107 Reacties

6 maanden geleden

Ons zoontje van morgen 10 weken vindt het ook absoluut niet plezant. Begint te huilen en legt hoofd onmiddellijk neer. Volgens kind&gezin (consultatiebureau) hoeft dit ook nog niet. Als ik hem over mijn schouder leg, heft hij wel zijn hoofdje op en gebruikt hij zijn nekspieren

6 maanden geleden

Hier hetzelfde verhaal.. me baby is 11 weken en word heel snel boos na 1 a 2 minuten is hij het al zat… als we hem op onze schouder vast houden, houd hij zijn hoofd wel goed recht omhoog..

6 maanden geleden

Reactie op mamaaa97

Ons zoontje van morgen 10 weken vindt het ook absoluut niet plezant. Begint ...
Dit dus!!

6 maanden geleden

Nou moet ik ook toegeven dat hij vanaf dag 2 al eigenlijks direct met zijn nekje gestrekt zat etc. Hij is erg sterk in tummytime, echter is het grote nadeel dat hij knuffelen niks vind en hij zich niet rustig neer kan geven. De fysio spreekt van druk geeft tegendruk. Elke keer in de draagzak ook, begint hij erg hard te huilen

6 maanden geleden

Onze meid vond het vre se lijk! Ik heb het toen 1.5 week ook gewoon niet gedaan. Als we haar recht op houden houd ze zo haar nek omhoog. Na die 1.5 week weer geprobeerd en toen kon ze het ineens! Nu probeer ik elke dag iets langer en wordt er niet meer gehuild o.i.d. en gaat ze ook echt om haar heen kijken. Eerst was het alleen plat met gezicht naar beneden liggen en krijsen😅 Elk kindje is op zijn eigen tempo er aan toe denk ik maar zo!

6 maanden geleden

Mijne wilt ook nooit op zijn buik, hij kan wel met zijn hoofd omhoog als ik hem op zijn buik leg maar na 1 a 2 min begint hij meteen te huilen, dus ik neem hem altijd vast hoe je hem in draagzak zal meenemen en ietjes van me af zodat hij zelf zijn hoofd omhoog houd en dan beweegt hij ook zelf met zijn hoofd dat vind hij dan wel heel leuk omdat hij dan om zich heen kan kijken

6 maanden geleden

Wellicht dat je vliegtuigje (jouw onderarm tussen zijn benen en dan met zijn buikje op jouw onderarm en je hand nog bij zijn keel) met je kindje kan doen. Onze zoon van 9 weken vindt dat helemaal leuk en begint dan ook te brabbelen. Dit is ook iets minder zwaar omdat je hem nog wat rechterop kan houden en steeds verder plat kan houden. De fysio gaf ons dit als advies voor zijn nekspier. Als je merkt dat je kindje zijn rug bol maakt dan is het genoeg geweest.

6 maanden geleden

En ohja mijn kindje is nu 2 maanden maar hield al met 2dagen al korte momenten het hoofdje omhoog nu veel langer haha

6 maanden geleden

Reactie op Tamberw

Wellicht dat je vliegtuigje (jouw onderarm tussen zijn benen en dan met zij ...
Klopt als ik me kindje plat op zijn buik legt maakt hij na 1 a 2 min zijn rug bol en gaat hij huilen haha dusja daarom weet ik ook dat hij het vreselijk vind en zal denk ik ook zo blijven.....

6 maanden geleden

Ik heb laatst van de fysio de tip gekregen dat bij tummytime de armpjes naar voren moesten (de ellebogen onder de schouder of er iets voorbij) wist ik niet, dus nooit op gelet 🫣🫣🫣. Sindsdien gaat het hier een stuk beter en huilt ze niet meer als ik haar op haar buik leg. Ik help haar soms met de juiste houding door haar ellebogen in mijn openstaande handen te laten rusten (ook tip van de fysio).

6 maanden geleden

Hij ligt hier op een opgerold dekbed met handdoek eronder. Hij vind het geweldig om wat hoger te liggen. Dan kijkt hij zijn ogen uit. Tummy tijd op de grond minder succes!

6 maanden geleden

Mijn kleintje vond tummy time niet zo leuk, tot we hem op kussens legden. En over mijn schouder vindt ie het ook leuk. Dit is met 8 weken ongeveer. Nu met 12 vindt hij het ook zonder verhoging steeds leuker.

6 maanden geleden

Oefende het eigenlijk te weinig maar blijkbaar kan hij het wel goed!

6 maanden geleden

Reactie op Kirrx

Onze meid vond het vre se lijk! Ik heb het toen 1.5 week ook gewoon niet ...
Herkenbaar. Onze dame van 11 weken nog steeds dagen dat het hoofdje gelijk naar beneden duikt en krijst. Anders keren houdt ze het al even vol. Op de arm houdt ze het heel lang vol dus vooral nog niet willen/begrijpen. Ik probeer haar twee keer per dag ff te oefenen in de box. Hoe vaak doen jullie?

6 maanden geleden

Ik heb het heel lang gekregen tot ik merkte dat mijn dochter er klaar voor was. Ineens ging ze als ze op de borst was oefenen met haar nek. Toen op de buik gelegd. Vind ze minder leuk. Proberen het ook wel eens met vliegtuigje. Wij zitten nu op het punt dat we de nek niet meer hoeven te ondersteunen met het niet durven los te laten. Ze is ook pas 10 weken

6 maanden geleden

Reactie op barb85

Herkenbaar. Onze dame van 11 weken nog steeds dagen dat het hoofdje gelijk ...
Ah ja herkenbaar, hier wilt ze ook niet meer als een baby liggen en alleen zitten en haar hoofdje omhoog houden. Wij doen het ook ongeveer zoiets! Ga haar niet frustreren, nu lukt het een stuk beter.

6 maanden geleden

Mijn zoon van 7,5 week vind het ook echt niet leuk. Begint gelijk te krijsen en zich op te bollen met hoofd in aankleedkussen als hij op z'n buik ligt. Ook als ik hem probeer te laten boeren over mijn schouder wordt ie boos. Dan gooit hij zijn hoofd naar achter, krult zich op en bonkt met z'n hoofd tegen mijn schouder. Heb geprobeerd hem op het voedingskussen te leggen zodat ie iets verhoogd lag maar dat was ook geen succes 😂 vliegtuigje ga ik vandaag eens proberen!

6 maanden geleden

Hier vind ze op haar buik liggen / tummy time heerlijk. Inderdaad armpjes goed naar voren doen. Ik doe het als ze net wakker is / nog niet gegeten heeft.

6 maanden geleden

Hier was het ook echt geen succes tot we van een kinderfysio de tip kregen te oefenen op een grote bal. Dat houdt hij veel langer vol en het is makkelijk om de hoek aan te passen als hij moe wordt. Ik zet de bal voor het raam en dan kijken we lekker naar buiten samen 🥰

6 maanden geleden

Hier kan ik zo hard om lachen. Ze doet het, maar die blik alleen al😅