16 Reacties
5 maanden geleden
Wij hebben een spuitje met ‘verlengstukje’ gehaald bij Kruidvat. Spuit een klein beetje in d’r mondje en daarna gelijk d’r speen erin. Dan sabbelt ze het allemaal op. Deze manier werkt bij ons best goed!
5 maanden geleden
Merken jullie al wat aan jullie baby’s? helpt het wat voor veranderingen zien jullie dna bijvoorbeeld?
4 maanden geleden
Reactie op Fabi-R
Heb je de nexium van de huisarts gekregen ? Onze huisarts wilde het niet ge ...
Ik heb er heel veel over gelezen en andere dingen uitgesloten (bijvoorbeeld koemelk allergie etc). Wij merkten rond de twee weekjes dat de baby echt pijn heeft en dat het vermoedelijk stille reflux is. Huisarts heeft (volgend medische richtlijnen) eerst leefadviesen gegeven (bedje omhoog, oprecht houden, veel dragen etc). Zei echter het CB is verantwoordelijk - dit blijkt dus niet te kloppen maar dat zei zij. Dus wij hebben het altijd daar aangegeven. Dan heeft CB aanbeveolen om johannesbroodpitmeel te gebruiken (ook conform de richtlijnen).
Ik geef borstvoeding en las dat het tegen de oprispingen maar niet de zuur helpt. Dus niet echt een optie.
Met 3 maanden bleef baby pijn hebben en dan weer met CB gebeld, die hebben uns aan de kinderarts doorverwezen. Daar werden dan drie opties (leefadviesen, johannesbroodpitmeel of nexium) voorgesteld. Dus dan hebben wij voor de Nexium gekozen. Ik vermoed namelijk dat zijn slokdarm al een beetje ontstoken is. Moet wel zeggen dat ik de informatie over nexium van de KA extreem beperkt vond. Het is blijkbaar best heftig voor lever (?), kan op lange termijn minder goede botten opleveren etc. Apotheek was totaal waardeloos, helemaal geen informatie over hoe of wanneer je het moet toedienen. Ik heb het idee dat ik alles zelf heb moeten nalezen. Maar ja, een keer bij de kinderarts ging het heel snel.
4 maanden geleden
Reactie op Fabi-R
Merk je wel duidelijk verschil? En hoe lang mag je het geven?
Ik merk een heel groot verschil. Omdat de nachten zo onrustig waren geven wij nexium s avonds .
Hij werd na de eerste dosis veel rustiger -normaal is die echt continu aan het trappelen omdat hij veel spanning heeft. maar in de nacht kreeg hij wel iets van buikpijn. Volgende dagen ging het alleen beter tot 14 of 15 uur en dan begon hij heel erg met krijsen. Wij denken omdat het dan weer zuur wordt. Wij proberen dus nu de zelfde dosis over twee momenten te verdelen. en hij kreeg nog steeds die buikpijn snachts. Omdat wij pas een paar dagen zijn begonnen wachten wij even af..,..
4 maanden geleden
Reactie op juni mom
En wat zijn jullie ervaringen? Helpt het?
Jazeker! Alleen het was voor ons kind niet voldoende…hij bleek ook koemelkallergie te hebben. Dat is meestal de onderliggende oorzaak van reflux werd ons door de kinderarts verteld. Wij hebben het langer dan een week gebruikt, maar de klachten waren niet volledig weg. Nu zit hij aan de pepti icm nexium en we hebben een totaal ander kind. Hij is nu 4 maanden.