12 Reacties

2 maanden geleden

Mijn dochter slaapt meestal ook al voordat ik haar een 5e voeding heb kunnen geven. Ik maak haar altijd nog wakker voor een 5e voeding, puur omdat ze niet zo'n grote baby is en ik het idee heb dat ze anders echt niet aankomt, haha. En daarnaast ben ik ook bang dat ze anders eerder wakker wordt, niet heel erg, want ze kan lang slapen, maar omdat wij later op bed liggen, is het toch een fijn idee dat ze nog geen voeding nodig heeft vroeger op de ochtend 😄.

2 maanden geleden

Reactie op Ceciliav

Mijn dochter slaapt meestal ook al voordat ik haar een 5e voeding heb kunne ...
Ik geef trouwens voor het grootste deel flesvoeding. Niet heel veel borstvoeding meer.

2 maanden geleden

Geef je live of via de fles? 4/5 voedingen voelt voor mij nog heeeel ver weg🙊 zitten nog op 8/9

2 maanden geleden

Ik probeer overdag altijd een keer extra aan te leggen, zodat ik aan vijf voedingen kom. Dit is meestal aan het einde van de dag. Dit lukt niet altijd en dan krijgt ze inderdaad vier voedingen. Ze slaapt van 19:00 tot 07:00 zonder nog gewekt te worden voor een voeding. Ze zal er wel aan toe zijn. Ze slaapt nu juist beter, nu ik haar niet meer wek voor een laatste voeding/ droomvoeding. Ze is nu 5 maanden.

2 maanden geleden

Reactie op Suusxb

Geef je live of via de fles? 4/5 voedingen voelt voor mij nog heeeel ver w ...
Ik geef live. Heeeel erg dankbaar dat dat gelukt is ondanks dat hij 2,5 maand te vroeg geboren is en 9 weken ziekenhuiszorg heeft gehad 🙏 Geef je ook bv?

2 maanden geleden

Reactie op Alissa1997

Ik probeer overdag altijd een keer extra aan te leggen, zodat ik aan vijf v ...
Hier nu ook toch maar gewoon laten slapen, op hoop van zegen. Werd net zo laat wakker als normaal 😊 heerlijk. Ik vindt het voor mijn borsten wel even wennen. Maar dat zal vast niet lang duren. Nu is het dan 18:00/6:00 uur voeding geweest. Hopelijk de komende dagen naar 19:00/7:00 uur.

2 maanden geleden

Wij kwamen door een lang middag dutje ook ineens op 4 voedingen vorige week! Als de 4e fles voor 17:30 is, bied ik nog 60cc aan om 19:00! Ze is in die week 1x voor nacht voeding gekomen, maar ook 2x een uur later juist! (Helaas mogen we nog wel paar x per nacht eruit, dus geen top nachten 😭) Ik gaf toen nog 2x per dag BV, met fles erna omdat ik te weinig over had. Nu ochtend BV met daarna een 60cc flesje, die was net op dus morgen 90cc tot het bij mij echt op is.

2 maanden geleden

Reactie op Babyyyyyyy

Hier nu ook toch maar gewoon laten slapen, op hoop van zegen. Werd net zo l ...
Ah wat fijn zijn!😊 Je borsten wennen hier inderdaad vrij snel aan. Ze blijven wel ietsjes voller uiteraard maar de spanning neemt snel af gelukkig.

2 maanden geleden

Reactie op Babyyyyyyy

Ik geef live. Heeeel erg dankbaar dat dat gelukt is ondanks dat hij 2,5 maa ...
Ja ook bv inderdaad. Wauw dat is zeker knap! Wat fijn

2 maanden geleden

Mijn dochtertje is nu 5 maanden oud en zij krijgt sinds vorige week 4 voedingen per dag en dit lijkt voldoende te zijn. Ik probeer de tijden 06.00 - 10.00- 14.30 en 19.00 aan te houden en daarna gaat ze naar bed. Mijn gevoel gaf aan dat dit te weinig was maar als ik haar 5 voedingen geef drinkt ze minder efficiënt. Ze weegt nu 6,9 en drinkt wanneer ze een moedermelkfles krijgt maar 140cc en dan laat ze nog staan. Hoe is dat bij jullie? Het lijkt me weinig als ik het ga opzoeken maar van de andere kant zit ze goed op de curve lijn en is ze super vrolijk. Ben nog aan het overwegen om te stoppen met hapjes zodat ze meer Bv krijgt omdat ik dat belangrijker vindt dan de hapjes.. Het blijft altijd zo zoeken en geen 1 dag is het zelfde 🙈😅

2 maanden geleden

Reactie op Andreavlimpt

Mijn dochtertje is nu 5 maanden oud en zij krijgt sinds vorige week 4 voedi ...
Ooh wat fijn zeg! Wil ze zich een beetje aan het eetschema houden? Ik zit nu ook al een dag of 5 op 4 voedingen. Gaat wel goed eigenlijk 😊. Als mijn zoontjes gekolfde melk krijgt dan krijgt hij rond de 200cc. Maar het is maar net hoe geconcentreerd je melk is. Als ze vrolijk is en goed drinkt dan zit het wel goed geloof ik!!