23 Reacties

één maand geleden

ik volg. same here..

één maand geleden

Ik ben de tijd tussen het eerste en tweede slaapje gaan rekken zodat het tweede slaapje tot iets later is. Rond half 5 legde ik der vaak in de kinderwagen met kap naar beneden en speen in zodat ze in ieder geval even rust had zonder te slapen

één maand geleden

Ik volg, wij hebben precies hetzelfde🫠

één maand geleden

Onze tweeling heeft nu hetzelfde, maar doe ze dan gewoon rond 6 uur al naar bed en dat gaat eigenlijk prima! Worden dan niet vroeger of vaker wakker ‘s nachts!

één maand geleden

Wij hebben het precies andersom gedaan. Tot voor kort hadden wij ook nog 3 slaapjes (rond 10:00, 13:00 en 16:30). Afgelopen paar dagen zijn het er 2 geworden. Omdat ons zoontje aan het einde van de dag altijd sneller moe is kunnen we het slaapje om 17:00 niet zo makkelijk skippen, dus we skippen het eerste slaapje. Als hij rond 8 uur drinkt/ontbijt dan wachten we met naar bed brengen nadat hij zn volgende flesje heeft gehad (rond 11:30/12:.00). Hij vermaakt zich prima en houdt in de ochtend zo'n lange wakker tijd ook goed vol. Hij slaapt dan zo'n 2 uur en kan rond 16:30 nog even 20 minuutjes slapen. Dan rond 19:30 naar bed. Weet niet of dit voor jou kindje ook kan werken?

één maand geleden

Hier hetzelfde. Ik leg hem nu vaak wel rond 18.00 uur al in bed. Wel vroeg wakker daardoor helaas, maar tot 18.30 uur wakker of later redt hij niet. Ik ga er vanuit dat dat tijdstip zich weer gaat verleggen en dit tijdelijk is.

één maand geleden

Onze dochter wordt tussen 7-7:30 wakker. We proberen dan het eerste slaapje te rekken tot 10. Dan slaapt ze 30-45min. Dan gaat ze rond 13:00 weer naar bed. We hopen altijd 13:30, want dan slaapt ze tot 16:00 ongeveer en houdt ze het redelijk vol tot 19:00.. 😅. En als het allemaal niet lukt gaat ze om 18:00 naar bed.

één maand geleden

Rond 16:30 even in de draagzak? Mijn zoontje deed dan nog weleens een kort slaapje in… tis vaak een korte overbruggingsperiode is mijn ervaring..

één maand geleden

Wij doen haar rond 9uur half 10 na bed dan slaapt ze max uurtje en daarna rond 13.00 weer dus tussen het eerste en tweede slaapje rekken werkt beter maar ze is eigenlijk dan altijd wel wakker zowiezo vanaf 3 uur houdt ze wel vol tot 18.00 badje en bed. Uiterlijk 18.30 slaapt ze

één maand geleden

Ik heb ons zoontje nu al een tijdje rond 18.15 uur in bed liggen ivm de overgang naar 2 slaapjes. Hij is dan alleen steeds rond 05.30 uur wakker? Hebben jullie dat ook of wordt er dan klokje rond geslapen?

één maand geleden

Reactie op LisaLL

Ik heb ons zoontje nu al een tijdje rond 18.15 uur in bed liggen ivm de ove ...
Ja hier ook maar ze slaapt weer verder met speen of een klein flesje tot half 7/7uur

één maand geleden

Reactie op Roos Anne

Ja hier ook maar ze slaapt weer verder met speen of een klein flesje tot ha ...
Dat is fijn. Hier nog niet gelukt. Blijf het proberen haha

één maand geleden

Reactie op LisaLL

Ik heb ons zoontje nu al een tijdje rond 18.15 uur in bed liggen ivm de ove ...
Hier ook 5.30-6.00 wakker. Helaas, al weken. Maakt niet uit hoelaat we hem ‘s avonds naar bed brengen. Hij wordt wel altijd vrolijk en spelend wakker dus zal wel een ochtend mens zijn, handig voor later als ie naar z’n werk moet 🫠😅 hij heeft t iig niet van z’n moeder 🥱

één maand geleden

Reactie op LisaLL

Dat is fijn. Hier nog niet gelukt. Blijf het proberen haha
Ja nouja ik denk altijd ik hoor niks baby foon uit. Dus misschien ligt ze eerst nog even wat te woelen ofso geen idee maar uiteindelijk horen we echt pas wat tussen half 77uur dan schreeuwt ze ook meteen🤣

één maand geleden

Onze zoon is nu bijna 7,5 maand en slaapt van 20:30-08:00 de hele nacht door overdag is hij heel actief en heeft hij alleen een vaste slaap tussen 14:00-17:00 verder misschien een keer een hazenslaapje maar is sneller wakker dus zie dat zelf niet echt als een moment dat hij extra rust kan pakken

één maand geleden

Mij werd geadviseerd door een slaapcoach om haar dan eventjes in de draagzak of kinderwagen te doen (als op bed liggen niet lukt). Al is t maar voor 10 minuten, dan is dat ook goed.

één maand geleden

Meer baby's van 7.5 maand die al lijken rond het 2-3-4 ritme te zitten?

één maand geleden

Reactie op Rd15

Meer baby's van 7.5 maand die al lijken rond het 2-3-4 ritme te zitten?
Bedoel je. 2 slaapjes. Ik doe eigenlijk maar wat🫣 tussen half 7/7uur wakker en dan tussen 9/09.30 weer na bed dan is ze rond half 11 /11 wakker en dan gaat ze tegen 13.00 naar bed tot 14.30 daarna voor de nacht om 18.30 gaat hier prima eigenlijk. Met 2 slaapjes.

één maand geleden

Reactie op Roos Anne

Bedoel je. 2 slaapjes. Ik doe eigenlijk maar wat🫣 tussen half 7/7uur wakke ...
Ja inderdaad, overdag gaat het prima maar als we hem na 2/2.5/3 uur in bed leggen savonds is ie het er niet mee eens. Hij slaapt dat pas 4 uur na het laatste slaapje. Lijkt me alleen zo'n lange wakkertijd aangezien hij heel snel van 2.5 naar 4 uur is gegaan dan. Maar misschien is het een fase😂🤪

één maand geleden

Hier lukt het laatste slaapje ook niet meer. Dus nu vaak vroeg op bed omdat ze na 14:30 uur niet meer slaapt. Ben benieuwd wanneer we hier er een beetje ritme in krijgen want kan er nu geen peil op trekken momenteel.