8 Reacties

één maand geleden

Hoi! Ik ga van betaald verlof door in onbetaald verlof op de zelfde uren. Wij kunnen überhaupt geen extra opvang krijgen en heel eerlijk.. vind het heerlijk twee dagen thuis met haar. Financieel moeten we het even aanzien maar komt vast goed anders kan het altijd nog. Reden dat ik voor onbetaald verlof kies is dat ik daardoor mijn uren behoud op contract. Stel dat ik ziek word of straks weer opnieuw zwanger gaan ze van mijn fulltime uren uit. 🙈 als die uren op zijn dan pas ga ik uren inleveren op contract. Succes met je keuze maken! Doe wat goed voor jezelf voelt!

één maand geleden

Bij mij zijn mijn gedeeltelijk betaalde uren per deze maand al op. Ik had een aantal weken aan mijn verlof vastgeplakt. En daarna aantal weken 2 dagen, en aantal weken 1 dag. Nu terug in contract naar 32 uur. Waar twijfel je over? 🤗

één maand geleden

Ik ga ook van betaald verlof door naar onbetaald verlof, voor dezelfde redenen als hieronder genoemd. Maar ik werk nu weer 4 dagen en ik zie mezelf eigenlijk nooit meer 5 dagen gaan werken hahaha. Wij willen idealiter ook niet dat de kleine meer dan 3 dagen naar de opvang moet (partner heeft ook een papadag). Maar is misschien beetje afhankelijk van hoeveel dagen je nu werkt en hoe het financiele plaatje eruit ziet als je onbetaald verlof inzet. Weet niet over welk aspect je precies twijfelt? Zeg iig niet volledig nee op onbetaald verlof als dat kan, want dan komt deze volledig te vervallen begreep ik van een collega. Ik heb voor mijn zwangerschapsaankondiging nog promotie gemaakt dus dat vangt straks het 'gat' op van die dag minder werken. Succes!

één maand geleden

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb een contract van 36 uur en ben na mijn verlof 28 uur gaan werken. Ik wordt betaald voor 30 uur ivm bereikbaarheid etc. Qua oppas heb ik wel mogelijkheden om een halve dag extra te gaan werken. Mijn vriend heeft ook een papadag en wil hij ook zo houden. Op dit moment vind ik het best lastig allemaal te combineren naast het werk. Dan denk ik doe ik er goed aan naar 32 uur te gaan. Is natuurlijk maar 4 uur meer dan wat ik nu werk.

één maand geleden

Ik heb nu 8 uur betaald ouderschapsverlof en wordt straks 8 uur onbetaald ouderschapsverlof om de redenen die hier al worden genoemd. Ik werk 4 dagen (voor de komst van de kleine 5 dagen). Ik denk dat 3,5 dag mij thuis niet zou helpen tenzij mijn kindje niet thuis is haha. Wat maakt dat je het lastig te combineren vindt? Wat zou helpen? Hoe zitten jullie financieel? Vind je je werk heel leuk? Hoe besteed je de tijd thuis? Hopelijk geven deze vragen je informatie om een keuze te maken!

één maand geleden

Reactie op LisaLL

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb een contract van 36 uur en ben na mij ...
Ik geloof oprecht dat 4 uur een wereld van verschil kan zijn 😅 de vraag is waarom zou je weer naar 32 uur gaan? Is het finacieel echt nodig? Doe je het omdat het van je verwacht wordt? Of vind je je werk leuk genoeg om weer naar 32 uur te gaan? Ik gok dat je gevoel in de komende maanden wel duidelijk wordt (gelukkig hebben we nog eventjes tot Feb). En misschien is het antwoord wel dat je om de week die 4 uur juist voor jezelf nodig hebt om de dingen te doen die het combineren nu juist lastig maakt. Ik neem af en toe een middag voor mezelf (even niks of huisarts, fysio, opticien etc.) Geen idee wanneer mensen dat anders doen hahaha

één maand geleden

Ik ga terug naar 36 uur (nu 27 = 3*9, straks 4*9), vrijdagen vrij. Mijn vriend gaat van 40 naar 36 uur (dan ook 4*9) en is dan op de dinsdagen vrij (nu is hij ook op dinsdag vrij vanwege ouderschapsverlof). Woensdag is nu mijn extra vrije dag (ouderschapsverlof) en dan gaat onze zoon naar mijn schoonouders en mijn ouders (om de week) Wilde zelf niet op 3 dagen werken blijven hangen, ik vind mijn werk daarvoor ook te leuk haha 🥲

één maand geleden

Reactie op Cecilel

Ik ga ook van betaald verlof door naar onbetaald verlof, voor dezelfde rede ...
Dat klopt volgens mij niet. Je hebt sowieso recht op onbetaald verlof tot je kind 8 jaar is. Betaald verlof is tot 1 jaar. Tenminste, zo lees ik het. 😊 Kan natuurlijk misschien nog wel per CAO verschillen.