24 Reacties
één maand geleden
Ik volg! Vind het lastig om gezonde tussendoortjes te vinden zonder toevoegingen
één maand geleden
Ik heb de maissticks bij mijn 2e kindje afgezworen, inderdaad, wat een smeerboel wordt dat 😂 Het lijkt wel cement als het opdroogt.
Dus hier is het fruit, groenten kliekje, stukje ei of een hapje van wat we zelf eten (stukje brood ofzo)
één maand geleden
Heel simpel, maar waar. Ik geef mijn zoontje ook broodkorstjes. Hij eet zijn sneetje brood altijd op, dus de korst kan er ook bij. Ik geef de korst altijd onderweg als ik mijn dochter van school ophaal of/en op de terugweg naar huis. Dan heeft hij wat te doen, en het is nog gezond ook zonder geklieder. Alhoewel, zijn tandjes komen door, dus tijdens het eten kwijlt hij nogal 🤣
22 dagen geleden
Iemand al soepstengels geprobeerd. Bij de oudste zijn ze er destijds bij de opvang mee begonnen ik weet zo de leeftijd niet meer exact. Ze eet het nu nog steeds (3) dus prima tussendoortje. Ik vind het alleen nog een beetje spannend. Misschien gewoon een keer doen. Maar iemand het al gedaan?
22 dagen geleden
Even een oprechte vraag tussendoor: waarom geven jullie tussendoortjes?
Ik vind 4 flessen + fruit in de ochtend + brood tussen de middag + avondeten al heel veel eetmomenten en zou niet weten wanneer ik nog een tussendoortje aan kan bieden 🙈 Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat het beter is om geen tussendoortjes te geven, zodat ze de hoofdmaaltijden goed blijven eten.
22 dagen geleden
Reactie op SterStof
I ...
Geen kind is hetzelfde denk ik, de ene heeft meer trek en heeft behoefte aan een tussendoortje, de ander weer niet. Mijn zoontje lust naast zijn gewone eenmonenten ook af en toe een tussendoortje. Maar als jouw kind daar geen behoefte aan heeft, ook prima lijkt me😄
22 dagen geleden
Reactie op SterStof
I ...
Ik geef hooguit af en toe een maïs finger als zoethoudertje (als we zelf iets eten voor haar neus en ze ook iets lijkt te willen). Verder 3 flessen, fruit, boterham yoghurt en groentehap.
22 dagen geleden
Reactie op SterStof
I ...
Omdat de flessen afgebouwd moeten worden en vanaf 7 maanden je een fles er af mag gaan bouwen .
Mijn dochter gaat niet akkoord met fruit, brood en avond eten en maar 3 flessen hoor hahaha.
22 dagen geleden
Reactie op SterStof
I ...
Als je kindje er geen behoefte aan heeft zal ik het ook niet geven!
Onze heeft ook genoeg aan 3 flessen, brood, fruit en groenten. Tussendoortjes gaan vaak alleen mee als we weggaan/op een terras zitten. Dan is ze er lekker zoet mee😅