473 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op Ammvz

Hebben jullie ervaring met slecht drinkende baby'tje van 5 maanden? 😔 Onze ...
Als er bij ons dus wat word over gelaten bijvoorbeeld 30 van de 150ml dan drinkt ze dat laatste altijd op in haar slaapkamer voor ze gaat slapen.. of soms ook alleen als ze pas in bed ligt. Dus liggend voeden. Ik merk dat ze steeds vaker is afgeleid. Ze drinkt dus ongeveer om de 3 uur 150ml maar slaapt wel door. Ik weet niet of dat perse dus ligt aan de hoeveelheid het niet doorslapen...

3 maanden geleden

Reactie op Ammvz

Bij onze dochter (vandaag 5 maanden) was het de afgelopen 2 weken ook drama met drinken. Ze dronk normaal 4x 200 en kon nu makkelijk 80 in een fles laten zitten en maar 600 op een dag drinken in totaal. Sinds een paar dagen drinkt ze weer goed en de laatste 2 dagen drinkt ze ‘s avonds tussen de 2 flessen door nog 100 extra omdat ze honger heeft, lijkt of ze het weer in aan het halen is.

3 maanden geleden

Hi ladies! Mijn kleine (5 maanden) is altijd gekke drinker geweest. Ze drinkt meestal zo’n 100 cc om de 3 uur. Schema bijvoorbeeld: 07:00 10:00 13:00 16:00 19:00 22:00 03:00 Nu valt me op dat ze in de nacht makkelijk 120 opdrinkt (ik bied altijd meer aan dan 100), maar om 07:00 drinkt ze maar 30 of 40 vaak… Tips??? Hoe kan ik die nachtvoeding evt laten vallen en haar in de ochtend een grote fles geven? Ik laat haar niet huilen. En probeer eerst speentjes te doen in de nacht

3 maanden geleden

Reactie op Ammvz

Onze man drinkt ook opeens een stuk slechter... is deze week 5 maanden. Dronk eerder flessen van 210 maar nu weer terug naar 180 en zelfs die gaan niet leeg...

3 maanden geleden

Reactie op Josephine44

Hi ladies! Mijn kleine (5 maanden) is altijd gekke drinker geweest. Ze dri ...
Nou hier precies dus het zelfde ja, waardeloos hé, ik weet niet wat ik er aan moet doen, als ik d'r minder aanbied is het ook op de dag hetzelfde aantal, dus heb liever dat ze snachts nog veel drinkt, je zou het dus af kunnen bouwen telkens 30 cc minder, hier werkt het dus niet omdat ze overdag al weinig drinkt, ze doet weleens een nacht geen voeding drinken en drinkt dan nog steeds slecht

3 maanden geleden

Reactie op Ammvz

Nou hier precies dus het zelfde ja, waardeloos hé, ik weet niet wat ik er a ...
Ja… ze doen helaas wat ze willen he😂. Ik ga rijstebloem proberen bij de laatste fles van 23:00.. miss helpt dat wel

3 maanden geleden

Reactie op Josephine44

Ideeeemdito. Hoewel onze dan 70 a 80 drinkt sochtends. Heb vandaag geëxperimenteerd met kwart voor 11, half 3 en dan half 6 en half 7 voor het slapen melk.. ging precies evenveel in als met jouw tijden. Echt hilarisch.. maar wel vollere flessen muv de ochtendfles. Ik zit zelf ook nog met 2 en 4 a 5. Die laatste lijkt hij echt niet nodig te hebben, maar gaat echt niet slapen zonder melk. In bed, speentje... niets helpt. . Maar 60 a 70cc is al genoeg. Steeds wat minder hielp hier niet. Dan kwam hij gewoon eerder. 😅 ga nog een grotere fles (150bv) om 2 uur proberen, maar qnders is het zo en moet ik gewoon wachten tot het anders wordt denk ik. Maar super frusterend die ochrend voeding he?

3 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

Ideeeemdito. Hoewel onze dan 70 a 80 drinkt sochtends. Heb vandaag geëxper ...
Hier is het nu heel de dag 80 ml drinken en ze heeft geen sprong, mja de grote zus dronk ook slecht altijd. Vanacht geprobeerd de fles aantal minder te geven, nou vannorgne ook gewoon 80, zit dan begin van het uur en eind van het uur te geven maar help niet pas als ze echt moe is in bed ligt gaat het erin, maar vind niet echt fijn omdat het misschien een slaap associatie wordt. Maar anders drinkt ze te weinig op een dag. Ik geef meestal snachts gewoon 160 met grotere flesspeen dan lukt ze achter elkaar leeg, misschien ook een optie voor jou? Alleen drinken ze dan inderdaad de ochtend slecht maar als je het doorekent met de nacht komen ze weer goed met aantal

3 maanden geleden

Spuugt jullie baby ook ineens zoveel? (4,5mnd)

3 maanden geleden

Reactie op anoniemmoesje

Beweegt ze meer? Luna spuugt ook veel maar ze is ook zo bewegelijk

3 maanden geleden

Reactie op MamavanLuna24

Beweegt ze meer? Luna spuugt ook veel maar ze is ook zo bewegelijk
Ja! En veel kletsen/schreeuwen. Dus ze moet veel spanning zetten voor alles, denk dat ze daarom wss ook meer spuugt, maar voorheen spuugde ze zelden, dus dacht misschien is het ff een fase?

3 maanden geleden

Reactie op anoniemmoesje

Jaaa.. meer dan normaal in ieder geval.. maar hij is ook mega druk en bewegelijk dus denk daardoor haha.

3 maanden geleden

Reactie op anoniemmoesje

Ja! En veel kletsen/schreeuwen. Dus ze moet veel spanning zetten voor alles ...
Ja hier ook echt 3 boxkleden en 3 outfits per dag maar ze valt niet af dus dan is het goed! Super veel druk ook op dat maagje met al die buikspier oefeningen die ze doen. Kind heeft straks een sixpack 😂

3 maanden geleden

heel interessant dit eens (terug) te kijken over kunstvoeding (shocking!) https://kro-ncrv.nl/persberichten/keuringsdienst-van-waarde-flesvoeding

3 maanden geleden

Reactie op Josephine44

Ik denk dat ze er nog niet aan toe is, omdat ze om 07u zo weinig drinkt. Meld ze zich zelf om 03u of maak je haar wakker? Je zou kunnen proberen bij die van 22u iets meer te stimuleren en mocht ze dan 03u nog slapen zal ze zeker om 07u meer dorst hebben!

3 maanden geleden

Reactie op MamavanLuna24

Mijn dochter zojuist gewogen. Ze weegt 8,2 kilo. Ze krijgt 4 flessen van 21 ...
Ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Als ik de regel. 150ml/kg/24u volg kom ik er niet aan. Jij ook niet lees ik. Maar tegelijkertijd worden flessen van >200ml per keer al afgeraden vanwege de kleine maaginhoud/filtratie nieren. Begrijp dat je dit al een tijdje zo geeft en dat je dochter wel groeit? De mijne is 4,5 maand, bij de laatste keer wegen woog ze 6,3kg. Gok nu iets van 7kg, ik ga van de week extra wegen. Ze kreeg 2x 210ml en 2x 200ml (ze heeft reflux en bij de hele dag 210 spuugt ze enorm veel) en in de nacht nog eens de borst. Echter slaat ze nu de nachtvoeding over en slaapt door, waardoor je eigenlijk zou zeggen maak de flessen groter maar dat is geen optie, tja 220 wellicht maar heel veel meer lukt niet. Ook wil ik toch graag dat ze de borst nog 1x extra krijgt zodat ze toch iets meer melk krijgt. Maar wanneer geef je die dan als ze van 07-19 slaapt!? Misschien moeten we overleggen met CB. Iemand anders wellicht een idee? Mijn dochter krijgt om 07u 210ml, 10u proefhapje fruit, 11u 200ml, 15u 200ml, 17/18u groentehapje en 19u 210ml. Ze slaapt van 07-19 en weegt plusminus 7kg

3 maanden geleden

Reactie op Josephine44

Tja. Hier word er geslapen van 18.30 tot 06.00/06.30 en dan zelfs nog niet meteen een volle fles. Je hebt ook gewoon grote eters in de ochtend of niet. Uiteindelijk drinkt ze hem binnen een uurtje wel op maar niet meteen heel veel. Ik kan zelf ook het eerste uurtje dat ik wakker ben alleen op koffie leven. Maar goed ze drinkt nu ongeveer om de 3 uur 180ml laatste fles rond 18.00/18.30

3 maanden geleden

Reactie op Josephine44

Ik heb precies hetzelfde probleem, ook 5 maanden zelfde hoeveelheid drinkt ze, eigenlijk veel te weinig qua gewicht en lengte, snachts van alles geprobeerd om de ochtend fles te behouden maar vertikt het om te drinken in de ochtend. Wat ik heb geprobeerd : avondfles meer aanbieden, werkt niet, snachts minder geven zodat ze sochtend meer drinkt, werkt ook niet drinkt altijd hetzelfde aantal (70) het lastige is bij ons ik bied ook om de drie uur maar drinkt dan bijvoorbeeld maar 80, leg ik d'r op bed na 2 uur dan is ze moe dan zet ze het op een krijsen en gaat niet slapen voordat ze fles krijgt. Heb jij dat ook? Of drinkt jou kleine altijd 100ml hoe ga jij er mee om? Aanvaard jij het? Vind zelf moeilijk om te accepteren omdat ik meestal lees dat 5 maanden al 180 of 210 drinken.. Ook bijvoorbeeld 4 uur of 5 uur tussen laten helpt bij ons ook niet zodat ze meer gaat drinken.. Dus zelfde dilemma..

3 maanden geleden

Reactie op Shy97

Ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Als ik de regel. 150ml/kg/24u vol ...
150ml/kg/24u is nog de formule van de eerste maand, als je baby nu 5 maanden is zit je in de 6e maand en is dit de formule: 100ml/kg/24u dus dat is een stuk minder dus dan zit je denk ik prima nu

3 maanden geleden

Reactie op juon

150ml/kg/24u is nog de formule van de eerste maand, als je baby nu 5 maande ...
O thanks, dit helpt enorm!