473 Reacties

4 maanden geleden

Geven jullie extra voeding met het warme weer? Onze baby komt niet eerder om de fles oid. Maar ophogen kan ook niet (4 flessen per dag van 210 ml) dus dan zou hij extra fles moeten hebben. Maar dat vind ik eigenlijk zonde vanwege verstoren ritme.. en hij laat 12 uur tussen laatste en eerste fles ‘s nachts..

4 maanden geleden

Reactie op NS29

Geven jullie extra voeding met het warme weer? Onze baby komt niet eerder o ...
Ik geef wel. Maar dat is omdat hij er om vraagt. Als ik jou was zou ik t lekker zo houden. Ben jaloers. Mijne sliep eindelijk 8 a 9 uur achter elkaar en door de warmte komtie snachts weer

4 maanden geleden

Reactie op DaniML89

Ik geef wel. Maar dat is omdat hij er om vraagt. Als ik jou was zou ik t le ...
Hier was hij vannacht door de warmte ook heel onrustig 🙈 ik heb amper geslapen 😫. uiteindelijk half 5 een klein flesje gegeven zodat hij hopelijk nog even beter kon slapen, al vroeg hij er niet om. Maar dacht kan geen kwaad met dit weer. Toen sliep hij uiteindelijk tot 7.20 uur gelukkig 🙂.

4 maanden geleden

Drinken jullie baby’s ook slechter door de warmte?

4 maanden geleden

Reactie op anoniemmoesje

Drinken jullie baby’s ook slechter door de warmte?
Niet perse ik bied wel wat vaker aan. Misschien kost in een keer leeg drinken met de warmte meer energie?🤷

4 maanden geleden

Ik geef borstvoeding ik mag beginnen vanaf 4 maand hoorde ik officieel Max 6 maanden. Maar ik wil binnenkort toch starten met voeding gewoon om het langzaam op gang te laten komen ❤️ben erg benieuwd

4 maanden geleden

Sprong 4 is hier al 4 weken of misschien meer, flessen zijn drama omdat je natuurlijk kan kijken hoeveel ze drinken. Bied om de 3u aan maar vermoei mezelf niet meer om vaak aan te bieden. Lastig is dat ze niet huilt als ze honger heb bijv afgelopen nacht 4u fles 150 gedronken half 8 maar 30cc en half 11 pas weer 150. En ze huilde niet omdat ze honger héb, Hoe gaan jullie ermee om?

4 maanden geleden

Reactie op Ammvz

Sprong 4 is hier al 4 weken of misschien meer, flessen zijn drama omdat je ...
Accepteren 🫣 of de nacht fles minder aanbieden? Soms drinken ze ook op wat je geeft. Dus misschien is 90ml al zat?

4 maanden geleden

Reactie op Ammvz

Sprong 4 is hier al 4 weken of misschien meer, flessen zijn drama omdat je ...
Heel herkenbaar. Snachts klokt het wel naar binnen. Merk altijd als het ontbijt weinig is dan was de nacht wss veel. Heb dan ook jog 2 voedingen. Blijft zoeken hier. Probeerde de 2e minder aan te bieden, maar dan komt ie soms om 6:00 ql en daarna slapen, maar krijg er overdag niet veel meer in. Net met veel moeite nog 90 erin, zit nu op 520 vandaag. 4,5m, 7kg ofzo.

4 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

Heel herkenbaar. Snachts klokt het wel naar binnen. Merk altijd als het ont ...
Ja klopt ja hier ook ja zo apart daarom denk ik van geef dan liever snachts veel en overdag is het heel de dag inderdaad 60 tot 90. Denk maar zo je bent vrolijk en plasluiers maar je gooit zoveel flessen weg🙄 hier ook 500 cc gedronken. Mja als je borstvoeding geeft kan je niet tellen, m'n man zegt teleksns stop nou eens met dat tellen dat geeft meer rust😂

4 maanden geleden

Reactie op Ammvz

Ja klopt ja hier ook ja zo apart daarom denk ik van geef dan liever snachts ...
Hahahaha hij heeft zo gelijk!! Ik hoop alleen ooit van die nachtvoedingen af te komen. 😅 had er eerst 3 met op gegeven moment maar 2 uur ertussen. Die heb ik wel langzaam afgebouwd en ineens kwam hij dan overdag wel voor meer en dan maar 1x na 4 uur. Maargoed, die kan hij nog niet missen geloof ik. Dus hier hop, hop slapen.. op naar half 1 en half 5 en hoooopelijk dan geen 6 uur deze keer. 🤣

3 maanden geleden

Reactie op Denice1905

Hoi! Ik kan het zo snel niet vinden of het al eerder gevraagd is , maar ik ...
Gewoon proberen , wij geven 210+8 . Dan drinkt ze niet alles op altijd. En de laatste fles geven wij om half 7 / 7 uur.

3 maanden geleden

Hier sprong 4 aan de gang, onze dochter drinkt erg slecht, 4 maanden en richtlijn is 900 ml 6 kilo, ze drinkt nu op een dag 400. Dit is al 5 weken of misschien meer weken aan de gang. Weet het niet meer. Van alles geprobeerd, snachts niet geven zodat. Eoverdga meer drinkt. Op verzoek aanbieden, om het uur, om de drie uur, niks helpt. Iemand tips? Enigste is denk ik dat je het los moet laten? Ze kan nu om rollen maar lijkt wel of het niet stopt die gekke sprong. Meer mensen die dit hebben?

3 maanden geleden

Reactie op Ammvz

Hier sprong 4 aan de gang, onze dochter drinkt erg slecht, 4 maanden en ric ...
Maar komt ze goed aan? dan lijkt me dat prima. Ben je begonnen met hapjes? De hoeveelheid heb ik inmiddels los gelaten. Is hier oook nooit zoals het hoort. Maar ze groeit goed en is tevreden slaapt zelfs door dus prima🤷

3 maanden geleden

Reactie op Ammvz

Hier sprong 4 aan de gang, onze dochter drinkt erg slecht, 4 maanden en ric ...
Ik herken dit! Mijn dochter drinkt al inmiddels al 6-8 weken lang 500-600 ml. Maar ze groeit wel goed in lengte en gewicht. Ze weegt nu 6.6 kg. Ik had heel veel moeite om de hoeveelheden los te laten, dus met cb en kinderarts afgesproken om haar gewoon elke 3 weken te laten wegen en meten. Nu ik zelf goed gezien heb dat ze goed groeit en haar ontwikkeling (beide kanten op rollen, tandjes etc.) gewoon goed is, kan ik het eindelijk na zowat 2 maanden los laten. Ik zou je adviseren om haar ook vaker even te wegen en meten, zodat je wat gerustgesteld bent en het kan los laten!

3 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Maar komt ze goed aan? dan lijkt me dat prima. Ben je begonnen met hapjes? ...
Ik weeg inderdaad niet wel een keer mezelf en dan m'n dochter erbij gewogen. Dus ong weet ik het wel. Hapjes gruwt ze nog van, heb het idee dat ze er nog niet aan toe is. M'n andere dochter kreeg al hapjes die was er meer aan toe. Maar inderdaad zoals meer het zeggen Cb ff laten wegen scheelt misschien ook wel ja. Ik denk ook van bij andere gaat allemaal volgens het boekje zoveel drinken soms nog meer en mijn kinderen drinken erg weinig🤣 maarja als ze gewoon vrolijk zijn en dat is ze zeker proberen los te laten inderdaad 👍

3 maanden geleden

Reactie op Fleurmeyere

Ik herken dit! Mijn dochter drinkt al inmiddels al 6-8 weken lang 500-600 m ...
Goeie tip dankjewel

3 maanden geleden

Reactie op Fleurmeyere

Ik herken dit! Mijn dochter drinkt al inmiddels al 6-8 weken lang 500-600 m ...
Hier zelfs 450-500 als gemiddelde per dag 🥲 Maar ook in haar eigen lijntje groeit ze goed en probeer ik me daaraan vast te houden! Sowieso is het ook zo dat met de maand aantal cc per kg omlaag gaat. Zie foto. Dit geldt niet alleen voor borstvoeding maar ook voor flesvoeding (kunstvoeding).

3 maanden geleden

Reactie op Sproet

Hier zelfs 450-500 als gemiddelde per dag 🥲 Maar ook in haar eigen lijntje ...
Oh, onze meid zit nog steeds op de “formule” van maand 1. Drinkt 4x 180+6 en 1x 120+4. Ik wist dit niet

3 maanden geleden

Hoeveel drinken jullie kleine van 5 maanden en hoe vaak?