14 Reacties

2 maanden geleden

Hallo, ik begrijp je gevoel. Wij hebben in februari ons derde kindje gekregen. Toen wij onze tweede kregen veranderde er eerst wel wat qua tijd voor elkaar moesten weer ff wennen aan een drukker en ander ritme maar dat is tijdelijk vooral de babyperiode we ervaarde juist later weer meer tijd doordat de twee kinderen met elkaar speelden en echt veel aan elkaar hadden en wij niet de hele tijd de 1e bezig moesten houden. Het was echt een aanvulling en vonden het echt meer als gezin voelen en nu met de derde erbij helemaal.

2 maanden geleden

Wij hebben in februari onze 2e gekregen. Onze dochter is 5. Ik vind het wel heftiger. Ik vind het moeilijker om mensen te vragen om op te passen op 2 kids. Terwijl mijn dochter van 5 niet dezelfde hulp nodig heeft als onze baby. En f***, sorry voor mijn gevloek, maar kinderopvang is duuuur.

2 maanden geleden

Ik heb een zoon van 12, zoontje van februari, ik heb misgerekend met vruchtbare dagen 🙈 dus nu 12 weken zwanger! Als alles goed gaat heb ik twee baby’s onder 1 jaar 😅😅 ik vind het heel spannend allemaal, maar een derde baby is wel heel welkom. Alleen mijn voorkeur had wel geweest mijn lichaam, de kindjes en de vader wat meer rust te bieden en niet gelijk een derde hihi

2 maanden geleden

Ik zit in precies hetzelfde schuitje. Bonuszoon van 11 jaar, en een dochter van 6 maanden nu. Partner is ook wel klaar zo, maar ik kan de gedachte voor een tweede (derde) niet van me af zetten.. Mijn verstand zegt nee niet doen, dat betekent namelijk dat we moeten verhuizen want ons huis is echt te klein. Finacieel uiteraard een dingetje, minder tijd.. je kan zoveel redenen bedenken om het nie te doen. Maar mijn hart..🥹

2 maanden geleden

Bedankt voor jullie reacties dames! ❤️

2 maanden geleden

Wij hebben 4 kinderen. En eentje neem je makkelijker ergens mee naar toe of oppas regelen. 2 werd dat al lastiger. 3 al helemaal en 4 onmogelijk. Wij hebben nu al een paar bruiloften gehad dat maar 1 van ons kan gaan. Omdat we het niet geregeld krijgen met meerdere oppassen. Dat was vroeger nooit zo haha. Ik vind wel dat hoe meer kinderen je hebt. Hoe minder tijd je hebt voor je relatie, sociale leven en dingen naast werk. Wij hebben daar specifiek voor gekozen. Al onze tijd gaat naar de kinderen. En daardoor doen wij ook wel veel dingen apart. Want 2 kinderen sporten op zaterdag. Dus de een gaat naar de ene mee en de ander naar de andere. Dus snap ook wel dat mensen bewust voor 1 kind kiezen of 2. Overigens dacht ik altijd dat het minder druk werd als ze naar de basisschool gaan. Maar dat is alleen maar drukker nu de oudste 2 daar op zitten.

2 maanden geleden

Ik heb een zoontje van 3 en mijn baby is 6 maanden. De tweede kwam als een “cadeautje” zo zie ik het maar niet bewust gekozen. Ik vind het heel moeilijk vooral als ze allebei ziek zijn om en om en mijn vriend en ik ook. Toen we een hadden konden we elkaar om wisselen qua Belaste de ene slapen de ander zorgen nu kan dat niet meer er is een bij de ene en de ander bij het ander kind. Zorgen groter mee, je moet gewoon klaar staan aandacht verdelen alles 2 x regelen bij verschillende behoeften want de ene eet pap de ander al brood de een die voeding de ander andere melk oppas ook. Niet zo maar geregeld de ene vind makkelijk de baby en de ander de peuter bed tijd enz niet. In je eentje alles doen is veel zwaarder en lastiger bergen kleding wassen … dus ja minder tijd als koppel voor elkaar. Ik ben gezegend met mijn kinderen en zou het niet anders willen want wat is een verrijking qua liefde maar pfff het is hard werken hoor en je weet natuurlijk niet wat voor kind je krijgt … iig succes met je keuze.

2 maanden geleden

Uhm volg je gevoel , kijk vooral na jou gevoel . Misschien even wachten want het is je eerste kindje. Hier zit 4 jaar leeftijdsverschil en ik vind dit prima te doen.

2 maanden geleden

Lastig dat jullie daarin nu even niet op 1 lijn zitten.. hopelijk komt dat nog! Hier twee kids. 1 van net 2 en 1 van 6 mnd. Het klopt wel dat we wat minder voor elkaar hebben. Je leeft wat langs elkaar heen omdat ik met borstvoeding lange tijd aan baby vast zat ;) en papa dan met de oudste op pad ging. Maar nu na 6 maand gaat dat ook alweer veel beter! Ik zou je vooral adviseren als jullie wel voor nog een kindje gaan, even te wachten tot je lichaam is hersteld. Want ik had bij de tweede dat ik behoorlijk kreupel was.. dat hoor je vaker! En dat heeft ook wel z’n weerslag op de relatie. Maar inmiddels is het wel echt heel fijn! Super mooi ons gezinnetje met twee broers. Er zal geen derde meer komen, maar soms kriebelt het toch nog .. Veel succes, hopelijk komen jullie er samen uit

2 maanden geleden

Mijn oudste en jongste schelen 15 maanden. Dus hier zitten we midden in de tropenjaren. Ja, het is drukker, ja we hebben minder tijd voor elkaar dan voor kids en ja.... Ik heb mij druk gemaakt om niets mee 1 kind. Want jeetje, 1 kind is veel makkelijker dan 2 😂😂. Enfin, wij plannen elke 2 maanden een date avond om samen uit eten te gaan en wat te doen. Bios ofzo. Zonder kids. En dat werkt voor ons.

2 maanden geleden

Hier eentje van 7 maanden en eentje van net 2 kan niet wachten op nummer 3🫣 het is druk maar wel altijd gezellig. Wij hebben ons rooster op elkaar afgestemd en werken dus naast elkaar heen. Zo zijn de kinderen maar een halve dag in de week bij de opvang en een halve dag bij oma. Ja minder tijd voor elkaar maar dat maakt de dagen dat we wel samen zijn alleen maar mooier😊 en soms is het zwaar dat geef ik meteen toe. Maar als ze ‘s avonds dan tevreden in hun bedje liggen kijk ik wel weer fijn terug dat het weer gefixt is voor die dag 🥰

2 maanden geleden

Hier twee bonuszoons van 16 & 13 en ons cadeautje is een kleine dame van nu 6 maanden. We hebben dit van tevoren ook goed besproken en we houden het bij dit kleine cadeautje. Met twee drukke banen en twee levensfases van oudere en jongere kinderen hebben we al voldoende uitdaging in ons leven om ook nog een beetje tijd voor elkaar te houden!

2 maanden geleden

Hier niks veranderd, de jongste gaat gewoon in het schema met de oudste mee, sliepen beide al vroeg door dus bedtijd is ook samen. De jongste is nu 6 maanden, ze schelen 13 maanden. Vind het echt geweldig ❤️ en financieel denk ik je kan het zo gek maken als je zelf wilt.

2 maanden geleden

Wij hadden 2 kids samen zijn nu 13 en 11. Wij hebben een hele drukke maar ook moeilijke periode meegemaakt. Nu zijn we ouder ik 39 en mijn partner 41 maar hebben tocu besloten vorig jaar nog voor een 3e kindje te gaan. Dit geluk was ons gegund en ben afgelopen maart bevallen van ons 3e zoontje/broertje. Bij ons heeft het wel veel veranderd in positieve zin meer naar elkaar gegroeit als gezin. we zijn veel bewuster nu van alles en onze oude kids vinden het heerlijk. In het begin was het weer even wennen vooral voor mij de nachten weer 😁 maar nu gaat het echt heel fijn. Financieel snap ik jullie punt maar een kindje heeft voornamelijk liefde nodig,en maak je het zelf zo duur als je wilt. en verder gaat die er gewoon in mee vind ik dan.