32 Reacties

2 jaar geleden

Je lichaam maakt veel meer afscheiding aan, zolang het geen nare vissige geur heeft; niks om je onzeker over te voelen, helemaal normaal 💋 ik draag zelf inlegkruisjes, dat vind ik zelf prettiger.

2 jaar geleden

Ja helaas hier ook.. ik denk dat het een combinatie is van meer afscheiding en soms ook wel wat urine. Ik ben nu begonnen met gebruik van inlegkruisjes. Enige nadeel is dat ik daar voorheen snel schimmelinfectie door kreeg dus nu vervang ik ze nog vaker in de hoop dat een schimmelinfectie vermeden kan worden.. advies van mijn VK was om anders ook laagdrempelig naar de bekkenfysio te gaan en thuis oefeningen te doen..

2 jaar geleden

Blij dat dit onderwerp wordt besproken. Ik had en nog af en toe last van. Bij mij is de vk langsgeweest omdat ik echt zorgen maakte en dacht is veuchtwater na qat testjes gedaan te hebben bleef het afscheiding te zijn. Vruchtwater is wat Zoeter van geur en komt in plopjes. Zolang dat niet het geval is no worries...een ding weet ik in mijn volgende leven kom ik als man. ..

2 jaar geleden

Ik heb dit ook meer sinds mijn zwangerschap. Draag zelf de lichtste variant van Snuggs. Dit vind ik fijner dan inlegkruisjes omdat ik daar sneller een infectie van kan krijgen 😊

2 jaar geleden

Sowieso is de afscheiding enorm hier. Dus elke 3 uur verwissel ik mijn maandverband. Mogelijk kun je dat dragen om te bekijken wat het is. Urineverlies merk je wel als je heb geniest, lacht of hoest en dan wat verliest. Na mijn bevalling had ik van beide al snel geen last meer.

2 jaar geleden

Same. Soms neemt het af maar nu is het echt weer aan. Het is wel echt afscheiding volgens mij. Heb het eerlijk gezegd opgegeven en draag mn oude onderbroeken en na de bevalling koop ik wel nieuwe, want het geeft wel vlekken die er niet uit gaan. Heb een schurfthekel aan inlegkruisjes 😭

2 jaar geleden

Ik heb btw van die hele kleine inlegkruisjes met een “fris” geurtje aangeschaft, dan voel ik me frisser, je voelt de inlegkruisjes ook niet zitten, zo klein zijn ze; misschien iets voor jou?

2 jaar geleden

Zó waardevol jullie reacties!! Ben nu zelf ook begonnen met inlegkruisjes, telkes die natte druppels zien in m'n onderbroek vind ik niét leuk! Hopelijk gaat alles goed met onze kleine man 🩵 Ik heb geen idee of het urine of afscheiding is, afscheiding is normaal toch wat dikker? Lijkt nu net zo waterig als urine? (Als het afscheiding is ipv urine)

2 jaar geleden

Ga ook even langs de bekkenfysio. Waarschijnlijk wordt dit veroorzaakt door een zwakke of overspannen bekkenbodem en dan kunnen de juiste oefeningen nu helpen of in ieder geval erger voorkomen. En anders kan het in ieder geval helpen voor je herstel straks.

2 jaar geleden

Absoluut herkenbaar, zowel de zorgen als het ongemak.

2 jaar geleden

Reactie op Mar987

Absoluut herkenbaar, zowel de zorgen als het ongemak.
Ja, dat vergeet ik dan inderdaad nog te zeggen, de pijn/ongemak die ik zo vaak in m'n blaas voel, echt vreselijk!!

2 jaar geleden

Reactie op dropmentos

Same. Soms neemt het af maar nu is het echt weer aan. Het is wel echt afsch ...
Maar lekt het niet door dan naar je gewone broek?

2 jaar geleden

Reactie op Juliavh

Zó waardevol jullie reacties!! Ben nu zelf ook begonnen met inlegkruisjes, ...
Nee waterig vooral met af en toe iets dikker.

2 jaar geleden

Reactie op Tigerlilly

Maar lekt het niet door dan naar je gewone broek?
Soms wel ja, gelukkig bestaat er een wasmachine en moet je toch wel om de paar uur plassen, dus dep ik het weer wat droog. En draag mn menstruatieondergoed wel regelmatig, maar daar heb ik er geen 10 van.

2 jaar geleden

Ik merk dit ook en raak er erg onzeker van. Het is bij wel duidelijk afscheiding (wittig) maar het voelt soms bijna vettig in mijn onderbroek. Ik heb zelfs soms het idee dat ik het een beetje kan ruiken en ben me er dan ook erg bewust van, vooral op werk. Ik douche niet iedere ochtend, meestal beetje om en om (ma ochtend, di avond, dan weer Wo avond of do ochtend) maar op de ochtenden dat ik niet douche was ik me wel met een washandje. Misschien toch een inlegkruisje, maar ben bang dat dat zo gaat broeien...

2 jaar geleden

Mijn verloskundige zei dat als het eruit ziet/voelt als water (en dan niet een druppeltje maar echt een natte onderbroek/plek), ik moet bellen. Dit omdat het misschien vruchtwater kan zijn. Het is dus wel belangrijk om erop te letten. Afscheiding daarentegen is vervelend maar juist goed!

2 jaar geleden

Ik verlies ook vocht en ook witte afscheiding soms is het doorzichtig. Ik heb vruchtwater mee gemaakt bij mijn eerste zwangerschap. En dat is echt geen druppeltje of een vlekje. Mijn vliezen braken omdat ik mijn plas ophielde zittend wachtend tot er een reclame kwam. Toen ik opstond was meteen hele onderbroek nat en broek ook. Alsof je hebt geplast in je onderbroek. Een kleine gaatje komt niet vaak voor wel als je een punctie laat uitvoeren is de kans groot dat het vruchtwater is. Maak je geen zorgen!

2 jaar geleden

Ik heb het ook inderdaad, maar gebruik liever geen inlegkruisjes ivm schimmelinfectie. Dus ik vouw een paar velletjes toiletpapier op en elke keer als ik naar de wc moet, vervang ik deze

2 jaar geleden

Hier zelfde.. in week 20 toegenomen. Veel erger op de dagen dat ik minder drink!

2 jaar geleden

Ik heb ook sinds paar weken natte plekken in mn ondergoed. Soms beetje wit achtig dus ik weet wel dat het afscheiding is. Volgens mij is het wel normaal om meer afscheiding te hebben tijdens de zwangerschap. Als het ruikt dan is het schimmelinfectie