10 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb hem van een vriendin gekregen, dus weet dan wel van wie die komt, maar je kunt dat zelf goed nakijken toch en als het er nog goed en netjes uit ziet, waarom niet?
2 jaar geleden
Reactie op melissilvain
Ik heb hem van een vriendin gekregen, dus weet dan wel van wie die komt, ma ...
Omdat je aan de buitenkant niet kunt zien of het stoeltje nog wel werkt. Er zit een soort schuim in dat de klap opvangt als je een ongeluk hebt, daarom moet je ook een nieuwe kopen als je een ongeluk hebt gehad, ook als de impact niet direct op het stoeltje was.
Dat schuim verliest overigens ook z'n vermogen om de impact op te vangen in de loop der jaren, net als bij bijvoorbeeld motorhelmen. De richtlijn hiervoor is 6 jaar.
Ik zou zelf nooit voor een tweedehands gaan, tenzij het van familie of vrienden is en nog recente aankoop. Dan zou ik alsnog goed doorvragen of er niets mee gebeurt is. Dit gaat wel over leven of dood van je kindje, ik zou er rekening mee houden in het budget. Liever een nieuwe maxi cosi dan een nieuwe kinderkamer of dure kinderwagen.
2 jaar geleden
Reactie op Nietje
Omdat je aan de buitenkant niet kunt zien of het stoeltje nog wel werkt. Er ...
Lijkt me dat dat op een bepaalde manier ook wel te checken is ? Alles kan toch nagekeken worden?
2 jaar geleden
Het is niet 100% te checken! Als je goed zoekt weten we allemaal dat een tweedehands auto stoel nooit de verstandigste keuze is, maar aan de andere kant de kans op een auto-ongeluk in die mate is misschien 1 op 1000 en dat moet net toevallig dat stoeltje betrokken zijn bij dat auto ongeluk. Ben je heel perfectionistisch > koop gewoon een nieuwe! Ben je meer van het zit wel goed > dan gewoon de tweedehandse. De kans is gewoon super klein 😊😊

2 jaar geleden
Reactie op Daisyleeuwarden1981
Het is niet 100% te checken! Als je goed zoekt weten we allemaal dat een tw ...

Ik heb weleens filmpjes gezien over de bezorging van onze dagelijkse 2 miljoen bestelde pakketten in Nederland 🙈🙈🙈 als daar mijn Maxi Cosi tussenzit dan heeft die mogelijke ook al de nodige klappen gehad om van a naar b te komen 😅😅 dus 100% vertrouwen heb je wat mij betreft nooit.