53 Reacties
2 maanden geleden
Het kan best al hoor vanaf 6 maanden. Als het past in jullie ritme zou je tijdelijk ook haar avondbedtijd wat kunnen vervroegen ter overbrugging als je het 3e slaapje laat vallen. Het klinkt iig alsof ze sowieso genoeg slaap krijgt in totaal.
Ons dochtertje is ook 6,5maand en zitten soms wat op de wip hierover. Als ze lange goede dutjes doet in de ochtend en middag dan heeft ze al wel genoeg aan 2 of lukt de 3e gewoonweg niet meer. Als de eerste 2 kort zijn dan is de 3e wel echt nog nodig.
2 maanden geleden
Hier ook 6.5 maand en in de overgang van 3 naar 2. Merendeels 2 slaapjes nu. Als ze het niet red tot bedtijd dan gaat ze wat eerder naar bed. Doorgaans slaapt ze tot bijv 3 uur s middags, dan is half 7 wel echt de max voor haar.
Op den duur werk ik naar 2, 3, 4u.
Opstaan en na 2u wakker eerste slaap, dan 3u wakker tot middagslaapje en dan 4u wakker tot bedtijd. Voorbeeld: 7u wakker, 9 tot 10 slapen. 13-15 slapen en dan 19 naar bed. Mijn dochter slaapt nu nog wel langer s morgens, vaak wel anderhalf tot 2 uur.
2 maanden geleden
Hier ook meestal 2 slaapjes. Wel 2 lange slaapjes van 1,5/2 uur. Als ze korter slaapt dan laten we haar nog een derde dutje doen, omdat ze anders te lang wakker is. Mijn meid slaapt snachts ook door
2 maanden geleden
Yes hier ook!
Ochtend dutje is kort, middag vaak 2 uurtjes. Het hangt er wel vanaf tot hoelaat het middag dutje duurt. Ze kan ongeveer van 14.30 het wel volhouden tot het avondritueel. Is ze eerder van haar middag dutje wakker, doen we einde middag nog een powenap.
Ze slaapt 's nachts door, maar is wel een vroege vogel tussen 6 en 7😬
2 maanden geleden
Volgens mij is onze man er nog niet aan toe maar vind het zo lastig... hij slaapt overdag nog best veel als ik dat vergelijk, heeft vandaag nog kleine 4 uur geslapen overdag in 3 dutjes waarvan laatste dutje een half uurtje. Het verschilt nog heel erg wanneer hij het meeste slaapt. Maken hem soms nog wel wakker uit dutjes als ze erg lang duren maar daar zitten we nog in te zoeken wat wijsheid is... wat doen jullie? Maken jullie wakker uit ochtend dutje of niet?
2 maanden geleden
Reactie op Marrria
Slapen al jullie kindjes al helemaal door mijne word echt nog 3 keer per na ...
Ah nee hoor!! Onze kwam eerst weer 3x voor de fles. Nu qx voor een fles en vannacht was dat het en deed ik een vreugdendansje want vaak is het naast de fles ook nog 2 a 3x troosten, knuffel geven enz.
2 maanden geleden
Reactie op KMdV1993
Volgens mij is onze man er nog niet aan toe maar vind het zo lastig... hij ...
Nee, tenzij ik weg moet zoals naar het cb met hem vanmorgen. Toen had hij maar een half uurtje geslapen en daarna van kwart coor 1 tot kwart voor 4😅 gisteren kdv gehad 🤣 nu ook helemaal gesloopt. Maar laat hem lekker liggen behalve na 1700
2 maanden geleden
Hier ligt het erg aan de dag. Als hij (bijna 7 maanden) de eerste 2 dutjes lang doet heeft hij vaak geen 3de nodig/lukt die niet meer. Maar meestal doet hij er nog 3.
Als ik met hem thuis ben ‘stuur’ ik het 2de dutje wel eens zodat ik ‘weet’ dat hij de 3de wel nog doet. Vind dat zelf wel fijn om nog ff wat dingen te kunnen doen 😇
2 maanden geleden
Reactie op Kirrx
Yes hier ook!
Ochtend dutje is kort, middag vaak 2 uurtjes. Het hangt er w ...
Hoe laat begint jullie avondritueel?
En hebben jullie ook problemen ervaren met in slaap helpen tijdens 5e sprongetje of wanneer je merkte dat ze toe was aan slaapje minder?
Wij zijn nu zo aan het klooien...
2 maanden geleden
Hier ook. Ze wordt vaak rond 3 uur wakker (dat is haar tweede slaapje). En dat is een lastige overbrugging met het avondritueel. 3e slaapje wilt ze niet. Is alleen maar spelen of jengelen. Dus dan maar vroeger naar bed, rond 18:00 uur. Soms red ze 18:30. Maar dan valt er geen land meer mee te bezeilen hahah. Accepteren is het geen wat we nu doen. Misschien veranderd het nog. En anders hebben wij langer de avond voor onszelf denk ik maar🙏
2 maanden geleden
Reactie op Anouk689
Hoe laat begint jullie avondritueel?
En hebben jullie ook problemen ervare ...
Met drie dutjes kreeg ze de laatste fles tussen 18.30 en 19.00, sliep vaak rond 19.30.
Met twee slaapjes is het soms echt wel even tijd rekken, zo gek mogelijk entertainen om tijd te overbruggen😅
Als ze echt niet te doen is, is het 18.15 fles erin en is ze rond 18.45 echt wel out in bed.
Wij hebben ook een kletser. Soms leggen we haar voor het 3e dutje erin, maar slaapt ze na een halfuur nog niet en vind ik het te laat worden als ze dan nog een dutje doet, dan gaat ze er dus ook weer gewoon uit🙈
2 maanden geleden
Reactie op Kirrx
Met drie dutjes kreeg ze de laatste fles tussen 18.30 en 19.00, sliep vaak ...
Wat herkenbaar om te lezen deze tijden nu met 3 slaapjes. Het laatste slaapje is echter echt een strijd.
Hoewel ze al wel 3 slaapjes heeft gehad vandaag ivm enorme vermoeidheid en de slaapjes niet goed uit. Maar krijg haar dus nu niet meer in slaap voor een laatste dutje. Dat zou betekenen dat ze vanaf 14.30 uur nu wakker is (gisteren zelfs 13.40 uur). Ze ligt nu idd ook lekker, maar valt niet in slaap.
Gisteren was het tot overstuur aan toe omdat wij bleven proberen en het echt niet lukte.
Vind het wel jong, ze is bijna 6 maanden, maar blijkbaar is het goed zo.
Wel zit ze echt in het 5e sprongetje dus kan dat ook wel wat mee spelen mogelijk.
Wat een overwegingen soms...
2 maanden geleden
Reactie op Anouk689
Wat herkenbaar om te lezen deze tijden nu met 3 slaapjes. Het laatste slaap ...
Balen hé!
Bij ons werd ze ook overstuur voor hoelang wij het bleven proberen, en als wij haar dan eruit haalde was ze helemaal prima en gezellig😬 Dus toen zijn we ook gestopt met het derde dutje.
Slaapt ze echt 2x kort (halve uurtjes) of wordt ze voor 14.30 wakker, dan alleen laat ik haar een derde dutje doen, en die pakt ze dan vaak ook wel.
2 maanden geleden
Reactie op Kirrx
Balen hé!
Bij ons werd ze ook overstuur voor hoelang wij het bleven prober ...
Ja, misschien moeten we ook nu weer wat meer leren vertrouwen op onze kids. Ze pakken wel wat ze nodig hebben.
Ze heeft hier nu 1x30 minuten geslapen, 1x 1,5 uur en 1x 45 minuten. Dus ik vind het wel goed. Lekker even rekken en dan 18.15 uur fles en lekker slapen.
Morgen weer een dag...
Thanks voor de berichtjes!