Ik ben afgelopen weekend begonnen met de borstvoeding af te bouwen. Maar nu vraag ik me af hoe veel flesvoeding ik moet geven.
Ik voedde volledig op verzoek met bv, al zat er toch een ritme in. Vaak kreeg hij minimaal 6 voedingen, maar ik geloof dat je met 7 maanden prima 4 flessen zou kunnen geven. Hoe ga ik dit doen? Eerst toewerken naar de 6 voedingsmomenten vervangen met flesvoeding en dan naar 4 flessen toe gaan?
Hoe veel ml moet ik dan nu geven in de flessen?
En de nachten verschillen ook nog enorm, soms krijgt hij 1 voeding en soms 4, hoe vervang ik die dan? En als hij 4 keer komt, verhoogt dat mijn melkproductie dan niet als ik die allemaal nog bv doe?
Ik zie hier schema's langs komen en daarin lees ik af en toe ook dat de ochtend en/of avondflessen groter zijn, hoe bepaal je dat?
Als ik google lees ik ook verschillende dingen. Ergens las ik dat ze met 7 maanden 500-550 ml voeding op een dag moeten en ergens anders 850-1000 ml, nogal een verschil dus.
Pff borstvoeding was inmiddels bekend terrein en nu moet ik met flesvoeding alles weer opnieuw uitvinden 😅 kunnen jullie me helpen? Ik ga het cb ook vandaag mailen, maar krijg daar ook soms adviezen die niet kloppen, dus vandaar ook de vraag hier!