473 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op gby90

Vraagje wbt voedingsritme en nachtfles, want iedereen die advies geeft, zeg ...
Heeeel normaal!! Tis idd eerder een unicum als ze nu al doorslapen hoor, wel jaloersmakend 🤪 m'n oudste deed het vrij snel maar m'n zoontje van nu 14 week heeft ook nog een nachtfles hoor! Meestal rond half 4.. en dan is dus het schema ongeveer 730/1130/1530/1930.. maar wel met speling van soms een half uur.. ook afhankelijk hoe laat die 's ochtends weer wakker wordt.. soms wil die ook al om 2 uur 's nachts een fles, iig heel normaal dus!

5 maanden geleden

Reactie op Pdw91

Heeeel normaal!! Tis idd eerder een unicum als ze nu al doorslapen hoor, we ...
Ik heb trouwens geprobeerd om rond 2300 nog een fles te doen maar dat maakte hier geen verschil, ik verstoorde hem juist uit z'n diepe slaap waardoor die nog eerder wakker werd 's nachts. Dus heb het nu maar geaccepteerd dat het zo gaat , heb iig nog een stukje avond voor mezelf en m'n partner en duik vaak ook vroeg m'n bedje in 😇

5 maanden geleden

Reactie op gby90

Heeeel normaal hoor!! Wij hebben geluk, maar het is eerder een uitzondering dat kindjes geen nachtvoeding meer nodig hebben! En ookal zijn ze niet meer weg te denken, ze zijn eigenlijk pas zo kort op de wereld! Echt niet gek!

5 maanden geleden

Reactie op gby90

Wij hebben nog 2x per nacht voeding. Is heel normaal hoor! Hier heeft het ook echt geen zin om rond 23 een fles te geven. Komen ze alsnog rond 3 🤷

5 maanden geleden

Vraagje: onze kleine man krijgt 5x 180+6. Dit ritme ongeveer: 7.00-10.00-13.00-16.00-19.00. Hij heeft al een hele tijd geen nachtfles meer. Maar vandaag lijkt het slaapritme te veranderen. Dus kom denk ik op 4 flessen uit vandaag.. nu de laatste flessen maar 210 maken dan? Maar dan kom ik uit op 2x180 en 2x210 vandaag, is dat wel genoeg? Wat zouden jullie doen?

5 maanden geleden

Reactie op NS29

Vraagje: onze kleine man krijgt 5x 180+6. Dit ritme ongeveer: 7.00-10.00-13 ...
Ik heb het met mijn zoontje geprobeerd. Maar toen kreeg hij te weinig.

5 maanden geleden

Reactie op NS29

Vraagje: onze kleine man krijgt 5x 180+6. Dit ritme ongeveer: 7.00-10.00-13 ...
Hmm ja wij komen zowieso niet boven de 700ml uit. Ze slaapt vaak wel van 19.00 tot 04.00/06.00

5 maanden geleden

Reactie op gby90

Nee is normaal hoor. Want hier word er niet gedronken wat zou moeten maar toch wel geslapen vanaf 19.00 tot 04.00/06.00 dus. Dat zegt meer over het kindje dan over de hoeveelheid voeding. Oudste sliep ook lang nog niet zo lang als de jongste nu doet. Achja fases he kan zo weer veranderen 🤷 een fles om 23.00 betekende hier elke 3 uur een fles dus dat doen we niet.

5 maanden geleden

Dames, wat zouden jullie doen. Onze zoon vervroegd de flessen lijkt het. Zo zit hij nu al aan z'n laatste fles. Normaal was het 8/half 9. Hij krijgt de eerste en laatste fles 210 en de andere drie 180. Een keer meer geven om 10 uur kan dus ook niet want dan krijgt hij te veel. Maar ben bang dat hij nu straks de nachten ook steeds vroeger gaat komen.

5 maanden geleden

Hoe doen jullie flessen afbouwen? Mijn zoontje is nu 3 maanden, drinkt 6 a 7 keer 120 maar hij komt nu steeds al voor de 3 uur.. dus we zijn naar 150 aan het gaan.. maar nu moet hij wel een fles gaan laten vallen want anders drinkt hij echt teveel! Of gaat dat vast een keer gebeuren? Heb al van alles opgezocht maar kom er even niet uit. Wie weet heeft iemand een tip?

5 maanden geleden

Reactie op Maudy1991

Hoe doen jullie flessen afbouwen? Mijn zoontje is nu 3 maanden, drinkt 6 a ...
De tip.. als het niet lukt met rekken gewoon wachten tot 4/5 maand en dan ipv een fles eerst een hapje fruit en/of groente geven. Uiteindelijk ga je rond 7 maand met brood bijv. Beginnen kan er ook een fles vanaf of wat minder. Zo heb ik het maar gedaan. 6/7 x 120 is toch niet teveel? 150ml per 3 uur misschien wel weer. Maar met een tijdje zal dat vanzelf minder worden of langere tijd tussen komen

5 maanden geleden

Reactie op DaniML89

Ik heb het met mijn zoontje geprobeerd. Maar toen kreeg hij te weinig.
Gisteren dus 2x180 en 2x210 gegeven en hij sliep alsnog de nacht door. Vandaag 4x210 geven en hij blijft vandaag om de 4 uur komen. Dus ik denk dat hij gewoon nu zelf aangeeft dat hij maar 4 flessen wil. Hij is volgende week 4 maanden en weegt al boven de 7 kg. Zal wel goed zijn denk ik dan 😄.

5 maanden geleden

Reactie op Maudy1991

Hoe doen jullie flessen afbouwen? Mijn zoontje is nu 3 maanden, drinkt 6 a ...
Wij hebben nooit bewust afgebouwd. Ons zoontje geeft het zelf aan wat hij wil. Net zoals gisteren ging hij opeens in ander ritme zitten waardoor er een fles afgaat. Het komt vanzelf!

5 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

De tip.. als het niet lukt met rekken gewoon wachten tot 4/5 maand en dan i ...
Ja misschien even geduld hebben! En zodra er vast word gegeten dat het dan vanzelf gaat. Nee 120 was goed.. maar 150 en dan 6 a 7 teveel haha

5 maanden geleden

Reactie op NS29

Wij hebben nooit bewust afgebouwd. Ons zoontje geeft het zelf aan wat hij w ...
Ja oke! Dan wacht ik gewoon even af, en anders dan heeft hij het gewoon nog nodig denk ik

5 maanden geleden

Reactie op NS29

Gisteren dus 2x180 en 2x210 gegeven en hij sliep alsnog de nacht door. Vand ...
Moet zeker kunnen. Onze dochter krijgt al 5 weken maar 4 flesjes. Ze is nu bijna 15 weken en krijgt nu 4x 180+6. Ze woog vorige week 4,8 kilo en volgens het cb waren de flessen goed zo want ze was goed gegroeid.

5 maanden geleden

Dames, hoe zouden jullie dit doen? Mijn zoontje is 16 weken en weegt 6 kg. Krijgt al een tijdje 5x 180+6, volgens volgend schema: 7:30 - 11:30 - 14:30 - 17:30 - 21:00. Hij slaapt van half 10 tot 7. Ik moet hem dus echt om de 3 uur een fles geven anders kom ik niet uit. Liefst wil ik hem eerder in bed hebben, maar dan moeten de flessen nog korter op elkaar. Echter sinds een week laat hij bij bijna elke fles regelmatig 60 tot 100 cc staan.. hij lijkt ook vaak nog geen honger te hebben na 3 uur. Kan ik al naar 4x 180+6 (of 210+7) proberen te gaan? Ik ben bang dat hij tekort gaat komen met 4 flessen. En ik wil ook niet hem wakker maken om 11 uur voor een fles of dat hij snachts weer komt. Wat is wijsheid?

5 maanden geleden

Mijn zoontje weeg 6.600 kg en volgens de berekening zou hij 990 ml moeten krijgen. Hij krijgt 5 flessen van 180+6 dus hij komt max aan 900ml per dag. Hij drinkt soms niet alle flessen leeg en laat soms bij een fles 20ml. Hoe doen jullie het, geven jullie dan 210+7 ? En alle flessen of alleen die voor naar bed gaan ?

5 maanden geleden

volgens de oei ik groeip app begint volgende week de 4e sprong van onze meid… maar ze is onrustiger dan dat ze altijd al was. lijkt erop of ze niet genoeg heeft met drinken… ze krijgt normaal 135ml (4 schepjes) die heeft ze dus om 12.00u gehad maar ze bleef huilen en huilen dus heb ik net nog maar een flesje gemaakt van 3 schepjes. zou het zijn dat ze toch begint aan sprong 4? ik word er wel moe van joh jeeejtje kan haar maar niet bezig houden 24/7 bezig

5 maanden geleden

Reactie op Fabi-R

Mijn zoontje weeg 6.600 kg en volgens de berekening zou hij 990 ml moeten k ...
180+6 is toch 200? Dan krijgt hij dus 1000cc. Tenminste, bij ons op cb zei de arts dat ze 180+6 als 200 rekenen!