjes te laten maken voor mensen die je niet kent. Dan kan ze toch laten zien wat zelf heeft als het kennisen en vrienden zijn komen ze heus wel eens bij haar langs of ze neemt het kaartje mee. Dan kan ze toch op het moment zelf een berichtje sturen wanneer je kindje geboren is. Ik vind het omslachtig om daarvoor een extra kaart te maken

2 jaar geleden

Reactie op BibsBibi

Eerste kleinkind? Ik zou haar laten weten dat jullie zelf bepalen naar wie ...
Dit.. en waarom opdraaien voor de kosten of deels? ZIJ wilt iets, niet jullie. Dus laat het haar zelf regelen 🤷🏼‍♀️

2 jaar geleden

Wat een bijzondere schoonmoeder 😂🙈 Ik heb zoiets eigenlijk nog nooit gehoord en persoonlijk vind ik het ook raar. Mijn moeder gaat ook echt wel een foto van de kleine ofzo naar haar vriendinnen/bekenden sturen (wat ik ook snap, ze is maar wat trots) maar dat vind ik normaal. Dat is het versturen van geboortekaartjes door een schoonmoeder in mijn ogen niet echt.

2 jaar geleden

We hebben vorige keer een gedrukte en een digitale versie gemaakt. De gedrukte versie ging naar familie en goede vrienden. De digitale versie was zonder persoonlijke dingen en ging voornamelijk naar collega's. Ik vind zelf een geboortekaartje geen directe uitnodiging voor kraambezoek maar slechts een aankondiging van de komst van de kleine. We zijn bijzonder gesteld op onze privacy en hebben daarom bewust de keuze gemaakt om een foto te drukken en het daarbij te laten. Ik had echt geen zin in whatsapp vol met foto's, laat staan op social media. De mensen die op kraambezoek kwamen hebben wel een foto gekregen van dat ze de baby vasthielden. Verder hebben we bij iedereen benadrukt dat we geen foto's van ons kind op social media willen (ik denk dat ik dat dit keer zelfs op het geboortekaartje laat drukken). Voor mij is de wens van je schoonmoeder tamelijk absurd. Het is niet haar baby. Fijn dat ze trots is, maar ze kan het mensen ook gewoon vertellen. Mijn schoonmoeder wilde ook perse een aankondiging op Facebook doen met foto, dat hebben we bot geweigerd. Het stond haar vrij om het geboortekaartje te laten zien als ze bezoek kreeg of op bezoek ging. Later ook om foto's die zij maakte of die wij haar stuurden te laten zien (maar niet door te sturen). Dit keer hebben we haar een digitale fotolijst cadeau gedaan waar we direct foto's heen kunnen sturen, heeft zij foto's in huis van haar kleinkinderen en is de drempel hoger om toch even een foto door te sturen. Als het je niet uitmaakt zou je dus een beknopte digitale versie (als je online ontwerpt kun je het makkelijk opslaan) aan je schoonmoeder kunnen sturen om door te sturen, dat kost jou niets. Als het je wel uitmaakt is dit echt het moment om grenzen te stellen. Succes!