164 Reacties

23 dagen geleden

Wij gebruiken Kruidvat voeding. Mijn zoon is nu bijna 6 weken. En had heel veel honger. Zaten op 7x 130. Zijn nu gegaan naar 6x 150. Vannacht voor het eerst dat hij doorslaapt, dus eens kijken of dat ook zo blijft. Heb hem vanmorgen nu 170 gegeven. Omdat hij de voeding van vannacht mist. Maar geen idee of ik hier goed aan doe. Hij drinkt het op en geeft niet veel terug. Dat gaan we zien. Het is veel voor zijn leeftijd. Maar als hij het nodig heeft vind ik dat we daar naar moeten luisteren. Toch? 😅

23 dagen geleden

Reactie op emy26456

Wij gebruiken Kruidvat voeding. Mijn zoon is nu bijna 6 weken. En had heel ...
Zeker! Gewoon geven. Als het te veel is geeft die wel melk terug

23 dagen geleden

Iemand ervaring met het overslaan van de avondfles? Ik moet hem 9 van de 10 keer wakker maken. Laatste fles vaak tussen 17.00 uur en 18.00 uur. Het geeft me geen fijn gevoel deze over te slaan, maar hij slaapt dan zo vast nog. Iemand die dit ook heeft?

23 dagen geleden

Reactie op LisaLL

Iemand ervaring met het overslaan van de avondfles? Ik moet hem 9 van de 10 ...
Bedoel je dan de fles tussen 17.00 en 18.00 overslaan of 1 fles later? Wij moeten haar om 22.00 ook echt wakker maken en ze drinkt dan maar 50-80 en overdag ongeveer 140. Gister bij het consultatiebureau gevraagd wat we het beste kunnen doen en zij gaven aan dat ze nog erg klein is (morgen 8 weken en 4 kilo) en ze dan waarschijnlijk ‘s nachts weer komt. Ze slaapt nu door van 22.30 tot 7.00. We mogen het wel 2/3 dagen proberen en opletten of ze dan overdag meer gaat drinken zodat ze wel genoeg krijgt. We hebben zelf besloten om hier nog 2/3 weken mee te wachten en het dan eens te gaan proberen.

23 dagen geleden

Reactie op Maris97

Bedoel je dan de fles tussen 17.00 en 18.00 overslaan of 1 fles later? Wij ...
Ah nee ik bedoel de fles van 22.00 uur overslaan. Dat de fles van 18.00 uur de laatste is. Ons zoontje komt snachts sowieso nog, maar heb het gevoel dat ik met de laatste fles soms zijn ritme verstoor. Van 22.30 uur tot 7 is al wel een mooie lange tijd. Ik zou er voor tekenen haha

22 dagen geleden

Reactie op LisaLL

Ah nee ik bedoel de fles van 22.00 uur overslaan. Dat de fles van 18.00 uur ...
Als hij ‘s nachts toch sowieso nog komt zou ik het gewoon een paar dagen proberen en kijken wat er gebeurt, je kunt het altijd terugdraaien. Wij hadden dit probleem eerst ‘s nachts waardoor we gestopt zijn met wakker maken. Ze ging toen zelf de tijd ‘s nachts langzaam verschuiven naar 7.00 (soms moeten we haar dan nog wakker maken) en begon overdag meer te drinken. Nu hebben we hetzelfde probleem dus om 22.00 maar we zijn ook heel blij dat ze doorslaapt, en genieten er van zolang het duurt want dat weet je natuurlijk nooit. Daarom houden we voorlopig die fles van 22.00 ook nog even er in.

22 dagen geleden

Reactie op LisaLL

Iemand ervaring met het overslaan van de avondfles? Ik moet hem 9 van de 10 ...
Hier hebben ze de laatste fles weken lang tussen 18 en 19:30 gehad. Ze sliepen dan vaak een lange ruk door tot 1/2. Met wakker maken dronken ze nauwelijks wat een kwamen ze alsnog voor 3 uur, dus we zijn heel snel gestopt net wakker maken. Gisteren voor het eerst in tijden dat een van de twee om half 11 nog heeft gemeld voor de fles. Toen meteen gegeven natuurlijk, maar de ander wel laten slapen. Blijkbaar is hun lange slaapje al vanaf 20, naja prima hoor.

22 dagen geleden

Tot nu toe geef ik afgekolfde borstvoeding in een flesje, maar ik merk dat ik steeds meer gebruik moet maken van m'n vriezer voorraad omdat ik het qua kolven niet meer bijhouden met wat hij drinkt. Ik wil hem ook alvast laten wennen aan kunstvoeding, want er komt een moment dat ik toch over zal moeten stappen. Is het aan te raden om alvast 1 voeding te vervangen voor kunstvoeding, bijvoorbeeld de laatste fles 's avonds? Heeft iemand hier ervaring mee?

22 dagen geleden

Reactie op dk02

Tot nu toe geef ik afgekolfde borstvoeding in een flesje, maar ik merk dat ...
M'n dochter wilde 2,5 jaar geleden geen hele fles kv. Ik ben dus gaan mixen. Elke fles eerst 1 schepje kv (+30ml water) en rest aanvullen met bv. Dat langzaam opbouwen indien nodig (te weinig bv). 1 hele fles vervangen heb ik geen ervaring mee. Nu geef ik nog fulltime bv aan m'n zoontje

22 dagen geleden

Reactie op dk02

Tot nu toe geef ik afgekolfde borstvoeding in een flesje, maar ik merk dat ...
Niet perse ervaring, maar jouw avondmelk bevat melatonine, dat zit niet in kunstvoeding :) Dus ik zou zelf voor een middag fles kv kiezen

22 dagen geleden

Reactie op dk02

Tot nu toe geef ik afgekolfde borstvoeding in een flesje, maar ik merk dat ...
Ja hoor kan prima ik denk dat het moment weinig uitmaakt. Misschien is savonds juist makkelijker om te kolven en direct te geven dat je overdag een keer kv geeft. Het is meer wat je praktisch vind.

22 dagen geleden

Reactie op Maris97

Bedoel je dan de fles tussen 17.00 en 18.00 overslaan of 1 fles later? Wij ...
Hier betekent. Het vaak als ik om 18.00 nog een fles geef komt ze nog rond 21.00 uitzicht zelf en dan pas weer 04.30 opzich ook prima heb je zelf nog een redelijke ruk. Als ik haar wakker maak als ze nog slaapt om 22.00 dan komt ze elke 3uur😂 dus ik heb er van geleerd.

22 dagen geleden

Mijn zoontje heeft sinds aantal dagen dat ‘s nachts best veel melk omhoog komt, hij dat niet kwijt kan en hij zich dan verslikt. Zou het reflux zijn? Toch even naar huisarts gaan?

21 dagen geleden

Reactie op ElisedW

M'n dochter wilde 2,5 jaar geleden geen hele fles kv. Ik ben dus gaan mixen ...
Oh dat is ook nog een goed idee om ze er zo aan te laten wennen! Dankjewel voor de tip!

21 dagen geleden

Reactie op dropmentos

Niet perse ervaring, maar jouw avondmelk bevat melatonine, dat zit niet in ...
Hmm daar heb je een punt! Slim! Niet over nagedacht haha

21 dagen geleden

Reactie op dk02

Tot nu toe geef ik afgekolfde borstvoeding in een flesje, maar ik merk dat ...
Ik heb de een-na-laatste voeding vervangen door kv. En dan kolf ik pas als ze op bed ligt, zit er iets meer tijd tussen en dus wat meer melk voor de laatste voeding, zodat ze daar lekker op door kan slapen

21 dagen geleden

Ik ben vandaag van omneo naar normale nutrilon gegaan met johannes brood pitmeel. Omdat mn dochtertje van 6 weken of hele fles uitspuugd of her terug doorslikt.. ik merkte net wel dat ze wat krampjes had. Hoelang duurt dat ongeveer als je van melk overstapt?

21 dagen geleden

Is er misschien iemand hier die met mij mee wil denken? Onze baby van 10 weken oud liet vorige week bijna elke nacht 8 uur tussen de voedingen. Hij krijgt rond 19.00 uur z’n laatste fles en gaat dan de nacht in. Hij kwam daarna elke keer rond 3 uur ‘s nachts. We merkten dat hij op dat moment veel honger had dus hebben hem een grotere fles gegeven (overdag 150, nu in de nacht 180). Echter, deze week is hij nu al een aantal nachten weer meer wakker en kwam hij twee keer: om 1 uur en om 04.30 uur. Heeft iemand een idee wat ik kan doen? Zijn ochtendfles drinkt hij nu niet leeg, laat ongeveer 60 ml over:

21 dagen geleden

Hij krijgt trouwens normaal 6x 150+5, maar doordat hij ‘s nachts nu een keer extra komt 7x. In de nacht drinkt hij die flessen bijna leeg. Zal hij overdag te weinig krijgen? Als drinkt hij dan niet z’n flessen altijd leeg.

21 dagen geleden

Reactie op ElineHoef

Hij krijgt trouwens normaal 6x 150+5, maar doordat hij ‘s nachts nu een kee ...
Ik heb dat ook lang gedacht maar niet elke baby kan al meteen doorslapen. Denk nog steeds dat dat niks te maken heeft met de hoeveelheid van de flessen