7 Reacties
14 dagen geleden
Oh ja hoor. Ik zeul de hele dag met een baby op de arm. Kan haar vaak maar heel even neerzetten te spelen maar bewaar die momenten vaak even voor als het echt moet. Hier is het denk ik meer verlatingsangst dan verveling of zeuren. Ben al gewend dat ik weinig tijd voor mezelf heb door de peuter. Ga vooral veel dingen doen overdag anders is het wel stom ja.
14 dagen geleden
Zeker herkenbaar. Op dagen dat ik de hele dag de baby heb probeer ik na het ochtenddutje eropuit te gaan, op bezoek bij vrienden of familie, zodat hij even wat nieuws te zien heeft en ik niet het gevoel heb constant de clown uit te moeten hangen 😮💨
14 dagen geleden
Oooh zo fijn deze post. Wat dit herken ik enorm. Onze meid kan ook echt enormmmm zeuren. Voornamelijk als ze moe is (dan vinden we het logisch), maar soms ook gewoon omdat iets haar niet aan staat. Dan is het jengelen en gillen geblazen. Mijn moeder zei laatst iets wat me wel raakte. Ze zei ''je moet je voorstellen dat je zo graag mee wilt doen in de wereld, maar alles wat je probeert niet lukt...'' Nou ineens dacht ik ooohh das eigenlijk wel heel frustrerend. Als mij niks zou lukken zou ik ook huilen en zeuren hahaha. Afijn, deze gedachte helpt niet perse in praktische vorm, maar wel qua mindset. Ik probeer te verzachten richting haar gezeur.
13 dagen geleden
Reactie op Cleo81
Oooh zo fijn deze post. Wat dit herken ik enorm. Onze meid kan ook echt eno ...
Jaa, het is echt makkelijker als je begrijpt waarom ze 'zeuren' of jengelen he. Als hij moe is of honger heeft of wat dan ook, dan kan ik er zelf ook beter mee omgaan. Maar soms zakt de moed gewoon even m'n schoenen. Als hij gewoon vrolijk is en relax kan ik zoooveel meer van hem genieten
13 dagen geleden
Ja ook hier herkenbaar. En ook de afgelopen dagen enorm veel aan het zeuren/jengelen. Ik kan ook amper even naar de keuken lopen of naar de wc. In combinatie met de slaapregressie vind ik het nu even heel vermoeiend. Gelukkig zijn er ook zeker genoeg vrolijke momentjes en zie ik hoe hard ze zich ontwikkeld dat is dan weer super fijn, maar ja soms is het gewoon even pittig.
12 dagen geleden
Herkenbaar. Met een dag van de 3H’s doe ik hem veel in de draagzak (ook thuis) zodat ik nog een beetje wat dingen voor mijzelf kan doen