473 Reacties
5 maanden geleden
Reactie op Kirrx
Oke, help, een vraag.
Onze kleine meid was vandaag bij de gastouder. En he ...
Een paar slokjes kan geen kwaad..
mijn dochter heeft laatst per ongeluk twee flesjes 180+5 gehad op de opvang 😳
Had maar 5 schepjes in de poedertoren gedaan. Ze had wat dunnere ontlasting, maar verder nergens last van 😅
5 maanden geleden
Reactie op Kirrx
Oke, help, een vraag.
Onze kleine meid was vandaag bij de gastouder. En he ...
Oh dit vind ik oprecht wel vreemd deze leeftijd is het toch echt melk. Vanaf 6/7 maand dacht ik water. Je zou verwachten dat de gastouder dit wel weet. Ik snap eigenlijk zowieso de reden niet dan
5 maanden geleden
Reactie op Roos Anne
Oh dit vind ik oprecht wel vreemd deze leeftijd is het toch echt melk. Vana ...
Het is ook onnodig vullend dan kun je nog beter melk geven daar zitten voedingstoffen in. Ik lees inderdaad iets van water vergiftiging ik zou dit zelf niet doen. Eerder nog een fles verdunnen dan zomaar water geven
5 maanden geleden
Reactie op Roos Anne
Nou dit, ik schrok er best van toen mijn vriend het vertelde.
Voel me er ook totaal niet prettig bij.
Voor hoever ik weet is het gegeven als mijn dochter huilt en de fles nog lang niet mocht. Ze kent alle huiltjes ofcourse ook nog niet. Ze kreeg dus een slokje water om te kijken of dit dan een oplossing was.
Wilde niet gelijk een zeurouder zijn, maar ga het wel aankaarten. Voel me er zelf niet prettig bij en zou het zelf ook niet geven aan haar.
5 maanden geleden
Reactie op Roos Anne
OMG… ik werk zelf in de kinderopvang en dit mag echt totaal niet!! Heel apart. Ook kan je kind watervergiftiging oplopen, vooral vallen 1 of 2 slokjes nog mee, maar dit staat niet eens in het protocol.
5 maanden geleden
Reactie op SILMOON
Ik werk in de opvang en dit heb ik nog nooit gehoord.. bij baby’s van 3 a 4 ...
Nou dat dus. Ik ga er ook vanuit dat een gastouder die kennis heeft en desnoods google van te voren raadpleegd, maar niet dat het doodleuk gegeven wordt om 'te proberen'.
Baal er echt van! Je laat toch je kind ergens achter.
5 maanden geleden
Reactie op Kirrx
Nou dat dus. Ik ga er ook vanuit dat een gastouder die kennis heeft en desn ...
Ja dat zou zeker moeten ook zij is pedagogisch opgeleid en zou dit moeten weten. Alles moet trouwens ook in overleg met ouders. Stel je voor ze geeft een kind straks ei zonder te weten of het kind mogelijk allergieën heeft: zal hier zeker op terug komen het gaat wel om jullie kostbaarste bezit ❤️
5 maanden geleden
Reactie op Kirrx
Nou dit, ik schrok er best van toen mijn vriend het vertelde.
Voel me er o ...
Nou wat raar hoezo mag een kind geen fles. Mijn dochter drinkt om de 2,5 uur mocht ze na 2 uur er om vragen liever een beetje melk dan water. Of even wandelen afleiden etc.. heel vreemd.
5 maanden geleden
Reactie op Roos Anne
Nou wat raar hoezo mag een kind geen fles. Mijn dochter drinkt om de 2,5 uu ...
Bedoel meer; net de fles gehad en na een uur huilen o.i.d. dat ze toen water heeft gegeven. Dus in die context.
Wij geven om de 4 uur de fles, maar heb al gezegd dat ze hem eerder mag als ze erom vraagt, dit doet ze wel gelukkig.
5 maanden geleden
Reactie op mamanisa
Moet je je baby langer aan de borst laten naarmate ze ouder worden omdat ze ...
Niet perse volgens mij. Tenminste ik merk dit niet zozeer op. Ze drinkt nu grotere slokken heb ik het idee dus dan krijgt ze toch meer binnen. Ik laat het haar gewoon zelf aangeven 😊 de ene keer is dit 6 minuten en de andere keer 20 minuten
5 maanden geleden
Reactie op Kirrx
Bedoel meer; net de fles gehad en na een uur huilen o.i.d. dat ze toen wat ...
Ah oke maar goed dan is het lijkt me na 1 uur ook geen honger. Ja je hebt dagen dat ze dat ineens wel willen maar daarom zou ik dat nooit opvullen met alleen water dan eerder nog 30ml melk ofso.. maar goed of een beetje afleiding.
5 maanden geleden
1 ding wat ik hard geleerd heb; advies vragen is oke, maar luister naar je moedergevoel!
Na discussies met het cb mijn dochter minder cc gegeven (ik zei dat ze meer nodig had) om vandaag te horen te krijgen dat ze niet voldoende gegroeid is en we écht moeten ophogen.
Menn🫠🫠🫠🫠
5 maanden geleden
Vraagje wbt voedingsritme en nachtfles, want iedereen die advies geeft, zegt dat hun kleintje doorslaapt of sliep op deze leeftijd... slaapt alleen de onze dan niet door.....? Nachtfles gaat er toch vanzelf af en toch niet al met 14 weekjes?! Is toch eerder een unicum dan standaard?
L. krijgt 5 flessen op een dag. Overdag tussen de 4 a 4.5 uur er tussen.
Flessen van 180 ml om
7 - 11/11.30 - 15.00/16.00 en dan de laatste tussen 19.00 en 20.30. Meestal komt onze kleine dan tussen 01.30 en 03.00, nachtfles doen we 150 ml geven.
Kan hij al doorslapen door bv fles om 23.00 te geven en dat hij dan pas om 06.30 komt? Of is het ritme wat wij hebben volstrekt normaal?
5 maanden geleden
Reactie op gby90
Vraagje wbt voedingsritme en nachtfles, want iedereen die advies geeft, zeg ...
Bij ons is het af en aan. Soms redt hij 7 uur wel met de laatste flesje om 23.00 soms niet. Het is niet gek dat jouw kindje nog niet doorslaapt hoor. Onze dochter sliep door met 10 weken. Onze zoon sliep vanaf de 2e week door maar wisselt regelmatig en dan lukt het hem niet meer.