473 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

Regeldag mss?
Ja geen idee zit normaal ook al nooit heel lang tussen. Ben al bezig met oefenhapjes. Voor mijn gevoel ben ik de gehele dag bezig met de fles🫣😂

4 maanden geleden

Reactie op Clash

Ja hoor soms drie en soms twee. En daarna om kwart over zes wakker om aan d ...
Pff ja idd

4 maanden geleden

Geven jullie rond 2300 de voeding meer dan 'normaal'?

4 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

Mijne wilt niet meer dan 120 ml

4 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

Wij bieden vaak wel 30ml meer aan, maar hij drinkt het niet altijd op. Lijkt ook niet echt invloed te hebben op hoe hij slaapt.

4 maanden geleden

Wij geven thuis AH-huismerk, maar op de crèche geven ze Nutrilon of Hero. Mijn oudste heeft hier nooit last van gehad, maar m’n jongste is net thuis van z’n eerste wenuurtjes en was net een tijdje heel onrustig/aan het huilen in de draagzak. Kan natuurlijk toeval zijn, maar ik vraag me af of hij ook last kan hebben van die andere voeding. Heeft iemand hier ervaring mee?

4 maanden geleden

Reactie op Estherlaura

Wij geven thuis AH-huismerk, maar op de crèche geven ze Nutrilon of Hero. M ...
Ik denk niet dat het per se van de voeding hoeft te komen. Toen wij over gingen van nutrilon duobalans naar ‘gewone’ voeding van een ander merk ging onze dochter spugen en kreeg ze last van diarree. Nu sinds we weer terug gegaan zijn op de duobalans heeft ze daar geen last meer van. Kan ook zijn dat je kindje wat prikkels heeft te verwerken van zijn eerste dagje kdv 🥺.

4 maanden geleden

Onze dochter (13w) Dronk tot over een week 130ml per fles. Zo om de 4uur. Toen kreeg ze na 3u al honger waardoor we meer beginnen geven zijn. Ze krijgt nu 150 à 160ml per voeding maar ze komt nu vaak voor dat er 4u tussen zit. Ik vraag me dus af of ik haar niet te veel eten geef? Ze is zeker niet dik maar ze heeft wel last van reflux waardoor ik altijd wat angstig ben om meer melk te geven

4 maanden geleden

Reactie op Estherlaura

Wij geven thuis AH-huismerk, maar op de crèche geven ze Nutrilon of Hero. M ...
Nouja andere voeding kan net een andere toevoeging in zitten. Ene kindje reageert dat anders op dan het andere kindje. Je mag geen eigen voeding mee geven? . Ik zou het niet prettig vinden als er gewisseld word met voeding op zo'n jonge leeftijd juist omdat de darmen nog moeten wennen. Maar goed eerste keer is natuurlijk altijd wat onrustiger en wennen. Als je het zelf verder geen probleem vind dan zou ik het gewoon aankijken en vanuit gaan dat het een beetje overprikkeling is.

4 maanden geleden

Reactie op xxKim

Dames, hoe zouden jullie dit doen? Mijn zoontje is 16 weken en weegt 6 kg. ...
Weet niet of je er ondertussen nog iets aan hebt… maar wij hadden hetzelfde probleem dat de flessen te kort op elkaar kwamen. Nu dus al een tijdje op 4x 210+7 en slaapt van 19.00/19.30 - 07.00 uur zonder nachtvoeding. Het was even mennen maar dit werkt nu prima voor hem en slaapt overdag beter en spuugt minder

4 maanden geleden

Hi!! Vraagje. Onze kleine dronk vannacht keurig 120 weg om half 4. Nu wordt hij om 5:30 wakker en kan echt niet slapen zonder 40 a 50 ml melk. Heb dat maar om 6:15 gegeven. Drinkt dan om 7:30 weer 60 a 70. Hij lijkt geen slaapassociatie met melk te hebben, want gaat overdag prima slapen zonder melk en soms snachts ook. Meer babies die dit hebben? Geef je dst gewoon? 😅

4 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

Hi!! Vraagje. Onze kleine dronk vannacht keurig 120 weg om half 4. Nu wordt ...
Ja ik ochtend soms ineens even wat meer is ook een ruk slaap zonder melk..

4 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Ja ik ochtend soms ineens even wat meer is ook een ruk slaap zonder melk..
Het wat?😅

4 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

Het wat?😅
Mooie zin. Ja hier drinkt ze sochtends soms ook even wat meer. Dan komt ze bijv. Rond half 6 drinkt ze 120. En dan haal ik haar om 7 uitbed drinkt ze ook nog weer wat bijv 60 of 90

4 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Mooie zin. Ja hier drinkt ze sochtends soms ook even wat meer. Dan komt ze ...
Ah jij geeft dus rond 6 wel die hele voeding? Ik gaf dan nu een klein beetje in de hoop dat het naar het ontbijt schuift. 😅

4 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

Ah jij geeft dus rond 6 wel die hele voeding? Ik gaf dan nu een klein beetj ...
Ja. En ik snap het ook vind van 19.00 tot 06.00 gewoon al knap ze drinkt toch "maar" 120ml. En dan maak ik haar gewoon wakker of ze is wakker rond 07.00/07.30 dan drinkt ze echt nog wel wat na zo'n lange nacht verder niks.. en nu met fruit tussendoor kan ik de tijden wel iets rekken. Ik kijk niet precies naar hoelaat de voeding meer na de dag indeling. Dus rond 07.00/07.30 opstaan en dan half 10 hapjes fruit daarna meteen fles. Etc

4 maanden geleden

Kan ik eventueel al vier keer 210 met zeven schepjes geven aan ons zoontje van 18 weken? Tot gisteren zaten we op 5 x 180 cc maar vannacht vroeg die pas rond half zes om een voeding. Die avond was 18.15 uur de laatste voeding. Ik lees ook wel dat veel mensen dat niet doen maar 4x 180 cc lijkt me echt te weinig voor hem. Eventueel de ochtend en avond fles 210 en de andere twee 180?

4 maanden geleden

Reactie op LisaLL

Kan ik eventueel al vier keer 210 met zeven schepjes geven aan ons zoontje ...
Als hij om de vier uur komt zou ik zonder nachtvoeding meteen 4 x 210 doen. Ik geef nog 5 flessen omdat mijn zoontje doorgaans om de drie uur nog komt en geef hem dan elke keer 210, ik zie wel hoeveel hij dan opdrinkt. Hij is nu 17 weken en ik ben begonnen met de ochtend en avond fles als 210 te geven rond week 15.

4 maanden geleden

Hi! Als wij ergens zijn dan heeft onze baby moeite met drinken. Eerste stukje gaat wel.maar daarna huilen en niet meer verder drinken. Rustige plek helpt soms. Meer mensen last van en tips?

4 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

Hi! Als wij ergens zijn dan heeft onze baby moeite met drinken. Eerste stuk ...
Hier heeft ze dat ook. Vooral omdat ze overal wil kijken. Ik geef haar meestal een flesje of soms borstvoeding. onder mijn borstvoedingsdoek. Dan is er wel nog geluid maar is de zichtprikkel weg. Werkt niet altijd helaas