53 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Kirrx
Balen hé!
Bij ons werd ze ook overstuur voor hoelang wij het bleven prober ...
Ja dit! Heb hem vanmiddag weer weggelegd want vond 2x 1 uur en 14.30 wakker een beetje karig. Begon te jammeren rond 1600 enz, is het wss de kunstvoesing want slapen ho maar. Daarna even naar het winkelcentrum geweest en lachen met alle mensen... zucht. Einde slaapje 3.
één maand geleden
Onze zoon lijkt ook naar twee slaapjes te gaan. Vandaag bijvoorbeeld 14.45 wakker maar wou om 16.45 absoluut niet slapen. Ook niet in de wagen. Laatste fles krijgt ie rond 18.45, tenminste.... Dan heeft ie nog niet per se honger maar anders wordt het helemaal laat qua bedtijd. Hoe hebben jullie dat met die overgang gedaan?
één maand geleden
Reactie op Anouk689
Hoe laat is jouw dochter wakker en welke wakkertijd houd jij aan tussen de ...
Ze wordt wakker tussen 6 en 7.
Heeft vaak een slaapje rond 9 en tussen 11.30 en 12.30.
Vandaag was het hier ook niet gelukt hoor haha
13.45 wakker, naar een verjaardag, daar piepen maar niet willen slapen.
Dan ga ik uiteindelijk ook gewoon met haar uitgebreid spelen, tegen 6e was ze het wel echt zat, dus hup in de auto en ze krijgt nu de laatste fles en dan ligt ze zo binnen een paar minuten in dromenland😬
Het is echt zoeken af en toe.. maar ik heb wel zoiets, lukt het slapen rond 16.30 nog niet (dutjr 3), dan gaan we over tot wakker houden/rekken.
één maand geleden
Reactie op Kirrx
Ze wordt wakker tussen 6 en 7.
Heeft vaak een slaapje rond 9 en tussen 11. ...
Oh fijn om te lezen. Dit is zó herkenbaar!
Hier is ze momenteel 's nachts een paar keer wakker helaas. Wel heel kort, speen er in en ze slaapt verder gelukkig. Om 6 uur is ze echt wakker. Dan is ze tegen 8 uur echt wel moe, maar slaapt maar een half uur. Dan leggen we haar na haar fles van half 11 gelijk weer weg en sliep ze vandaag 1,5 uur. Toch gekozen om haar om 13.15 uur weer weg te leggen, want ze was wat jammerig. Toen 45 minuten geslapen.
Alleen dan lukt het later op de middag dus echt niet meer. Ze is dan ook gewoon vrolijk en blij.
Dan was het nu dus 6 uur fles en direct naar bed. Helemaal kapot dat meisje.
Maar goed, dan is het morgen dus wel weer 6 uur wakker! Of eerder...
Vind het zoooo lastig om dat te doorbreken. En die rust weer in de nacht te krijgen.
één maand geleden
Hier nog wel 3 dutjes want ik merkte dat hij anders voor 6 uur ‘s ochtends wakker werd. Denk door oververmoeidheid ofzo? Maar wij doen echt een powernap van 16.45-17.00 in de draagzak. En dan om 19.00 naar bed.
Dus 6 uur wakker. 8-9 slapen, 12-14.30 slapen (dat hopen we dan maar), en dan powernapje voor 5 uur.
één maand geleden
Vanaf 6 uur is trouwens een normale ochtendtijd voor baby’s. Voor 6 uur is wel echt ‘vroege vogel’ taferelen. Voor ons is 6 uur uitslapen aangezien we vaker 05.00 op de klok hebben gezien 🥱 😴
één maand geleden
Reactie op Anouk689
Hier dus idd 6 uur wakker. Maar ik Xie bij jou dan dus van 9 tot 12 wakker. ...
Ja wij proberen te werken naar 2-3-4 dus 2 uur wakker, 3 uur wakker 4 uur wakker. Die laatste overbruggen we nu met een Powernapje van 15 min
één maand geleden
Reactie op liefehhmii
Ja wij proberen te werken naar 2-3-4 dus 2 uur wakker, 3 uur wakker 4 uur w ...
Hoe oud is jouw kindje? Die van ons is dinsdag 6 maanden. Ik loop dus soms wat achter op de moeders en kindjes die al in februari bevallen/geboren zijn! Dus vraag me af of dat misschien te snel is, maar we komen zo lastig uit.
Ze was nu voor het eerste slaapje bijna 2 uur wakker en tot het tweede slaapje 2,5 uur en ze heeft al heel lang niet zo goed geslapen 😅 Dus ze heeft misschien wat meer wakker tijd nodig om betere dutjes te doen en dan komen we automatisch beter uit einde vd dag.
Nu hopen dat ze einde middag jaar 3e slaapje wel pakt 🤞🏻
één maand geleden
Reactie op okok33
Die van mij slaapt middag maar 1 uurtje ipv 2…. Iemand herkenbaat?
Hier wisselt het van 1,5 uur tot soms zelfs 3 uur.
De laatste dagen was het steeds 1,5 uur en nu slaapt ze na 2,5 uur nogsteeds.
Heb haar wat langer wakker gehouden. Mogelijk heeft ze dat nodig om beter te slapen...
één maand geleden
Reactie op Anouk689
Hoe oud is jouw kindje? Die van ons is dinsdag 6 maanden. Ik loop dus soms ...
7 maanden. Hoe gaan de nachten? Na middag dut doen wij eigenlijk altijd in de draagzak. Op de opvang lukt dat dutje vrijwel niet dus dan gaat hij eerder naar bed als hij thuis is
één maand geleden
Reactie op liefehhmii
7 maanden. Hoe gaan de nachten? Na middag dut doen wij eigenlijk altijd in ...
De nachten gingen perfect, maar sinds deze week heel onrustig. Vaker per nacht wakker en vroeg wakker 's ochtends.
Vandaag zitten we ineens in een lekker ritme. Tussen de 2 slaapjes wat langer wakker gehouden, hele lange 2e slaapje en daarna even de drukte opgezocht. Zowaar slaapt ze nu voor haar 3e slaapje. Moest haar wel even helpen, maar het is wel gelukt!!
Dus dan redden we vanavond ook iets langer en is ze hopelijk morgenochtend iets minder vroeg wakker.