26 Reacties
2 jaar geleden
Wij mikken op 20:30 naar bed, eerder lukt nog niet en ze wordt zelf rond 07:00 uur wakker (8 weken oud). En ik probeer er goed op te letten dat ze niet te lang wakker is (max 1.5 a 2 uur), dan raakt ze overprikkeld en duurt het naar bed brengen uren). Werkt voor ons goed!
2 jaar geleden
Op staan uiterlijk 7 uur ivm andere dochter die naar de opvang moet.
Naar bed afhankelijk van de laatste voeding tussen 18:00 en 21:00u
2 jaar geleden
Wij hanteren sinds kort tussen 19.30/20.00 laatste fles en dan ligt ze 45 minuten later in bed en slaapt (met min 2 voedingen) tot ongeveer 7.00/7.30. Komende maanden zal de bedtijd wel naar voren schuiven, maar heb het idee dat kleine baby’tje nog een iets kortere nachtslaap hebben
2 jaar geleden
Tja een fles die rond 19.00 komt dus ook die van half 6 bijv. Het is hier ook nog wisselend. Dan geef ik de fles of ik doe haar in bad uiteindelijk slaapzak aan en dan boven in ledikant of co sleeper. Ik ging vaak zelf ook maar in bed zitten omdat ze ook nog vaak onrustig was. Nu gaat dat wel iets beter. Ze gaat wel naar dr eigen kamer maar ik blijf nog even boven . Zodat de oudste eventueel niet wakker word mocht ze wel onrustig blijven. Opstaan is bij ons dan toch al rond 7uur. Meestal wil ze wel een flesje maar valt vrij snel weer in slaap ik doe dat dan wel in het licht.
2 jaar geleden
Reactie op Roos Anne
Ik vind het bijzonder dat je dan altijd op die tijden uitkomt. Dus snachts ...
Tussen 23:00 en 7:00 krijgt hij geen fles meer idd. Die heb ik met 7 weken afgebouwd. Hij krijgt overdag 6x 150 en daar redt hij het op. Al ga ik die wel opbouwen want denk dat t qua gewicht mag, maar ff meting cb afwachten donderdag
2 jaar geleden
Ik geef borstvoeding op verzoek. We proberen haar om 19 uur op bed te leggen en tussen 21-22 uur haal ik der op on mee naar boven te gaan. Laatste voeding en dan meld ze zich weer. Om 7 uur staan we op.
2 jaar geleden
Reactie op LR13
Tussen 23:00 en 7:00 krijgt hij geen fles meer idd. Die heb ik met 7 weken ...
Hoe heb je dat afgebouwd als ik vragen mag?
2 jaar geleden
Reactie op daniellek1993
Hoe heb je dat afgebouwd als ik vragen mag?
Hij kreeg toen 120 cc per fles en toen ben ik de dag flessen gaan ophogen naar, uiteindelijk 150. En de nacht fles van 03:00 ben ik gaan afbouwen naar eerst 90. Toen hij de meeste flessen, maar vooral die van 19:00 en 23:00 volledig leegdronk heb ik de fles van 03:00 eruit gehaald. De eerste keer is het dan even afwachten of ze dat redden, hier haalde hij de eerste 2 nachten 06:15/06:30. Toen hij eenmaal alle flessen 150 dronken redde hij het tot 07:00 😊
2 jaar geleden
Pfff moed zakt me soms in dr schoenen als ik die doorslaapverhalen hoor. Heel blij voor jullie maar onze meid (7weken) komt gewoon om de 2 a 2,5 uur. Ik geef bv dus geen idee wat er in gaat. Ze komt volgens het CB heel goed aan dus het zal genoeg zijn. Maar het breekt me wel op langzaam..
2 jaar geleden
Reactie op Josephine44
Pfff moed zakt me soms in dr schoenen als ik die doorslaapverhalen hoor. He ...
Nog even volhouden 💪 you got this! Leuk al die succesverhalen, maar er zijn genoeg die net als jou gewoon vaker komen. Waarschijnlijk posten die nou net even geen berichtje.. ga niet met elkaar vergelijken, elk kind en elke moeder is een unieke combi en volgt hun eigen ritme. Ook bij jullie komt het doorslapen vast. Hou vol en pak tussendoor je rust en slaap om overeind te blijven. Zet hem op 🍀
2 jaar geleden
Reactie op Josephine44
Het is uitzonderlijk als je kindje nu al door slaapt. De meeste gaan pas vanaf 6 maanden doorslapen. En ik ken mensen die nu 1,5 jaar oude dreumes hebben en nog steeds elke nacht eruit moeten voor een borstvoeding of fles.
Doe gewoon langzaam ritme opbouwen en straks is er een moment dat in de nachten steeds meer voedingsmomenten afvallen. Geniet er van, die momenten samen zijn op rustige momenten. Komt straks niet meer terug 🥹
2 jaar geleden
Reactie op Josephine44
Snap ik, is ook slopend. Hier qua voeding een doorslaper maar door de nachtmerries is de nacht nog steeds gebroken. Dus een succesverhaal is t maar deels 🙄
En bij jullie gaat t ook komen 🙏
2 jaar geleden
Reactie op Sanne206
Nog even volhouden 💪 you got this! Leuk al die succesverhalen, maar er zij ...
Dank lieve mama!!