23 Reacties
8 maanden geleden
Hier ook sinds dat ons zoontje een half jaar was ongeveer non stop verkouden/hoesten maar ook oorontstekingen. Vorig jaar september 1e oorontsteking en 4 week geleden weer (en heeft ie nu nog). Maar ook vaak benauwd, ook meerdere keren bij hap geweest, heeft een pufje voor als die benauwd is. Meerdere antibioticakuren gehad.. Maar 4 week geleden de doorverwijzing naar de KNO gekregen, mogen volgende week heen! Ik zou er echt op staan bij je HA om een doorverwijzing te krijgen, niet weg gaan zonder. Ik weet ook niet meer hoe m'n zoontje is zonder verkouden/hoesten/ontstekingen is, dat hoort niet zo! Gelukkig hebben wij een hele begripvolle/meedenkende/meelevende ha.. tis nog niet zeker of ons zoontje direct buisjes krijgt en/amandelen worden verwijderd, dat doen ze tegenwoordig niet heel snel meer onder de 2 maar dat ie iig gezien en onderzocht wordt en er hoe dan ook een vorm van behandeling komt is een fijn vooruitzicht!
8 maanden geleden
Reactie op Pdw91
Hier ook sinds dat ons zoontje een half jaar was ongeveer non stop verkoude ...
Ooh wat naar. Zo zielig 😔en wat moeten jullie lang wachten zeg jeetje.
Wij zijn vanmorgen bij de huisarts geweest en zag zeker dikke keelamandelen. Ze heeft gelijk een doorverwijzing gegeven voor kno arts (19 dagen wachttijd werd er gezegd). Ik heb net het ziekenhuis gebeld en kunnen morgenochtend om 9 uur al terecht. Zo fijn dat het zo snel kan. Ik denk plekje vrij gekomen.
Maar het is inderdaad niet normaal dat ze non stop verkouden zijn, en ook fijn voor jullie dat er een doorverwijzing is.
Wij hebben nu ook speciale voeding voor koemelk allergie omdat ze daar eerst continu haar verkoudheids klachten op gooide, maar ik begin daar nu sterk aan te twijfelen.
Hoe is verder de ontwikkeling bij jullie kindje? En het gewicht?
8 maanden geleden
Nou wij zijn bij de kno geweest.
Neusamandelen worden verwijderd en ze krijgt buisjes.
Eindelijk een oplossing🥺
8 maanden geleden
Reactie op lisannee24
Nou wij zijn bij de kno geweest.
Neusamandelen worden verwijderd en ze kri ...
Wat fijn dat jullie zo snel terecht konden en er een oplossing is!! Hopelijk is het daarna allemaal voorbij 🙏 ons zoontje ontwikkeld zich verder heel goed en groeit ook goed! Jeugdarts zei op t CB vorige week dat daar wel ook een 'gevaar' in kan zitten, daaraan is niet te merken dat er echt iets is maar dat kan natuurlijk wel zo zijn. Zij gaat ons zoontje z'n casus ook bespreken in juni met de huisartsen als zij disciplinair overleg hebben, ze zei nog het is ook niet raar om hem een x helemaal te laten onderzoeken door een kinderarts (hij heeft met 6 week al een enorme nierbekkenontsteking gehad en ook vaak maagklachten/spugen etc).. we gaan het zien, eerst volgende week de KNO even afwachten.. zit er een lange wachttijd bij jullie op de afspraak voor de operatie?
8 maanden geleden
Wat fijn te lezen dat je zo snel terecht kon..
Wij struggelen ook al tijdje.. eigenlijk al sinds oktober en soms weet je niet meer wat wat is (in combi met tanden krijgen, sprongetjes of whatever).
Hij heeft in oktober fikse griep gehad, luchtweginfectie en dus AB omdat ie er niet overheen kwam. Sindsdien pakt hij op en af alle virussen mee.. in januari zijn we op Curacao opgenomen geweest wegens RS, na 24u zuurstof en wederom ab gelukkig net op tijd (genoeg) hersteld om terug te vliegen, maar ws een hele lage weerstand want na die vlucht was het weer ellende.. heeft toen 10 weken gehoest, uiteindelijk weer een week koorts etc en weer een ontsteking (dit keer oor)..
Dat was 4 dagen klaar en toen kwam het volgende weer..
En elke keer zegt huisarts even aankijken.. ja joh, weet je hoe lang we dat al doen? Ik werk zelf op de kinderafdeling dus m’n leidinggevende zei al, vraag gewoon de pulmo of kno voor advies.. of vraag een doorverwijzing.. maar ergens voelt het ook wat overdreven of zo..
Mijn man heeft extreem last van pollen allergie en ik vermoed onze beide jongens ook.. (beide ook eczeem)..
Nouja.. even mn frustratie van me afgeschreven haha! Op dit moment gaat ie weer best goed, (op 24/7 snot na en wat hoesten) dus we kijken t maar weer even aan!
Voor oudste hadden we tijdelijk een puffer.. hielp ook niet echt..
Was het bij jullie vaak oorontsteking? Of ook wel longen/snot etc?
Ze zeggen dat als je onder de 1 jaar een fikse rs hebt gehad, je ook wat meer gevoelig kan zijn en je er later ook weer overheen ka. Groeien.. m’n beide jongens zijn met rs opgenomen geweest in hun eerste levensjaar.. nu nog even wat overheen groeien haha
8 maanden geleden
Reactie op moes1
Wat fijn te lezen dat je zo snel terecht kon..
Wij struggelen ook al tijd ...
Jeetje wat heftig allemaal. En dan dat rs brrr. Dat is wel even een angstig moment dan voor jullie geweest.
Ja huisartsen wimpelen alles af met een verkoudheid. Wij kregen ook te horen “nee niks aan de hand, geef maar gewoon een zetpil en neusspray”.
Hoe vol willen ze dat ik me kjnd stop met al die middelen?
Onze dochter is eigenlijk non stop verkouden, soms 1 dag tussendoor niet zoals gisteren en de volgende dag weer helemaal vol. En extreeeeem veel hoesten waardoor ze dus al super langs slecht slaapt. Ze loopt (kruipt 😝) continu met echt blauwe vlekken onder haar ogen rond van de moeheid.
Toch maar een doorverwijzing naar de kno gevraagd want ik wilde niet weer afgewimpeld worden.
Vandaag bij de kno waren wij eigenlijk ook zo weer buiten. Zat veel vocht achter haar trommelvlies wat wel veel oorontstekingen kan veroorzaken, en dat vocht komt er door de neusamandelen.
Haar keelamandelen zagen er goed uit zei hij en die verwijderen ze uberhaupt pas vanaf 3 jaar.
8 maanden geleden
Reactie op Pdw91
Wat fijn dat jullie zo snel terecht konden en er een oplossing is!! Hopelij ...
Ik hoop dat er voor jullie ook snel een oplossing komt. Wat een ellende allemaal. Je bent constant maar aan het zoeken. 😔
En een nierbekkenontsteking?
Arm ventje, zo klein nog en al zoveel meemaken. 😔 Voor de afspraak van vandaag stond eigenlijk 19 dagen alleen wij konden dus vandaag al terecht omdat er uitval was.
Operatie weet ik helaas niet. Wij zijn naar een ander ziekenhuis doorgestuurd ervoor die contact met ons opnemen omdat het ziekenhuis waar wij vandaag waren een wachttijd heeft van 6 maanden… 😱 andere ziekenhuis was geloof ik een streven van 6 weken.
Onze dochter groeit ook kwa gewicht heel slecht omdat ze vaak echt slecht eet en drinkt. Zit continu een dalend lijntje in. En ontwikkeling tja ze kan wel lopen maar ze durft de tafel etc echt absoluut niet los te laten. Misschien dat het daar ook met te maken heeft, want optrekken en langs de meubels lopen doet ze echt al super lang. Maar verder gebeurt er niet zoveel.
8 maanden geleden
Reactie op lisannee24
Ik hoop dat er voor jullie ook snel een oplossing komt. Wat een ellende all ...
Nou wij hebben de afspraak bij de KNO gehad, ons zoontje heeft in beide oren veel vocht zitten en zn linkeroor was ook nog steeds heel rood. Hij krijgt over 4,5 week buisjes in beide oren 🙏 amandelen zagen er goed uit dus die hoeven niet verwijderd te worden .. blij met deze uitkomst en hopelijk wordt het daarna beter 🤞 merk dat ik het vertouwen in zijn lichaam gewoon kwijt ben, eerst zien dan geloven 🫣 maar komt vast goed! Weten jullie al wanneer jullie dochtertje aan de beurt is?
8 maanden geleden
Reactie op Pdw91
Nou wij hebben de afspraak bij de KNO gehad, ons zoontje heeft in beide ore ...
Ooh wat fijn dat ze iets gevonden hebben. Ik snap dat je het vertrouwen kwijt bent, dat gevoel hebben wij ook. Maar hopelijk word het bij ons en bij jullie een heel ander kindje die lekker vrolijk kunnen zijn en niet meer zoveel ziek zijn.
Wij weten helaas nog geen datum 😔 mijn vriend gaat morgen bellen.
Ook wel snel die 4.5 week.
Wij komen zelf uit utrecht, in het ene ziekenhuis doen ze er niet serieus mee, toen zijn wij naar het antonius gestuurd door de huisarts, die hebben een wachtlijst van 6 maanden dus nu gaan we naar het diak want die hadden een streven van 6 weken dacht ik.
Dus wat ik zeg, gelukkig snel voor jullie. 😊
8 maanden geleden
Reactie op Pdw91
Nou wij hebben de afspraak bij de KNO gehad, ons zoontje heeft in beide ore ...
Wij moeten 5 juni bij dat andere ziekenhuis komen voor nog een check. En dan kan het nog 6 weken duren voor ze wat gaan doen. 😩
8 maanden geleden
Reactie op lisannee24
Wij moeten 5 juni bij dat andere ziekenhuis komen voor nog een check. En da ...
Nah meen je niet!! Waarom nog weer een check? Lijkt me toch genoeg als het andere zh dit heeft geconcludeerd.. shit zeg ☹️ wij komen uit de provincie Groningen, in dit ziekenhuis stond eerst de wachttijd op 24 weken maar was gekukkig de afgelopen maanden heel erg terug gelopen! Dus heel blij dat het relatief snel kan. Hier vanaf woensdag wel weer een mannetje die weer helemaal vol zit, naar zn oortjes grijpt en sinds vandaag ook weer koorts 🥲
7 maanden geleden
Mijn dochter heeft elke maand een paar nachten dat ze echt non stop aan het hoesten is. Nu met koorts erbij en een prednison kuur gekregen van ha.
Dag later weer terug gegaan omdat ze ook duidelijk benauwd was/werd. Dus nu een puf erbij.
Alleen…. Hoe dienen jullie die toe? Tips? Wij houden haar nu in een houdgreep, maar zijn ook bang dat we misschien meer “kapot maken” dan we denken. Vertrouwen, trauma weet ik het …. Als er mensen zijn die het wel kunnen met hun 15 mnd kind, please vertel me hoe je het doet
7 maanden geleden
Reactie op Fleur3500
Mijn dochter heeft elke maand een paar nachten dat ze echt non stop aan het ...
Wij puffen spelenderwijs. Doen het zelf voor en gebruiken het even als toeter. Hierna puffen. Was in het begin lastig maar vind het nu zelfs leuk.
Eerst bij mij op schoot met rug op borst geprobeerd. Maar dan moest je hem soort fixeren en daar kreeg hij juist paniek van en dan negatieve ervaring.
Je kan ook altijd op inhalatorgebruik.nl kijken en filmpje evt daar
7 maanden geleden
Reactie op Pdw91
Nah meen je niet!! Waarom nog weer een check? Lijkt me toch genoeg als het ...
Nou wij zijn vandaag weer geweest.
Deze kno had dezelfde mening als kno in het andere ziekenhuis. Keelamandelen ook wat opgezet maar ze is nog te jong voor zo’n operatie. Dus nu alleen neusamandelen en buisjes.
Net bericht gehad, over 4 weken word ze geopereerd 😊 en woow normaal een wachttijd van 24 weken…. Gelukkig dat jullie veel eerder terecht kunnen.
Niet zolang meer voor jullie toch? Hoop zo dat jullie ventje hier snel van opknapt.
Laat het me even weten hoe het gegaan is en hoe hij daarna opgeknapt is. Zo sneu allemaal voor die kleintjes. 😢
Maar komt goed 🥰
7 maanden geleden
Reactie op Pdw91
En ohja ik had inderdaad gevraagd van waarom weer kijken.
Nou de eerste kno arts had niet heel duidelijk erin gezet wat hij vond en omdat het buisjes EN neusamandelen zijn willen ze altijd nog een keer checken.
Beetje onlogisch maar goed, het is nu in ieder geval wel duidelijk nu 2 artsen en een huisarts hetzelfde zeggen.
6 maanden geleden
Reactie op Pdw91
Hoi hoi.
Is je zoontje al geholpen?
Hoe is het gegaan?
6 maanden geleden
Reactie op lisannee24
Hoi hoi.
Is je zoontje al geholpen?
Hoe is het gegaan?
Hey hoi!
Sorry ik had helemaal niet meer op je vorige berichtjes gereageerd.. maar ja Hugo heeft vorige week woensdag zn buisjes gekregen! De ingreep (en alles daaromheen) viel me reuze mee! Ik zag er heel erg tegenop, vooral de narcose maar het is heel goed gegaan! Na 5 minuten was het klaar, hij ging redelijk goed in slaap en kwam er heel goed uit! Daarna ook helemaal nergens last van gehad, direct weer aan het spelen gegaan.. nu wachten op wat er gebeurd als die weer verkouden etc wordt 🤭 hoe is het bij jullie? Jullie dochter al geholpen?
6 maanden geleden
Reactie op Pdw91
Hey hoi!
Sorry ik had helemaal niet meer op je vorige berichtjes gereageer ...
Oh wat fijn en goed om te horen! Super ook dat het mee viel. Heb je voor je gevoel ook het idee dat het al verbetering is zoals bijvoorbeeld kwa vrolijkheid? Onze dochter word maandag eindelijk geholpen. Ben heeeel benieuwd.