107 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op karien84

Gisteren geoefend op zijn watermat, das een beetje vals spelen, want daar i ...
*net iets makkelijker

5 maanden geleden

Reactie op karien84

Hij tilt wel zijn nekje omhoog. Daar gaat het om. Dus hij doet het goed

5 maanden geleden

Reactie op Zena89

Hij tilt wel zijn nekje omhoog. Daar gaat het om. Dus hij doet het goed
Ja op de mat lukt het al redelijk, maar op een platte ondergrond kan hij het nog niet.

5 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

Wat kan hij precies? Hoofdje omhoog of ook opdrukken met de armen?
Ja precies dat ja hahaha

5 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

Wat kan hij precies? Hoofdje omhoog of ook opdrukken met de armen?
Hoofdje omhoog en met zijn armen ook drukken idd

5 maanden geleden

Reactie op karien84

Same. Gisteren beter dan vandaag. Misschien spierpijn. 🤣🫣

5 maanden geleden

Hey mama’s, Tummy time gaat hier redelijk goed. Alleen zijn wij gisteren bij het consultatiebureau geweest, de arts had mijn zoontje op zn rug gelegd en aan zijn armen getrokken om te kijken of hij zijn nek omhoog kom krijgen. Echter liet hij zijn nek best slap, ze zei nog dat 90% van de kindjes dit kunnen op deze leeftijd. Dit heeft mij enorm onzeker gemaakt. Kunnen jullie kindjes hun hoofd al dragen als ze op de rug liggen en vanuit ligpositie in zit omhoog trekt aan de handjes?

5 maanden geleden

Reactie op MTZ

Hey mama’s, Tummy time gaat hier redelijk goed. Alleen zijn wij gisteren b ...
Wel als hij als half zittend zit zoals in maxi cosi beweegt hij ook zijn hoofd eens naar voren

5 maanden geleden

Reactie op MTZ

Dat het hoofdje helemaal recht moet blijven? Hier helt het nog wel wat naar achter, maar lijkt ook een kwestie van momenten te zijn. Het is in elk geval nog een wiebelig geheel als hij rechtop zit. 🫣 en met oppakken steen ik z'n nek nog wel.

5 maanden geleden

Ik heb eerlijk gezegd mijn zoontje weinig aanneemt Timmy time gezet. Hij heeft veel last van reflux en is veel ziek geweest dus elke keer was keihard hoesten en spugen. Ik denk dat het wel goed komt. Als ik hem op je schouder dat tilt hij uit zich zelf zijn hoofd of op mijn borst …

5 maanden geleden

Reactie op MTZ

Ik vind het flauw dat de arts zoiets zegt. Het kan vast wel iets beter, maar uiteindelijk heb je er zelf echt niet zó veel invloed op. Het ene kindje is gewoon sneller dan het andere. Misschien kan jouw zoontje over een week wel ineens omrollen, die verschillen zijn zo groot. Ik bedoel, natuurlijk hebben ze er verstand van bij het cb, maar ik vind ze soms wel heel streng als het gaat om wat kinderen zouden ‘moeten’ en ‘mogen’ en daar kan je inderdaad heel onzeker van worden. Terwijl je het waarschijnlijk gewoon heel goed doet!

5 maanden geleden

Reactie op MTZ

Wat een stomme opmerking zeg van het cb! Hier kan ze het wel en ik hoef naar nekje ook niet meer te ondersteunen. Maar elk kindje ontwikkeld zich op zijn eigen tempo toch! Laat je niet onzeker maken door het cb!!

5 maanden geleden

Reactie op MTZ

Nee, mijn meid kan dat ook niet. Is ook super slecht in tummy time. Mijn andere dochter liep hiermee ook achter, zij liep echter los nog voor haar eerste verjaardag. Zij heeft het dus keihard ingehaald. Ik maak me er met deze dame dan ook geen zorgen om. Alle andere ontwikkelingen gaan goed.

5 maanden geleden

Mijn dochter heeft veel op onze borst gelegen en ze slaapt op haar buik. Hoofd optillen gaat helemaal prima. Alleen ze gebruikt haar handen/armen niet om zich op te drukken. Heeft iemand enig idee of dit een probleem is en/of wat je eraan kunt doen? Ik maak me niet echt druk, ze is vooral bezig met oefenen van geluiden, dingen pakken en heel goed slapen 😂. Rollen en opdrukken heeft ze (nog) geen interesse in.

5 maanden geleden

Reactie op MTZ

Bij mij niet hoor. Cb heeft bij ons niets gezegd dat hij dat nu moest.

5 maanden geleden

Reactie op Fabi-R

Ik heb eerlijk gezegd mijn zoontje weinig aanneemt Timmy time gezet. Hij he ...
Zo doet mijne ook hiihi en drukt ook met zijn armen omhoog terwijl ik hem eigenlijk bijna nooit op zijn buik leg omdat hij na paar min gaat huilen nu heb ik hem al 2dagen achter elkaar gedaan en doet uit zichzelf ook zo maar omdat hij op die manier niet leuk vond hielt ik hem vaak zittend bij mij zodat hij ookal met zijn hoofd traint om omhoog te houden en ook hou ik hem met tillen met zijn buik tegen mij zodat zijn hoofdje omhoog blijft want ik hoef al tijdje zijn hoofd niet meer te ondersteunen omdat hij het zelf al omhoog houdt wel is het nog wat wiebelig na tijdje hahaha😂

5 maanden geleden

Reactie op LifeIsPrecious

Zo doet mijne ook hiihi en drukt ook met zijn armen omhoog terwijl ik hem e ...
Wiebelig is denk ik nog normaal is de mijne ook… denk dat het allemaal vanzelf komt in eigen tempo

5 maanden geleden

Reactie op Nietje

Mijn dochter heeft veel op onze borst gelegen en ze slaapt op haar buik. Ho ...
Mijn zoon precies hetzelfde. Ook een buikslaper en erg sterk nekje. Maar opdrukken en rollen homaar. Al ligt hij sochtends in zn bed wel 45° gedraaid in bed, met slaapzak aan.

5 maanden geleden

Reactie op Fabi-R

Wiebelig is denk ik nog normaal is de mijne ook… denk dat het allemaal vanz ...
Zekers! Maar de mijne doet het wel zonder iets onder hem zo met op zijn buik hihi 😊

5 maanden geleden

Onze dochter had dus steeds geen zin om thuis leuk mee te werken met tummy time. Behalve op een kussen. Maar voor de arts van het CB heeft ze zich uitgesloofd en drukte ze zelfs haar borst omhoog 😅😅 Misschien heeft ze het nu door en wordt het niet meer zo’n strijd 🤗