13 Reacties

2 jaar geleden

Herken het wel kwa gevoel en drukte, je moet doen waar je zelf prettig bij voelt en vooral luister naar je lichaam! Jij en je kindje staan op 1! Zelf overweeg ik ook om deze redenen minder te gaan werken omdat ik fysieke klachten krijg. (deels ziekte wet)

2 jaar geleden

Ik ben voor een paartjes uurtjes per week de ziektewet in gegaan omdat ik 40 uur gewoon niet meer red. Ook hou ik rekening ermee dat je als zwangere recht hebt op een uur extra pauze per dag als je 8 uur per dag werkt, dus die neem ik ook altijd als kleine pauzes op door de dag heen :)

2 jaar geleden

Heb je de mogelijkheid tot thuiswerken? Dit hielp mij zo enorm. Op de dagen dat je thuiswerkt, kun je nét even langer blijven liggen ‘s ochtends en ik deed dan ook een klein powernapje tussen de middag. Ik zou het gesprek met je werkgever aangaan hierover, want als het oververmoeide echt van werk komt, is het tijd om te gaan minderen. Zeker als je op je vrije dagen dus minder tijd hebt, omdat je moet bijslapen. En wellicht is het al voldoende om 50% thuis te werken hè! Ik heb het daardoor tot 34 weken volgehouden (toen had ik 2 weken vakantie en aansluitend verlof). Maar als het nodig is, probeer eens 1 middag minder te werken en kijk hoe het gaat. Daarnaast; eet je voldoende op je werkdagen? Of ben je drukdruk (herkenbaar) en schiet voldoende drinken en tussendoortjes/maaltijden er soms bij in? Dan word je natuurlijk ook futloos en huilerig. Ik wel in ieder geval! Voldoende gezonde en vullende snacks (en ook 1 momentje een lekkere snack ofzo om naar uit te kijken) hielp mij om de energie hoog te houden. En, hoe gek het ook klinkt: juist dat lunchwandelingetje wél maken, ook al ben je moe. Klein ommetje, even in de zuurstof en uit het kantoorlicht helpt ook.

2 jaar geleden

Reactie op Klaymore

Ik ben voor een paartjes uurtjes per week de ziektewet in gegaan omdat ik 4 ...
Oja dit is ook nog eens zo inderdaad, die extra pauze👌🏻 neem die! goeie Klaymore!

2 jaar geleden

Herkenbaar. Ik ben mijn ambitie ook een beetje verloren merk ik. Vanaf september werk ik 36 uur ipv 40 omdat ik naast het werk ook nog een opleiding volg (4 uur onbetaald verlof) . Dit geeft om de week op vrijdag net wat meer vrijheid. Ik probeer dan een halve dag iets nuttigs te doen en halve dag ontspannen (tv kijken, in bad, zwangerschapsmassage). Op werkdagen probeer ik gezond te eten, op tijd naar bed en idd in de lunchpauze even naar buiten. Aftellen tot kerst nu 😅

2 jaar geleden

Heel herkenbaar en dan werk ik maar 24 uur. Lijkt me zo heftig als je fulltime werkt. Ik werk op dit moment volledig thuis en dat helpt. Ik heb een enorme werkdruk en een mega slechte sfeer op kantoor, daardoor lag ik iedere dag waarop ik gewerkt haf snachts wakker. Nu is dat al veel minder. Dus thuiswerken is een goede optie als dat kan, daarnaast ook echt even naar buiten om te wandelen. Heel veel succes en sterkte en als het niet gaat, minder werken is helemaal niet gek. Jij en je baby staan op 1

2 jaar geleden

Ik zou lekker de extra pauze van een uur nemen per dag 😊 Al is het maar om én te kunnen wandelen en daarnaast rustig te kunnen eten ipv tegelijkertijd of ipv eten achter je pc En inderdaad thuiswerken Ik merk ook wel dat je hele focus verschuift van ‘werk en sociaal leven’ naar ‘baby en nestje bouwen’. Het is niet gek als je snel moe bent en mentaal afgeleid. Doe gewoon op je gemak. Zwanger zijn wordt zo erg onderschat Succes met werken! Ik moet ook tot Kerst 😊

2 jaar geleden

Ik herken dit helemaal. Ik tel ook de dagen af, ondanks dat ik eigenlijk enorm van mijn werk hou, het is gewoon een beetje veel nu. Mijn werk vereist vrij veel interactie en ik moet mijn sociale skills soms echt uit mijn tenen halen 🙈 Niets voor mij maar het is wat het is. Ik werk ook fulltime, en soms onregelmatig waar ik nu echt helemaal geen zin in heb, alleen heb ik het geluk dat ik al wat eerder vrij ben. Maar tot die tijd ben ik iedere werkdag weer blij als ie voorbij is😅 dit is meer meeklagen trouwens dan dat ik tips heb helaas, het positieve is denk ik dat je straks dubbel en dwars van je welverdiende verlof kunt genieten! Bij mijn eerste kindje (toen wel doorgewerkt tot 36 weken) was die vrije tijd echt zo heerlijk!

2 jaar geleden

Dank voor de superfijne reacties en het meedenken!! Die extra pauzes en thuiswerken ga ik sowieso als eerste proberen, en inderdaad: wél dat wandelingetje maken etc.

2 jaar geleden

Reactie op Johanna2023

Dank voor de superfijne reacties en het meedenken!! Die extra pauzes en thu ...
You got this mama! En mocht je nou nog iets anders ontdekken wat werkt, delen is lief 😊

2 jaar geleden

Maak het ook bespreekbaar bij je verloskundige. Ik ervaar meer lichamelijke kwaaltjes (hoofd- en bekkenpijn) op dagen dat ik werk. Op advies van de verloskundige ga ik nu halve dagen werken.

2 jaar geleden

You got this mama! En mocht je nou nog iets anders ontdekken wat werkt, del ...
Thankyou 💛💪🏻 Op dit moment zit ik lekker thuis te werken en heb ik een grote aftelkalender gemaakt met de werkdagen tot kerst, waarop ik om de dag een soort “cadeautje” voor mezelf heb gezet (zoals een manicure, een mooi kruippakje voor de baby kopen, maar ook een lunchwandeling van een half uur, een avondje in bad/film kijken en een cake bakken). Zo heb ik om de dag iets positiefs om naar uit te kijken. En ik ga lekker met 34 weken met verlof - mn collega’s bekijken het maar 😜

2 jaar geleden

Reactie op Johanna2023

Thankyou 💛💪🏻 Op dit moment zit ik lekker thuis te werken en heb ik een g ...
Dat klinkt alsof je er een hele positieve draai aan hebt gegeven! Misschien cadeau inspiratie voor jezelf: een zwangerschapsmassage. Je lichaam werkt keihard en een massage is heerlijk :)