107 Reacties
6 maanden geleden
Thnx mama's voor alle reacties en tips! Ik ga ermee aan de slag kei fijn dat we elkaar zo helpen en ondersteunen ❤️
6 maanden geleden
Reactie op MamaVanPleun
Oh ik ben vandaag zo onzeker gemaakt door het bureau, we moesten echt meer ...
Ohh herkenbaar hier ook!! Ik leg haar nu op mijn onderbenen met haar hoofdje boven mijn knieën uit! Ik zit dan op de bank met mijn knieën omhoog(hakken bij de billen zeg ma) en dan de kleine op de onderbenen op de buik dat ze mij aan kan kijken! Dat is een fijne oefening die voor ons erg goed werkt!
6 maanden geleden
Ik doe na het verschonen vaak ook gelijk even op het aankleedkussen oefenen. Hij ging vandaag 2x omrollen van buik naar rug. Helemaal trots haha.
6 maanden geleden
Ik deed eerst altijd even op mijn borst zodat hij even z’n hoofdje omhoog kon doen om wat te wennen, daarna legde ik hem neer ik ging dat erg goed. Hier vond hij het eerst ook niet prettig maar nu lijkt hij lekker rond
5 maanden geleden
Reactie op MamaVanPleun
Oh ik ben vandaag zo onzeker gemaakt door het bureau, we moesten echt meer ...
Hier ook zo 1. Moet het ook in de gaten houden. Sterk nekje vanaf z'n geboorte, maar plat op een kussen vindt hij tummytime gewoon stom. Als ik hem op zo'n tummytime kussen leg is het al Beyer, maar nog geen armpjes erbij. Geloof dat we meer een talig ventje hebben.
5 maanden geleden
Reactie op roosjaaa
Hier ook zo 1. Moet het ook in de gaten houden. Sterk nekje vanaf z'n geboo ...
Ik ben gestopt om me druk te maken, we laten ons gek maken om niks. Denken we nou echt dat ons kind straks niet kan kruipen of lopen hierom? Ze doet t verder kei goed en de rest komt wel. Nu een paar keer een minuutje of 2 a 3 en thats it. Komt goed mama! Geloof me😘
5 maanden geleden
Mijn zoontje vindt tummy time echt verschrikkelijk. Dus ben ik vrij vlot gestopt hiermee met de achterliggende gedachte dat ik geen enkele volwassene ken die zn hoofd niet overeind kan houden, dan maar wat trager ontwikkelen.
Echter vandaag naar het cb geweest voor zn vaccinatie en daar schrok ze dus heel erg van hoe “slecht” hij zn hoofdie omhoog hield bij het omhoog trekken. Nu heb ik een verwijzing gekregen voor de fysio.. nu voel ik me dus best wel slecht dat ik hem niet vaker gedwongen heb tot tummy time omdat ik direct een fysioverwijzing aan mn broek heb hangen😅
5 maanden geleden
Reactie op xxKim
Mijn zoontje vindt tummy time echt verschrikkelijk. Dus ben ik vrij vlot ge ...
Tja vind het ook nergens op slaan, de mijne wilt ook geen tummy time, maar ik laat hem vaak rechtop zitten dan houdt hij ook zijn hoofd vanzelf omhoog🤣
5 maanden geleden
Reactie op MTZ
Mijn zoontje van 11 weken weigerde tot eergisteren om zijn hoofd op te till ...
Haha zo was mijn zoon ook… hij wou nooit tummy time en (toevallig) bij het cb deed die het inneens alsof t niets was. Sins toen vond hij het ook steeds leuker. Maar nu mijn dame vind het voor een paar sec leuk en dan houd t op, zie vanzelf wel wanneer het bij haar omslaat tot plezier :)
5 maanden geleden
Reactie op xxKim
Mijn zoontje vindt tummy time echt verschrikkelijk. Dus ben ik vrij vlot ge ...
Herkenbaar... Vandaag op het cb geweest en ze spraken erop dat hij zijn hoofd nog niet echt omhoog heft (toch niet lang) en hem nog niet opdrukt met de armen. Volgende maand moet hij wel echt bewijzen dat hij het kan...
5 maanden geleden
Reactie op roosjaaa
Hoe hebben jullie geoefend? Ik heb hem vaak op.mn borst sochtends, maar vin ...
Wij oefen het hier ook wel eens op zo’n yoga/fitness bal, werkt goed. Ik oefen ook op een voedingskussen en dan wel echt goed haar armpjes ter ondersteuning. Ik zet dan iets voor haar neer om te kijken. Gisteren was het een spiegel, toen hield ze het langer vol! Ik oefen wel alleen als ze alert is. Als ze hongerig is of moe dan legt ze lekker haar hoofdje neer haha. Is daarom wel soms moeilijk timen.
5 maanden geleden
Reactie op Love_t91
Onze oudste wilde ook echt geen tummy time doen alleen maar huilen en z'n g ...
Klopt ik deed gisteren en hij kan het gewoon ookal oefenen we niet omdat hij het niks vind😂😂
5 maanden geleden
Fantastische tip die ik heb gekregen: als je op de bank zit, benen over elkaar en dan de kleine op zijn buik leggen op het onderste been en met zijn armen over het bovenste been. Dan kan je zelf lekker een serie kijken en de kleine tummy time oefenen!