14 Reacties
2 maanden geleden
Ik heb gigantisch getwijfeld ook! Tot ik de eerste dag weer op werk kwam en dat ook wel even heeel lekker vond. Je kunt het altijd een dagje proberen en kijken hoe dat gaat en dan de beslissimg maken😉
2 maanden geleden
Reactie op Sproet
Ja, misschien moet ik dat inderdaad maar eens proberen… maar het staat me z ...
Had ik ook! Was bang dat als ik thuis kwam ik alles had gedroomd dus heb vaak fotos laten sturen en gezorgd dat ons zoontje thuis was toen ik weer terug kwam
2 maanden geleden
Reactie op MemBötger97
Had ik ook! Was bang dat als ik thuis kwam ik alles had gedroomd dus heb va ...
Hier moet ik haar sowieso zelf ophalen omdat ik halve dagen werk. ☺️ Maar dat zal vast ook leuk zijn!
Weet alleen niet hoe ik het werken ga vinden. Merk dat ik er eigenlijk compleet geen zin in heb en dat het me deels tegenstaat m’n kleine (waarschijnlijk) enige meisje weg moet brengen.
2 maanden geleden
Reactie op Sproet
Hier moet ik haar sowieso zelf ophalen omdat ik halve dagen werk. ☺️ Maar d ...
Misschien kun je ouders of schoonouders de eerste werkdag vragen wat eerder op te halen en thuis te zitten. Of juist dat zij oppassen. Mijn man heeft de eerste dag gepakt toen ik werkte (heeft een dagje vrij gevraagd) en de tweede dag kon ik hem toen veel makkelijker bij mn schoonouders brengen om op te passen
2 maanden geleden
Ik zag er ook als een berg tegenop maar zie en merk nu dat het ook heel goed is voor de ontwikkeling ze leren ook omgaan met andere mensen die ze verzorgen (in ons geval een gastouder en oma) en vind het zelf eerlijk gezegd ook heerlijk om even 2 dagen in de week “eruit” te zijn 😁
2 maanden geleden
Ik weet niet voor werk je precies doet maar onze situatie thuis is dat mijn partner en ik beiden vanuit huis kunnen en mogen werken.
Dit gaat best goed in combinatie met de kleine en werk mijn baas is heel flexibel en als de kleine mij nodig heeft of wat dan ook kan ik gewoon mijn werk laten liggen. waardoor we de kleine dus thuis hebben en niet op een opvang of bij een gastouderopvang. Ik ben elke dag om 13:00 klaar en vrijdag om 12:00 dus in de middag optimaal genieten van de kleine.
2 maanden geleden
Reactie op MemBötger97
Misschien kun je ouders of schoonouders de eerste werkdag vragen wat eerder ...
Ik ben eigenlijk niet zo bang om haar op te moeten halen of iets dergelijks (denk juist dat ik dat heel fijn vind om direct te zien hoe ze het laatste moment op de opvang vond en kan ik de leidsters nog even spreken).
Maar goed meegedacht. ☺️ Oppassen door onze (schoon)ouders willen we beiden niet. Alleen in noodgevallen en dat is het in zo’n geval niet. Ik woon gelukkig dichtbij huis en daarmee dichtbij de opvang. Werk ook max 4u op een dag dus dat valt te overzien hoop ik. Maar ik kan het gevoel nog niet loskoppelen. 😂
2 maanden geleden
Reactie op Teddybeertje2023💖💙🍀
Ik weet niet voor werk je precies doet maar onze situatie thuis is dat mijn ...
Ja hier kan ik inderdaad ook waarschijnlijk veel thuiswerken. Al werk ik best weinig (12u verspreid over drie ochtenden) dus dan is thuiswerken al heel snel in definitie dat ik echt niemand zie haha. Dus eigenlijk is het de bedoeling dat ik dat niet zo vaak doe vanuit werk.
Denk dat mijn gevoel niet alleen gerelateerd is aan opvang, maar wellicht ook werkgerelateerd… oftewel, nog even goed aanvoelen.
2 maanden geleden
Ik zag er enorm tegenop! Maar meer over het aantal dagen en niet of ik überhaupt wilde werken. Vind t onwijs fijn om te werken!
Je kan het natuurlijk uitproberen per september of je neemt nog onbetaald ouderschapsverlof op. Daarmee stel je het wel uit natuurlijk, maar misschien krijg je ergens een ingeving wat je graag wilt doen!