6 Reacties
3 maanden geleden
Om de hoeveel uur voed je overdag? Als ze overdag genoeg krijgen is de kans groter dat ze doorslapen.
Helaas heeft niet elk kindje daar een boodschap aan en is doorslapen dan ook niet te forceren. Enige wat je kan doen is overdag genoeg aanbieden elke 2/3 uur en in de avond voor het slapen nog even clusteren. Dus 2/3 keer snel achter elkaar aanbieden, 18.30, 19.30, 20.30 en dan naar bed bijvoorbeeld
3 maanden geleden
Misschien heeft ‘ie ook wel behoefte aan (meer?) vastvoedsel? Als ze gaan regelen kan het ook een teken zijn aan meer vast voedsel. Merkte dat bij m’n eerste wel namelijk..
3 maanden geleden
Reactie op azahafsa
Hi, wat heb jij anders gedaan? Mijn kleine is ook 5 maanden en wordt nu ine ...
Hoiii! Ik ben 2 oefenhapjes per dag gaan geven, even na de ochtendvoeding en wat later op de middag. Ook hou ik me nu aan een avondroutine, gewoon een simpele. Douchen of wassen, lekker insmeren met olie of bodylotion, pyjama aan en boekje voorlezen en dan de borst. Hij valt nog wel wat lastig in slaap dan. Hij komt nu nog een keer om 02:00 voor een nachtvoeding en daarna slaapt hij door tot 09:00 of langer. Ik denk ook dat het kwam door ontwikkeling (rollen, geluiden maken etc) en last van zijn tandvlees waardoor hij slechter sliep. Misschien bij jou kleine ook nu? Misschien heb je hier iets aan 😊