9 Reacties
2 jaar geleden
Hoihoi, Hier precies hetzelfde, met 36.2 weken. Gisteren gelijk een afspraak gehad om te draaien en toen ze dat wilden gaan doen lag ze spontaan zelf weer goed met het hoofdje naar beneden. Dat kan dus ook!!!
2 jaar geleden
Hoi, bij mij ook hetzelfde. Zeker getwijfeld om te draaien. Je verloskundige hoort je te informeren over het draaien en wat alle opties zijn.uiteindelijk is het aan jou en luister vooral naar je gevoel. Ik heb een uitgebreid gesprek met de verloskundige gehad en vervolgens ook in het ziekenhuis. Uiteindelijk zijn de kansen op complicaties onder de 1%, waardoor ik heb besloten as maandag te draaien. Andere opties waren een stuit bevalling of keizersnede. Ik heb besloten dat ik toch het liefst natuurlijk beval en daarom een poging ga doen. Nu de vraag of het ook echt gaat lukken. Fingers crossed. Handige site is stuitinwest.nl daar staan alle voor-nadelen en opties bij een stuitligging
2 jaar geleden
Getsie krijg er een beetje de kriebels van. Maar een keizersnede lijkt mij ook niet fijn. Succes 🥰niet bangeriken het komt vast goed
2 jaar geleden
Ik heb bij mijn eerste de keuze gemaakt om niet de draaien. Niemand deed er moeilijk over. Die vooral waar jij je prettig en zeker bin voelt :)
2 jaar geleden
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar las laatst wel dat het niet uitmaakt als de navelstreng ergens omheen draait. Dat zorgt vrijwel nooit voor problemen bij de bevalling, dus dat risico is blijkbaar lager dan bevallen met een stuitligging. Overigens heb ik ook begrepen dat er verschillende stuitliggingen zijn en dat een keizersnede niet altijd nodig is. Al is de kans daarop wel groter. Succes met het afwegen!
2 jaar geleden
Die van mij lag al vanaf 20 weken in stuit, dus toen dat met 34 weken nog steeds zo was heb ik getwijfeld over een versie. Mede omdat je er horror verhalen over leest als je op google kijkt. De verloskundige zei: probeer het en zodra je ook maar denkt ‘nee’, dan zeg je dat een stoppen ze meteen. Dus heb het wel gedaan en met letterlijk 2 min was ze gedraaid en lag ze goed 😁 echt zo ontzettend blij mee want toen kon ik natuurlijk bevallen!