59 Reacties
9 maanden geleden
Je zou t eerste dutje kunnen inkorten naar 30 minuten was hier t advies. Onze dochter viel ook heel moeizaam in slaap voor haar dutjes dus wij zijn vandaag over gegaan naar 1 dutje en dat ging heel goed!
9 maanden geleden
Onze dochter slaapt ene dag 1 x en andere dag 2 keer afhankelijk van hoe laat ze in de ochtend wakker wordt. In principe is ze een goede slaper, maar sinds de wintertijd was ingegaan was ze wel steeds vroeg wakker (rond 6 uur) en was het lastig om 1 slaapje te doen.. af en toe was ze rond 7u wakker en dan hield ze het tot een uur of 12 vol en sliep ze 2 a 3 uur.. nu de zomertijd in is gegaan is ze weer meestal tussen 7 en 8u wakker en slaapt ze 1 x. Vandaag 7.45 wakker, geslapen van 12.15 tot 14.15 en savonds rond 20u weer in slaap gevallen (had haar eerder in bed willen leggen maar was bij vrienden op bezoek en was wat uitgelopen)
9 maanden geleden
Reactie op MamaEP
Ja ze slaapt overdag echt prima moet haar vaak nog wakker maken zelfs.. is ...
Zou het nog slaapregressie gerelateerd kunnen zijn?
9 maanden geleden
Wij hebben inmiddels ook net een nieuw ritme want dit was bij ons ook zo! Zoontje is nu 13 maandne en ligt nu van 10 tot half 11 ergens 20 minuten te slapen (en als hij niet slaapt ligt hij gewoon een half uurtje) en dan van kwart voor 1 tot 3. Gaat er dan om 7 uur weer in en slaapt super!
9 maanden geleden
Ochtenddutje korter, 20-30 min. En als ze een tijdje moeite heeft om in slaap te komen kan je naar 1 dutje begin vd middag
9 maanden geleden
Wij zitten ook in de overgang en de ene dag lukt dat beter dan de andere. Voorheen sliep ze ongeveer een uurtje in de ochtend en dan ook een uurtje in de middag maar moesten we haar wakker maken, en kregen we haar vervolgens niet voor 20.30 uur in bed.
Op de dagen dat het nu met één dutje lukt slaapt ze 1,5 tot 2 uur vroeg in de middag en houdt ze het goed vol tot bedtijd. Ze slaapt dan van 19.30-07.30 en ik vind het echt een verademing☺️
9 maanden geleden
Hoe gaat het bij jullie nu met de slaapjes?🙂 Wij zitten nu ongeveer twee weken op 1 slaapje. Ze slaapt nu de meeste nachten door en we vermoeden dat het dus wel positief effect heeft. Als onze dochter erg vroeg wakker is in de ochtend dan lukt 1 slaapje niet. Als het wel lukt dan slaapt ze gerust 2,5 uur. Met twee slaapjes komen we niet lekker uit want na 15:00 uur laten slapen zitten we er in de avond ermee. Ik hoop dat het ritme wat meer structuur krijgt. ☺️ Ze is wel weer vroeg moe met 1 slaapje.
9 maanden geleden
Sinds 2 weken nu 1 slaapje en dan slaapt ze in de middag tussen de 1,5 en 2 uur. Vandaag ineens weer heel moe in de ochtend. Dus toch maar een dutje laten doen. Duurde 45 min en vanmiddag ook weer 45 min.
Wat is hier slim om te doen? Doorpakken met 1 slaapje omdat ik zelf denk dat ze er meer aan heeft om een dutje van 1,5-2 uur te doen. Of toch maar beter 2 dutjes laten als ze het nodig lijkt te hebben?
9 maanden geleden
Reactie op DEND3227
Sinds 2 weken nu 1 slaapje en dan slaapt ze in de middag tussen de 1,5 en 2 ...
Ik doe als ze ‘s ochtends moe is een dutje van 20/30 minuten en dan ‘s middags nog een dutje. Ik ben van mening dat als ze moe is, ze slaap nodig heeft.
9 maanden geleden
Wij zijn sinds maandag over op 1 dutje, en het gaat echt zoveel beter! Zijn wakkertijd is echt 5-6 uur, dus een extra dutje is een no-go hier
‘S avonds nog wel wat moeite met in slaap komen, maar het wordt met de dag beter
9 maanden geleden
Bureau van slaap geeft tips hierover. Wakkertijden aanhouden werkt hier nog steeds goed voor zoon van 13 maanden.
https://www.instagram.com/bureauvanslaap?igsh=MWMwanhsYzRnZXJqMQ==