Hoi allemaal,
Ons zoontje is nu ruim 4 maanden oud. Mijn partner en ik hebben vaak discussies over de onderlinge verdeling. Helaas komen we er maar niet uit en ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips.
Op dit moment heb ik nog steeds verlof en mijn man is ook 4 dagen vrij in de week. Het gaat met name om de verdeling van de dagen dat we beide vrij zijn.
Ik ben meer een ochtendmens en hij een avondmens. Ons zoontje krijgt flesvoeding , slaapt meestal vanaf ongeveer 7 uur in de avond tot 5-7 in de ochtend met nog een droomvoeding rond 23u. Mijn man geeft meestal die fles, omdat hij dan toch altijd nog wakker is. We hebben discussie over de vrije dagen, over hoe laat hij dan op staat. Hij is op zijn “vroege dagen” om 8:30 9:00 beneden en andere dagen rond 10uur. Ik vind dat persoonlijk laat. Zelf doet hij het overkomen alsof het een hele opoffering is (voordat ons zoontje er was sliep hij namelijk uit tot meestal 11uur).
Ik heb nog steeds verlof en ga er elke dag uit als mijn zoontje wakker is, meestal om 6uur. Dat vind ik op zich niet erg, want ik ben meer een ochtendmens, maar dat mijn man dan zolang blijft liggen vind ik jammer. Ik zou het ook zo leuk vinden om bijvoorbeeld eens samen te ontbijten of in bed wakker te worden met zijn drietjes. Daarnaast mis ik stuk begrip. Hij zegt “ik doe de avond en jij de ochtend”, maar ons zoontje slaapt letterlijk de hele avond waardoor hij gewoon tv kan kijken en maar half uurtje bezig is met verschonen en fles (kleine valt direct weer in slaap). In de ochtend is het een stuk drukker met de kleine en moet je ook je zelf ondertussen klaarmaken. Ik vind die vergelijking dus lastig.
Daarnaast wordt ons zoontje sinds paar dagen om 5uur wakker ipv 6uur. Vanmorgen ging hij eruit tussen 5 en 6, zodat ik tot 6 kon blijven liggen. Dat was fijn. Daarna zei die: ik ga dan wel straks weer een uur langer slapen. Dat soort opmerkingen trek ik slecht.
Ik ben benieuwd hoe jullie verdeling is op dagen dat jullie beide vrij zijn, hoe laat staat wie op? Hebben jullie tips?