20 Reacties
2 maanden geleden
Heel herkenbaar , wij zitten ook al weken in die strijd.
We hebben nu een bankje op z'n kamer gezet, en zitten er dan bij tor hij in slaap valt. Ze willen graag je nabijheid, we stellen hem gerust en zeggen dat we bij hem zijn.
Vaak valt hij dan lekker in slaap na 15 minuutjes.
Ik hoop dat deze fase snel voorbij is, want pittig is het wel.
2 maanden geleden
Reactie op Kimm891
Heel herkenbaar , wij zitten ook al weken in die strijd.
We hebben nu een ...
Ja hier pikt hij het niet als ik bij hem ga zitten, ben zelfs al bij hem in het ledikant gekropen 😂
Hij wilt echt perse tussen ons in liggen..
2 maanden geleden
Hebben wij ook gehad! Een van de tweeling deed dit ook heel erg 2 maanden terug en zij was juist de betere slaper.
Na een paar nachten bij ons, heb ik een luchtbed naast haar (hun) bedjes gelegd en ben ik daar een paar nachten gaan slapen, om het bij ons in bed te doorbreken, maar nog wel zelf te kunnen slapen.
Na een tijdje was handje vasthouden ook niet meer nodig. Het enige waar ze nog niet vanaf is, is dat ze heel graag s avonds haar fles in de arm wil drinken en dan daar in slaap vallen.
Prima kind, komt vanzelf een dag dat dat wel weer gaat.
Is hier dus wel na 2 weken over gegaan, ze was overigens overdag ook heel (lees héél)aanhankelijk. Dat is ook weer ietsje minder geworden.
Heb het er maar van genomen, vond het stiekem wel erg schattig dat ze ineens zo graag bij me wilde zijn 🥰
Echt vermoeiend, zeker met tweelingzus ernaast (mij delen is nog steeds even heel lastig) maar toch ook weer vreselijk aandoenlijk.
2 maanden geleden
Herkenbaar!!! Precies het zelfde.. slapen is drama we kunnen hem wegleggen maar na 1 uur word hij wakker en wilt hij alleen slapen bij ons.. als we hem wegleggen en hij word wakker precies het zelfde verhaal.. vermoeiend en word er ook erg onzeker van. Ik kan de woonkamer niet uitlopen of hij gaat huilen als hij mij of mijn partner niet ziet..
Ik heb nu vanavond voor het eerst een klein rood nachtlampje aan op zijn kamer in de hoop dat hij dan wat beter zelf kan slapen.. 🤞🏼
2 maanden geleden
Heel herkenbaar en idd een fase! ‘Mee!’
We zijn er net uit. Idd behoefte aan nabijheid, hebben er ook aan toe gegeven maar voor ons eigenbelang wel elke keer in haar eigen bedje, en dan idd zichtbaar blijven tot ze slaapt.
2 maanden geleden
Deels herkenbaar.. ben ff het spoor bijster zegmaar.
Hele dag zeurt ie om papa, ik kan vrijwel niks goed doen..
Maar de avonden!! Vanuit t douchen is t al drama.
Schreeuwen, huilen, afdrogen en pyjama aandoen is een hel.
Flesje geven, verhaaltje voorlezen. En dan naar bed brengen.
Als ik het doe, huilen papa!!
Als papa het doet, gaat ie huilen zodra hij zn kamertje uit wilt gaan.
Gaat zn bedje uit, huilen bij de deur.
Zijn deze avond maar even “boos” geworden.
Ik weet even niet meer wat dit allemaal is hoor 😞
Zijn avond ritueel is niet veranderd oid..
2 maanden geleden
Heel herkenbaar, hier precies hetzelfde! Al vanaf dat onze zoon 18 maanden is.. Wou/kon ook niet meer zelfstandig in slaap vallen terwijl dat nooit een probleem was. Wij hebben er uiteindelijk aan toe gegeven en hij valt bijna altijd bij (1 van) ons in slaap in bed. Nachten gaan gelukkig (op een paar na) wel oke, alleen heel vroeg wakker. Wij zitten er nu bijna 3 maanden in maar sinds een week of 3 kunnen we hem 's avonds wel weer (wakker) weg leggen, alleen met de middagdut nog niet (terwijl dat op de opvang geen probleem is). Verlatingsangst heeft een piek rond/vanaf de 18 maand dus denk dat het echt die nabijheid is.. ik was bang voor gewenning maar vond een goede nachtrust voor iedereen belangrijker en hij is dus nu vaak wel weer weg te leggen dus valt heel erg mee.. in t begin vond ik het lastig (het lang mee bezig zijn, onzeker hoe het kwam etc) maar nu maar geaccepteerd als het nog niet lukt en stiekem aan t genieten van de extra knuffelmomentjes 🤭 (tenzij het heel lang duurt en ik mn hele avond kwijt ben 🤪)
vorige maand
Hier het zelfde! Overal 'mee' naartoe willen, wel afgewisseld met soms dat ze het allemaal wel prima vindt.
Afzetten bij opa en oma of opvang gaat helemaal goed.
Wij merken het ook vooral met slapen. Dutje overdag prima, slaapt goed en vindt het prima en de avond wegleggen ook, maar standaard na 3 uurtjes oid wordt ze overstuur wakker en is het alleen maar goed als ze bij 1 van ons in bed ligt.
Af en toe zit er een nacht tussen dat ze gewoon door slaapt, maar grotendeels al 2 weken dit tafereel.
Fijn om veel herkenning te lezen!!
vorige maand
Reactie op Newmom20243
Hier het zelfde! Overal 'mee' naartoe willen, wel afgewisseld met soms dat ...
Hier precies hetzelfde! Vorige week 4 goede nachten gehad maar sinds donderdag wordt m’n zoontje ook in de nacht wakker en klampt hij zich echt aan me vast. Mijn bed is dan de enige plek waar hij nog slaapt.
Hij wel 😂😉
4 weken geleden
Hoe gaat dit nu bij iedereen?
Hier zitten we in week 4. We hebben tussendoor regelmatig dagen dat ik denk dat het een gewoonte wordt voor dr of dat ze ineens toch door slaapt, maar momenteel weer next level in haar eigen bed weigeren, vast klampen, helemaal overstuur raken...
Overdrag is er NIKS aan de hand. Vrolijk, gezellig, dutje in eigen bedje, speelt en eet en drinkt goed.
Wel meer speentje en knuffel bij zich, maar we geven hier dan nu ook ruimte voor.
We weten niet zo goed meer wat we moeten doen 😅
4 weken geleden
Herkenbaar.
Overdag slapen geen punt. Moet hem zelfs wakker maken na 2 2/5 uur slaap. Maar 's nachts drama wil alleen maar bij ons zijn. Niet in eigen bed. En roept alleen maar om mama papa zusje en de hond.
Als je er heen loopt nog harder huilen als je niks doet huilen. Nu knuffel met lampje gehaal mss dat dat helpt maar een week ding op bed maar hij maakt er niet naar.
Fases
Fases
Fases
Morgen maar overdag bijslapen.....
4 weken geleden
Reactie op dropmentos
Terug bij af, lig weer op een luchtbed ernaast 😅
Overdag is trouwens ook een probleem met slapen. Kan niet weg van de kamer voor ze slaapt.
4 weken geleden
Hier gaat het weer zoals vanouds, gelukkig! Hier bleek hij gewoon oververmoeid te zijn waardoor hij zijn slaap niet kon pakken en dus angstig werd en slechter sliep.. nu zijn bedtijd een half uur vervroegd en meneer slaapt weer als een roosje!
3 weken geleden
Hier ook drama, zowel overdag als savonds niet alleen willen slapen. Uiteindelijk overdag wel in eigen bed maar soms maar kort. Savonds ga ik ernaast zitten maar gaat ze geregeld staan en huilen dus dan toch maar in ons bed. Daarnaast heel vroeg (5uur) wakker… ik ben kapot😴
3 weken geleden
Uhhh misschien heeft een ander hier ook nog wat aan.
Mn man had het weer eens n nacht gedaan, die heeft haar onder een extra badjas neergelegd en sinds we ze s avonds met een extra kruik en dikke slaapzak naar bed brengen, slaapt ieder weer in het eigen bed 😅😅😅
Dit duurde dus al een paar weken.
Alleen in slaap vallen wil nog niet, maar nouja vandaag was het pas weer 06:30 ipv 12 uur.
2 weken geleden
Reactie op dropmentos
Ik heb ze nu 2 dagen overdag weer zelf in bed 🥳
Super fijn!!
Hier gaat het grotendeels ook weer goed gelukkig. *klopt af*
Af en toe nog een wisselvallig nachtje, maar doorgaans eigen bed en rust in de avond en nacht.
5 dagen geleden
Drama hier met slapen roept papa mama en slapen ho maar overdag prima slapen inslapen ook.
Daar overheen vandaag longontsteking geconstateerd met dubbele oorontsteking dus de komende nachten worden weer drama. En me vent is momenteel werkeloos en die steekt geen poot uit. Ook daar klaar mee