310 Reacties

23 dagen geleden

Hoe doen jullie het met verschonen in de nacht? Tips? Want ik ben echt lui en doe het maar 1 x maar wel met gevolg op kans doorlekken💀

23 dagen geleden

Reactie op Sakinas

Hoe doen jullie het met verschonen in de nacht? Tips? Want ik ben echt lui ...
Ik verschoon haar pas als ze komt voor de fles, want ik ga haar niet wakker maken voor een verschoning als ik dat ook niet doe voor een flesje, maar ook nog niet meegemaakt dat ze doorlekte.

23 dagen geleden

Reactie op Sakinas

Hoe doen jullie het met verschonen in de nacht? Tips? Want ik ben echt lui ...
Mijn man doet het bij de avond fles. Bij een nachtvoeding sla ik over tenzij ze echt pas vroeg in de ochtend komt en we al bijna op gaan staan

23 dagen geleden

Reactie op Sakinas

Hoe doen jullie het met verschonen in de nacht? Tips? Want ik ben echt lui ...
Doe het als het tijd is voor de fles, de laatste nachten zit daar 6/7 uur tussen, maak hem er iig niet wakker voor!

23 dagen geleden

Reactie op Sakinas

Hoe doen jullie het met verschonen in de nacht? Tips? Want ik ben echt lui ...
Voor het slapen 7 uur, om 1 a 2 uur met de voeding, 5 uur wil ik dan wel eens stippen en meestal dan om 7 uur weer. Hij komt nog vaak snachrs. Eerst verschonen, dan voeden

23 dagen geleden

Hoe doen jullie dat met slaapjes overdags? Mijn zoon is 9 weken en heeft totaal nog geen slaapritme. Slaapt ‘s nachts opzich wel redelijk goed maar komt nog wel om de 3/4 uur voor de fles. Overdags echt hazenslaapjes, meer op iemand of in maxi Cosi als we weggaan. Zodra ik hem wakker in het donker in bed leg is het huilen.. las dat hij overdags ongeveer 5 uur slaap nodig heeft. M’n zoon slaat denk niet eens 2 uur overdags en pas ‘s avonds na 9 uur 😅 iemand tips of gewoon afwachten tot dit vanzelf veranderd?

23 dagen geleden

Reactie op SaskiaCeline1997

Hoe doen jullie dat met slaapjes overdags? Mijn zoon is 9 weken en heeft to ...
Ik ben sinds een paar dagen begonnen met oefenen in z’n eigen bedje overdag, m’n zoontje is nu 7,5 week, maar wil die nog lang niet altijd.. hier helpt sws inbakeren en white noise aanzetten.. verder ook hier veel hazenslaapjes , vooral ‘s middags.. draagzak aangeschaft afgelopen weekend, dat helpt hier wel heel goed! Is hij wel vrolijk als ie wakker is? Of vaak over vermoeid? Als ie gewoon vrolijk is zal die z’n slaap wel niet zo nodig hebben gok ik haha..

23 dagen geleden

Reactie op Pdw91

Ik ben sinds een paar dagen begonnen met oefenen in z’n eigen bedje overdag ...
Ohja en over z’n gezichtje aaien/over z’n oogjes aaien helpt hier ook vaak!

23 dagen geleden

Reactie op Pdw91

Ohja en over z’n gezichtje aaien/over z’n oogjes aaien helpt hier ook vaak! ...
Ja over z’n gezichtje aaien doen we inderdaad vaak al! White noise hebben we altijd snachts aan en hij slaapt ook al aantal weken in zn eigen bedje op z’n kamer. Het is lastig bij hem in te schatten omdat hij soms van heel vrolijk naar huilen gaat. Dus geeft die het signaal “vermoeidheid” vaak erg laat al aan. Inbakeren vind die niet echt fijn omdat hij echt heel erg bewegelijk is. Hij heeft ook nog geen vaste voedingstijden maar wil wel proberen dat die beetje slaapritme heeft zodat voedingsritme dan ook meer komt

22 dagen geleden

Onze zoon is vandaag 7 weken oud. En hebben al vanaf 3 weken een ritme mbt voeding. 7.00-11.00-15.00-19.00-22.30 en dan kwam die vaak in de nacht een keer tussen 2 en 4.00 wisselend. Nu sinds een paar dagen wordt hij rond 5.00/5.30 wakker. Hij huilt niet maar is wakker, soms huilt hij wel. Zodra wij hem bij ons in bed nemen slaapt hij weer verder (zonder fles) of als we hem een flesje geven slaapt hij ook weer verder in z’n eigen bed. Maar aangezien we eigenlijk om 7.00 de dag willen beginnen zitten we nu dus in dubio, nemen we hem in bed zodat we het zo kunnen rekken tot ongeveer 7.00 (zolang hij niet huilt natuurlijk) of geven we hem een klein flesje en dan om 7.00 weer. Wat zouden jullie doen?

22 dagen geleden

Wanneer zijn jullie begonnen met een bedritueel en hoe ziet die eruit bij dutjes? Ik wil eigenlijk niet haar bij elk dutje op een donkere kamer leggen want wil ook dat ze in de kinderwagen ofzo kan slapen. Hoe kijken jullie hier tegenaan en hoe pakken jullie het aan?

22 dagen geleden

Reactie op bubba75

Wanneer zijn jullie begonnen met een bedritueel en hoe ziet die eruit bij d ...
Middag dutje gaan wij vanaf nu in haar bedje op een donkere kamer doen. Vaak zo tussen 11:30-12:30 naar bed en dan slaapt ze ong 2 a 3 uur. Gisteren niet gedaan, ze had geslapen in de wagen, en het was echt drama de rest van de dag en avond. Dus nu besloten haar echt die prikkel vrije slaap te geven. In de ochtend en namiddag doet ze vaak een 45 min dutje. Soms in bed, soms in wagen. En in de avond ook een dutje maar dit wil ze vaak op ons/in de armen. We kregen de aanrader om het boek “healthy baby, happy sleep” te lezen. Die vannacht tijdens de voeding maar direct gekocht 😅. Zal de tips delen!

22 dagen geleden

Vanaf wanneer wordt overdag slapen in een donkere kamer geadviseerd? Mijn dochter slaapt nu nog met de gordijnen open

22 dagen geleden

Onze zoon is 9 weken oud. Sinds een week of 2 merk ik dat hij overdag erg slecht slaapt. Korte dutjes van 15 min en dat maar zo’n 2/3 x per dag. Ook als we hem (in een donkere kamer) op bed leggen, weigert hij te slapen. ‘s nachts slaapt hij daarentegen als een blok, zo’n 8 uur achter elkaar. Wakker maken lijkt haast onmogelijk (heeft al de nodige hartverzakkingen bezorgd). Iemand tips voor de middagdutjes? Ik ben radeloos

22 dagen geleden

Reactie op Zwanger1995

Onze zoon is vandaag 7 weken oud. En hebben al vanaf 3 weken een ritme mbt ...
Wij rekken hem tot 06.30, bij ons jammert ze soms nog tussen 04.00 en 05.30 ergens. Uiteraard als ze echt honger heeft, vandaag om 06.00 stop ik met rekken en krijgt ze de fles. Andere dagen redt ze het gewoon tot 06.30. Las als tip bij iemand anders; een klein flesje geven als ze écht honger hebben tussendoor. Hier nog geen gebruik van hoeven maken.

22 dagen geleden

Reactie op TeuntjeTB

Vanaf wanneer wordt overdag slapen in een donkere kamer geadviseerd? Mijn d ...
Bij 6-8 weken (hier vanaf 8 weken gedaan) ivm aanmaak melatonine en dan ontwikkelt de biologische klok zich ook

22 dagen geleden

Reactie op TeuntjeTB

Vanaf wanneer wordt overdag slapen in een donkere kamer geadviseerd? Mijn d ...
Vanaf 6-8 weken, hier werkt donker slapen top!! Cb zei gisteren ineens lichte kamer, maar dat is een drama hier dus ik ga lekker door met dutjes in het donker.

22 dagen geleden

Mijn dochter krijgt haar laatste flesje om 20.00-20.30 uur en dan slaapt ze tot 06.00. Om 06.15-06.30 valt ze weer in slaap tot 09.00 en dan begint haar dag 09.00.. als ik straks (over 2 weken al..) ga werken, heb ik liever dat ze 07.00 wakker wordt en haar dag dus begint. Hebben jullie tips? Flesje later geven, heeft dat zin?

22 dagen geleden

Reactie op TeuntjeTB

Vanaf wanneer wordt overdag slapen in een donkere kamer geadviseerd? Mijn d ...
Trouwens als je dochter gewoon goed slaapt met de gordijnen open, zou ik dat gewoon blijven doen. Bij mijn dochter helpt het om de gordijnen dicht te doen, want dan slaapt ze wel meerdere cyclussen. Als ze met daglicht slaapt, slaapt ze slechts 1 cyclus (45 min) en lukt het haar niet om weer verder te slapen. Dit is de enige reden waarom ik gordijnen dicht doe.

22 dagen geleden

Reactie op Fleurmeyere

Mijn dochter krijgt haar laatste flesje om 20.00-20.30 uur en dan slaapt ze ...
Ik zou inderdaad is proberen rond 21.30 uur een flesje te geven. Wellicht dat dat net het uurtje gaat zijn