26 Reacties
2 jaar geleden
Wij wilden in september naar Egypte maar precies vanwege wat jij noemt gaan we niet en hebben we voor Turkije gekozen. We hebben zoveel vrienden/familie die ziek zijn geworden in Egypte en dat risico willen we liever niet lopen met de zwangerschap. Ik ben dan ook rond de 18 weken.
Turkije gaan we al jaaaren heen en daar is het altijd goed en die raad ik zeker aan!
2 jaar geleden
Reactie op Lsrtx
Wij wilden in september naar Egypte maar precies vanwege wat jij noemt gaan ...
Ben je in Turkije nog nooit ziek geworden ? Of zitten daar minder risico’s van ziek worden ?
2 jaar geleden
Ligt eraan naar welk hotel jullie gaan. Egypte zijn wij twee keer naartoe gegaan. Was geweldig, het eten was heerlijk en vers. Was wel een 5 sterren hotel. Ik zou met jouw zwangerschap wel naar een goed hotel gaan, of het nou Turkije of Egypte is maakt denk ik niet uit. Aantal sterren qua hotel lijkt mij belangrijker vanwege het eten.
2 jaar geleden
Ik zou zelf niet zwanger naar Egypte gaan. Grote kans op voedselvergiftiging en er zijn daar ook ziektes die wij niet hebben. Ik ken een gezin wat naar Egypte is gegaan tijdens de zwangerschap. Moeder liep daar iets op en het kind is daardoor gehandicapt geraakt. Ik zou het niet aandurven. 🙈
2 jaar geleden
Reactie op ahlam1999
Ligt eraan naar welk hotel jullie gaan. Egypte zijn wij twee keer naartoe g ...
Wij hadden ook een 5 sterren hotel en alles werd vers bereid voor m’n neus . Toch ziek geworden helaas . Twee weken lang daar en in Nederland ook nog 1,5 week
2 jaar geleden
Ik ga in september ook naar Turkije.. ben dan ergens rond de 19 weken. Buiten wat diarree nergens last van gehad in het verleden. Maar dat heb ik in ieder land, zal kwestie van anders koken (meer olie) zijn.. zou eerder voor Turkije kiezen dan Egypte
2 jaar geleden
Reactie op ahlam1999
Woow zo heftig, ja dan beste thuis blijven en in eigen land op vakantie gaa ...
We willen hoe dan ook op vakantie naar een warm land. Dit is onze laatste vakantie met zijn tweetjes dus we willen graag nog even genieten. Maar misschien dan iets saver spelen en een Spanje ofzo pakken
2 jaar geleden
Volgens mij loop je in Egypte snel voedselvergiftiging op door groente en fruit te eten wat is gewassen met leidingwater. Dat is (voor ons) niet drinkbaar.
2 jaar geleden
Maakt niet uit waar je naar toe gaat je moet altijd (extra) opletten op je zelf. Wij gaan eind augustus naar spanje en daar krijg ik altijd dierre als ze ijsblokjes bij de fanta doen. Dus moet nu extra letten op dingen die ook met water zijn gespoeld helaas kunnen wij daar niet tegen.
2 jaar geleden
Naast voedselvergiftiging nog iets anders om in gedachte te houden misschien. Ik heb zelf een naar verhaal in mijn omgeving van een vriendin die zwanger op vakantie ging met 25 weken en daar startte onverwacht de bevalling veel te vroeg, maar omdat ze op een Grieks eiland zaten, was er niet de geschikte hulp dus moest het kindje nog een keer naar een ander ziekenhuis gevlogen. Je weet het nooit zeker, maar er is een kans dat als ze thuis was gebleven, het kindje het had kunnen overleven, maar nu helaas gestorven. Ik heb mijn man dus gezegd dat ik niet op vakantie wil naar een plek waar niet in noodgevallen goede neonatale zorg te krijgen is. Misschien iets om ook even te checken...
2 jaar geleden
Sluit vooral een verzekering af, voor het geval je beroep zult moeten doen op zorg in Turkije dan wel Egypte. Ik weet inderdaad dat de zorg in Turkije goed is. Ik zou daarom denk ik ook toch voor Turkije gaan. Niet om je bang te maken betreft Egypte. Ik bedenk mij net een verhaal van een bekende van mij. Haar zus was hoogzwanger en was in Egypte toen zij weeën begon te krijgen. Het ziekenhuis wilde haar niet helpen, totdat zij geld zou betalen. Geld had zij op dat moment niet bij zich, dus zij gaf aan. Ik betaal achteraf. Ze hebben haar gewoon geweigerd te helpen. Ze is toen meteen (met een taxi) naar een kliniek gegaan. Daar is zij uiteindelijk tegen betaling wel geholpen, maar de baby was doodgegaan door gebrek aan zuurstof. 9 maanden gedragen. Toen ze eenmaal ging bevallen, wist zij zelf nog niet dat de baby dood was. Hadden ze niet met haar gedeeld. De baby werd meteen meegenomen. Achteraf werd haar verteld dat de baby dood was geboren en de baby begraven moest worden in Egypte. Nu was zij zelf ook van Egyptische afkomst. Ik zou denk ik voor Turkije zijn gegaan.
2 jaar geleden
Vervelend voor de dames die een negatieve ervaring hebben in Egypte (dan wel Turkije)...
Mijn advies is doe wat voor jou goed voelt. Zelf ben ik bij mijn eerste zwangerschap naar Colombia (rondreis) en Dubai geweest en dat ging gewoon helemaal prima en heb echt een toptijd gehad daar. Het is belangrijk dat je zelf oplet met wat je wel en niet kan (dus let erop dat je geen kraanwater binnen krijgt door gewassen groente etc.) en inderdaad een goede verzekering te hebben.
Horrorverhalen zijn er altijd, dus laat je ook niet te bang maken om überhaupt het land of Europa uit te gaan. Meestal gaat het namelijk gewoon goed!
Ik denk er bij deze zwangerschap er trouwens over na om naar Jordanie of Egypte te gaan voor een rondreis, maar de keuze is nog niet gemaakt (wel binnenkort in ieder geval naar Malta).
2 jaar geleden
Ik ben vorig jaar naar Egypte geweest en gelukkig niet ziek geworden, maar dat komt misschien ook omdat wij in een heel goed hotel zaten. Ik hoor bijna van iedereen die naar Egypte gaat dat zij wel ziek zijn geweest. Ik ben vaker naar Turkije geweest, verschillende plekken en hotels (goede en minder goede), en hier heb ik nog nooit last van het eten gehad. Ik zou dus zelf eerder naar Turkije gaan dan Egypte (zwanger of niet).