473 Reacties
5 maanden geleden
Reactie op Fleurmeyere
Voor de mama die hun kindje om de 4 uur voeden, hoe zien die 4 uren er tuss ...
Wat lukt er niet precies?
Hier is het vaak na de fles spelen. Maar net wilde ze voor de fles niet slapen, dus leg ik haar na de fles weg. Heb daar dus geen ritme in. Ik houd gewoon haar wakkertijd aan.
Soms is de fles dus ook een halfuur eerder of later (3.5 of 4.5 uur er tussen).
5 maanden geleden
Reactie op Fleurmeyere
Voor de mama die hun kindje om de 4 uur voeden, hoe zien die 4 uren er tuss ...
Hier begint nu langzaam ritme te komen van 2 uur wakker en dan 1,5-2 uur slapen, maar dit lukt nog niet altijd. Als dit lukt is het na de fles 2 uur wakker en dan slapen tot de volgende fles. Als ze eerder wakker is nog even spelen tot het tijd is voor de fles. Als ze nog slaapt laat ik haar maximaal een half uur langer slapen, de volgende fles geeft ik dan wel weer om de normale tijd tenzij ze ook dan weer slaapt.
Als het een dag niet lukt volg ik gewoon haar ritme, soms wat eerder de fles en toch 5 flesjes op een dag. Maar dit komt niet vaak voor.
5 maanden geleden
Wat zouden jullie doen ze heeft rond 18.00 60ml gedronken 18.30 wilde ze niks meer en hebben we haar in bed gelegd voor de nacht. 17.00 heeft ze 90ml gedronken. We maken haar eigenlijk nooit wakker maar normaal drinkt ze 90/120 wat later rond 18.30 .
Dus laten slapen tot 04.00 meestal komt ze rond die tijd of misschien wat eerder. Of toch wakker maken? Ze is 13 weken verder prima op gewicht. Maar vind het zo weinig om dan de nacht mee in te gaan... Ze wilde echt niks meer.
5 maanden geleden
Reactie op Kirrx
Wat lukt er niet precies?
Hier is het vaak na de fles spelen. Maar net wil ...
Ik probeer t volgende, maar t komt dan niet goed uit.
06.00 voeden
07.30 - 09.30 slapen (in t mooiste geval slaapt ze steeds 2 uren)
Dan even spelen dus
10.00 drinken
10.30/10.45 tot 12.45
Maar ze moet dan pas 14.00 drinken
Dus dan 14.00 drinken en gelijk slapen
14.15-16.15 slapen
Vervolgens zou ze dan pas 18:00 moeten drinken, maar ik kan haar niet 1 uur en 45 minuten wakker houden..
Maaar ik begrijp dus goed dat jij dan bijvoorbeeld 17.30 al een flesje zou geven?
5 maanden geleden
Reactie op Maris97
Hier begint nu langzaam ritme te komen van 2 uur wakker en dan 1,5-2 uur sl ...
Ja ik denk dat als m’n kleine een wakkertijd heeft van 2 uur, dat t makkelijker zou gaan.. deed jij ook al 4 uur ertussen toen haar wakkertijd nog geen 2 uur was?
5 maanden geleden
Reactie op Fleurmeyere
Ja ik denk dat als m’n kleine een wakkertijd heeft van 2 uur, dat t makkeli ...
Ja, ik doe al vanaf dat ze 5 weken is om de 4 uur. Dit werkte voor haar beter dan om de 3 uur. Wij gaven de fles standaard om 7.00 - 11.00 - 15.00 - 19.00 en de laatste om 22.00 maar die krijgt ze nu niet meer.
Als ze al lang wakker was kreeg ze de fles een half uur eerder, of als ze sliep een half uur later. De volgende probeerde ik dan wel weer op de normale tijd te geven.
5 maanden geleden
Reactie op Roos Anne
Wat zouden jullie doen ze heeft rond 18.00 60ml gedronken 18.30 wilde ze ni ...
Hebben wij ook, die baby's regelen het zelf, nadeel is voor jezelf dat ze zelf komen op een tijd wat jij niet wilt😂 hier komt ze snachts altijd als ze savonds de fles niet leeg drinkt..
5 maanden geleden
Reactie op Ammvz
Hebben wij ook, die baby's regelen het zelf, nadeel is voor jezelf dat ze z ...
Nee dat is niet erg normaal slaapt ze van 19.00 tot 04.00 een fles en dan tot 07.00 . Maar als ze vanaf 18.00 60ml tot 04.00 doet is wel erg lang met erg weinig.. nu uiteindelijk spuugde ze ook alsof ze maag dan ook geïrriteerd is dat er "ineens" weer wat in komt. Dus ik vraag me af of babys dat in die zin goed kunnen regelen. Uiteindelijk ging het wel goed hoor maar lijkt me gewoon lang met weinig🤷
5 maanden geleden
Ons zoontje is 14 weken oud. Hij drinkt nu 5x 180+6 (meestal) compleet op. Hij krijgt de flessen wel om de 3 uur, langer er tussen wil hij niet, alleen de tussen de 1e en 2e fles wel 4 uur. Schema is meestal: 6.30-10.00-13.00-16.00-19.00. Hij slaapt dan compleet door dus geen nachtfles. Soms komt hij wel een uur eerder voor de 1e fles, maar volgt de rest van de dag wel ongeveer weer het zelfde schema. Wat zeggen jullie, gewoon zo door gaan? Ik denk niet dat hij 4 flessen gaat doen van 210 en dus ook nog niet 4 flessen van 180.. hij weegt wel rond de 7 kg dus volgens de verpakking zou hij naar 4x moeten. Ik denk dat ik hem gewoon volg want hij doet het verder ontzettend goed. Maar hij lust dus eerder meer dan minder 🙈
5 maanden geleden
Nou ben ik weer. Mijn zoontje heeft het weinige eten dik ingehaald. Ik heb 1 dag 180+6 gegeven en toen begon hij dus zo slecht te drinken en is nu meteen naar 210+7 gegaan. Nu zit ik in dubio. Ik maakte hem altijd om 00.00 wakker voor z'n laatste fles. Dan sliep hij door tot ongeveer 7. Laatste dagen was het bal omdat hij zo slecht at en vannacht kwam hij zelfs 2 keer. Hij heeft vandaag al meer gedronken dan voor deze gekke periode. Moet ik hem alsnog wakker maken om 00.00 of kijken wat hij zelf gaat doen? Hij had om 19.00 z'n laatste fles en in totaal 980 ml gedronken. Hij is 6,5 kg.
5 maanden geleden
Reactie op DaniML89
Nou ben ik weer. Mijn zoontje heeft het weinige eten dik ingehaald. Ik heb ...
Ik zou kijken wat hij gaat doen. Wij hebben ook opeens een keer de fles van 23.00 laten staan en sindsdien komt hij er zelf niet voor, dus was niet meer nodig. Hij slaapt net als met de extra fles van 23.00 uur de hele nacht door tot 6.30 uur ongeveer. Krijgt nu rond 19.00 laatste fles.
5 maanden geleden
Reactie op DaniML89
Nou ben ik weer. Mijn zoontje heeft het weinige eten dik ingehaald. Ik heb ...
Ik zou zoals eerder beschreven het ook laten!
Wij hadden ineens bal na de laatste fles waarvoor we haar wakker maakte een paar dagen lang. Niet meer in slaap te krijgen, vaak wakker.
Toen gestopt met haar wakker maken en sliep ze gewoon door tot de ochtend na haar laatste fles om 19.00.
Je kan in iedergeval kijken wat er gebeurt als je het een keer niet aanbiedt!
5 maanden geleden
Reactie op DaniML89
Hoe oud is jouw zoontje, hoeveel weegt hij en wat is jullie voedingsschema? ...
Ons zoontje is komende donderdag 15 weken. Doen dit sinds 13 weken ongeveer denk ik. Hij weegt nu rond de 7 kilo gok ik. Hij komt nu meestal om 6.30 (soms uur eerder, maar rest van schema blijft dan vaak wel hetzelfde)/10.00/13.00/16.00/19.00. Maar soms speling van een half uur eerder/later, is wel ongeveer op verzoek. Krijgt nu 5 flessen van 180+6 schepjes
5 maanden geleden
Reactie op NS29
Ons zoontje is komende donderdag 15 weken. Doen dit sinds 13 weken ongeveer ...
Ik denk dat ik dit ook ga doen. Ik had 210+7. 4 keer per dag omdat hij dan later vraagt om een fles. Maar dat werkt averechts want hij heeft echt meer dan 1 liter per dag nodig. Ik ga nu weer terug naar 180+6 en kijken of hij dan niet meer komt voor de nachtfles. Ik had hem vannacht op jullie aanraden niet wakker gemaakt en toen kwam hij om 02.00 voor 90ml.
5 maanden geleden
Reactie op DaniML89
Ik denk dat ik dit ook ga doen. Ik had 210+7. 4 keer per dag omdat hij dan ...
Benieuwd of het voor jullie gaat werken, laat je het weten? Ons zoontje blijft maar om de 3 uur komen en denk ook niet dat hij al 210 gaat drinken. Heb ook wel eens gedacht aan 210 en dan 4x per dag, maar wacht gewoon tot hij dat zelf op één of andere manier aangeeft. Voor nu werkt de 5x180 prima.
5 maanden geleden
Reactie op NS29
Benieuwd of het voor jullie gaat werken, laat je het weten? Ons zoontje bli ...
Vannacht op de oude manier gedaan.. toen kwam hij wel pas 05.45. Begonnen weer met 180+6. Ging goed tot in de middag. Dan heeft hij minder trek. En nu ga ik die laatste fles niet redden om 19.00. Dus dat wordt vannacht toch de laatste geven...