Sinds een paar dagen hebben we het geluk dat onze zoon (bijna 5 maanden) ineens 11 uur tussen de laatste en eerste fles van de dag laat. Hopelijk zet dat door ☺️
Alleen, tot nu toe ging hij altijd tegelijk met ons naar bed. Wij gingen naar bed direct na zijn laatste flesje. Hij krijgt zn flesjes tot nu toe niet op vaste tijden, op verzoek maar gemiddeld zit er tegenwoordig wel steeds 4 uur tussen overdag. Het was dus afhankelijk van zijn laatste fles hoelaat we naar bed gingen.
Nu hij zo lang door slaapt denk ik dat dat voor hemzelf niet meer praktisch is.. kan hem wel om 22/23 uur pas steeds in bed leggen maar dan zullen we hem op onze werkdagen toch uiterlijk om 7 uur wakker moeten maken en zo komt hij niet aan die 11 uurtjes slaap.
Heeft iemand tips om hem in zn eentje eerder op bed te leggen? Hij slaapt tot nu toe een halve nacht in de co sleeper en de andere helft van de nacht tussen ons in want hij heeft echt nog veel behoefte aan een aanraking of onze nabijheid als hij gaat slapen.. ook daarom zou ik niet weten hoe ik hem nu in z’n eentje eerder op bed kan leggen. Het liefst ook gewoon in zijn eigen bedje zodat aan het wennen daaraan ook alvast een beginnetje gemaakt is. Al doet hij alleen de eerste uurtjes van de avond/nacht daar dan zou dat al heel fijn zijn 🤭