26 Reacties

3 maanden geleden

Mijn dochtertje sabbelt nu al een paar weken op haar Happy Horse knuffeldoekje om daarmee in slaap te vallen. Is vervanging van de speen die ze zelf weigerde. ☺️ Ze is bijna 5,5 maanden.

3 maanden geleden

Hier al met 3 maanden, ze is nu 5 maanden. Ik leg hem zelfs vaak bij of op haar gezicht, zo wordt ze het rustigste en slaapt ze lekker in. Mijn dochter rolt in bed ook vaak op haar buik. Haar nek is echt wel sterk genoeg om niet met haar gezicht in de matras te belanden. Ze valt ook vaak op haar buik in slaap.

3 maanden geleden

Hier zelfde overdag mag ze er mee slapen maar snachts durf ik dat niet of kan dat gewoon?😅

3 maanden geleden

Mijn zoon slaapt vanaf de geboorte al met een knuffeldoekje. Zodra hij slaapt haal ik het weg. Overdag laat ik het nog weleens liggen, maar snachts sowieso weg. Hij rolt ook zelf op zijn buik en slaapt nu heel vaak op zijn buik. Ik denk dat ze inderdaad nu wel sterk genoeg zijn om hun hoofd zijwaarts te draaien en niet met het gezicht in het matras te liggen. 😊

3 maanden geleden

Ik heb al vroeg een knuffeltje gegeven met speen. Omrollen doet ze nu ook maar baby's kunnen slapen zonder hun gezicht in het matras te duwen. Ik kijk altijd voordat ik naar bed ga. Meestal ligt het doekje naast haar. Ze pakt het zelf wanneer ze het nodig heeft. M'n dochter is nu 6 maanden.

3 maanden geleden

Hier ook een (hydrofiel)knuffeldoekje in gebruik vanaf 3 maand (nu bijna 6 maand). Ze legt / trekt deze zelf vaak over haar hoofd (prikkelreductie) of ligt er met dr neusje tegen aan (geeft haar geborgenheid en doet ze ook bij mij als ze naast me ligt). Zowel overdag als snachts gebruikt ze deze. Waar ik wel op heb gelet is dat het knuffeldoekje van katoen is (en niet synthethisch) en dat ze het doekje ook zelf van haar hoofd af kan halen.

3 maanden geleden

Hier slaapt onze meid al een paar maanden met een knuffel. En haar manier van in slaap vallen is ook met een knuffel op haar gezicht😅 Die legt ze er altijd zelf op.. Eerste keer is spannend, maar ze heeft altijd haar neusje vrij of legt hem naast haar neus! Ik leg hem naast haar hoofd als we zelf gaan slapen, maar binnen de kortste keren klampt ze hem weer tegen zich aan❤️

3 maanden geleden

Mijn dochter slaapt al vanaf de geboorte met een happy horse knuffeldoekje in haar bedje. Voor de bevalling heb ik met het doekje geslapen zodat mijn geur er aan zat. Nu slaapt ze ook met haar knuffeldoekje en wrijft ze die door haar gezicht om in slaap te kunnen vallen

3 maanden geleden

Vanaf de geboorte gebruiken we deze al, hij is er gek op en hij heeft ook een knuffeltje. Deze pakt hij en dan valt hij direct in slaap. 🥰

2 maanden geleden

Wij hebben een knuffeldoekje vanaf 5 maanden

2 maanden geleden

Reactie op Angie02

Hier zelfde overdag mag ze er mee slapen maar snachts durf ik dat niet of k ...
Ik geef overdag en daarna haal ik het weer weg als ze in slaap is gevallen. In nacht geef ik dus ook, ze slaapt heel snel dus dan haal ik het ook wee rweg

2 maanden geleden

Onze zoon heeft een palatoschisis waardoor hij geen vacuüm kan maken, hij heeft al vanaf 7 weken een knuffeldoekje om zijn speen zodat die beter blijft zitten in zijn mond. Inmiddels is het echt zijn maatje, zuigt en sabbelt hij de hele dag op zijn pootjes en oortjes of stopt zijn hele neus in zijn mond 😂 kletst er hele verhalen tegen. Als hij gaat slapen legt hij hem uiteindelijk over zijn hoofd heen. Wat we aan het begin mega eng vonden, maar het helpt hem om zelf in slaap te komen.

2 maanden geleden

Ik heb soms een knuffeltje gegeven, maar dat was in het begin meer speelgoed voor der haha. Nu is ze bijna 6 mnd en geef ik hem vaker bij het slapen, als ze er rustig van word laat ik het knuffeltje erbij en anders doe ik hem weer weg. Dan hoop ik dat ze straks het knuffeltje met slapen accosieerd

2 maanden geleden

Sinds dat hij 4mnd is en naar de opvang gaat, is die onafscheidelijk met zijn konijn van happy horse. Slaapt er ook mee, maar gaat prima. Vaak legt die hem ook op zijn hoofd.

2 maanden geleden

(Wel direct 2 in omloop zodat je kan afwisselen met wassen en tegelijk de slijtage heb)

2 maanden geleden

Reactie op Marianne1706

(Wel direct 2 in omloop zodat je kan afwisselen met wassen en tegelijk de s ...
Wij hebben er inderdaad ook drie nu in gebruik. Telkens afwisselend met elkaar. 😊 Inderdaad zodat de slijtage ongeveer gelijktijdig verloopt. Wel verschillende kleuren maar tot nu toe maakt dat geen verschil gelukkig.

2 maanden geleden

Wij doen bewust geen knuffel of knuffeldoekje. Wel een speen. Puur zodat hij ook zonder doek of knuffel kan slapen. Hij gebruikt nu vaak zn speen. Maar dat is makkelijk en snel af te leren als hij straks 1 tot 1.5jaar is. Dit hebben we destijds ook bij onze dochter gedaan. Ja ze slaapt nu met bergen knuffels. Maar als ze gaat logeren is het niet erg dat ze weg gaat zonder knuffels. Mijn neefje liep met 8 jaar nog steeds met zn baby doekje. 😱

2 maanden geleden

Mijn zoontje slaapt op zijn buik mét knuffeldoekjes

2 maanden geleden

Reactie op Zena89

Wij doen bewust geen knuffel of knuffeldoekje. Wel een speen. Puur zodat hi ...
Meid ik ben bijna 30 en slaap nog met mijn babyknuffel 😂

2 maanden geleden

Mijn dochter slaapt met knuffeldoekje en speen die vast zit aan een knuffel. In elke arm heeft ze een 🤣. Ze slaapt ook op haar buik en weer haar hoofd gewoon goed te draaien om adem te halen (was eerst wel ff spannend hoor, dus ik snap je). Maar het gaat al maanden goed en ze slaapt als een baby 😋