473 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op Ammvz
Ik heb precies hetzelfde probleem, ook 5 maanden zelfde hoeveelheid drinkt ...
Hier drinkt m’n meisje ook gemiddeld 90cc per fles. Wel calorierijke voeding omdat ze in het begin niet lekker aankwam, dus vandaar deze voeding.
Ik probeer het altijd maar los te laten. In haar eigen lijntje is ze lekker aan het groeien. Maar soms inderdaad ook moeilijk om te zien dat anderen veel meer drinken. 🙈
3 maanden geleden
Reactie op Sproet
Hier drinkt m’n meisje ook gemiddeld 90cc per fles. Wel calorierijke voedin ...
Haha nou als het helpt, ik maak me juist erg druk om dat mijn zoontje misschien te veel drinkt 😩 helemaal als ik berichten lees over dat flessen van 210 veel te veel zijn en slecht voor ze enz. Hoe dan ook is het niet goed 😂
3 maanden geleden
Ons meisje drinkt de laatste dagen heel onrustig aan de fles en drinkt hem ook niet op. Ik dacht dat het aan de kunstvoeding lag, maar dit deed ze ook bij gekolfde melk. Nu heb ik een andere maat speen erop gezet en dronk net haar flesje helemaal leeg (120 cc). Meer die dit hadden? Ik heb nu speen 2 erop gedaan van Dr Brown.
3 maanden geleden
Reactie op Ammvz
Wat bedoel je met calorierijke voeding, zit daar verschil in flesvoeding? J ...
De calorierijke voeding die m’n dochtertje krijgt is medische flesvoeding. Dus ja, het is geen voeding wat je in de winkel kunt halen.
Verschil is dat je met normale voeding ongeveer 65 kcal binnenkrijgt per 100 cc drinken. Met de voeding die m’n dochtertje nu krijgt is dat 100kcal op 100cc.
3 maanden geleden
Op hoeveel voeding zitten jullie kids van 5.5 maand? En is het erg iets boven de liter te zitten? Onze kleine krijgt nu 1090 ml. Verdeeld over 6 flesjes waarvan 1 een flesje van 90 ml 2 a 3 uur voor de laatste voeding omdat hij zonder, snachts elk uur kwam spoken en hiermee slaapt hij tot 2/3 en daarna tot 6/7. Hebben een maand lang gesukkeld met dik slaaptekort tot gevolg en een uitgebluste moeder en dit werkt blijkbaar. Dus dat is al een win.
Kan geen forte voeding gebruiken omdat onze kleine omneo krijgt. Hapjes uitbreiden is ook niet mogelijk ivm darmproblematieken. We zullen sowieso tot maand 7 op nr 1 moeten blijven ivm de hoeveelheid melk, aangezien nr 2 maar max 800 ml mag.
Soms twijfel ik zo erg over alles 🥺
3 maanden geleden
Reactie op gby90
Op hoeveel voeding zitten jullie kids van 5.5 maand? En is het erg iets bov ...
Hi,
Wij zitten daar +/- ook wel op hoor qua ml. Ze drinkt 5 tot 6 flessen per dag. Hier ook Omneo voeding. Soms laat ze een bodem staan.
3 maanden geleden
Hallo, ik merk dat mij dochter (last van reflux (maar sinds paar weekjes ietsjes rustiger met overgeven dan normaal) bij hapjes heel de dag last heeft van maagzuur en meer overgeven. alsof ze gewoon last heeft van de voeding.. ze krijgt al niet veel omdat ze zoveel overgeeft. maar vandaag heeft ze wat banaan gehad in de middag en nu nog steeds lijkt ze daar ontzettend last van hebben..
moet ik mezelf er bij neerleggen en later hapjes geven of gewoon doorgaan ik weet het even niet…
3 maanden geleden
Reactie op Roosjje2020
13feb 2024 5,5 maand
Oh 1 dag jonger dan mijn jongste! Hier ook nog geen top eter hoor. Ik zou denk ik even wachten . Af en toe iets aanbieden maar niet teveel je hebt ook van die sabbelt dingetjes die ze in de hand kunnen houden. En dan met 6,5 maand weer proberen als het dan nog zo is. Lijkt me osteopaat nog niet zo gek. Misschien zit er gewoon iets niet lekker. Mijn oudste had ook veel last van reflux ze is altijd wat gespannen geweest alles moest snel en vlot kroop ook rond 6 maand lopen voor 1 jaar. Dus het is deels karakter maar omdat ze zich dus zo aanspande spuugde ze ook veel. Osteopaat kon destijds wel spanning vinden dat door de bevalling zo is gekomen (spoedkeizersnede)
Je vergeet altijd dat een bevalling voor een kindje ook heftig is. Er kan best iets spanning ergens zitten of bekneld gewoon niet lekker daar zijn ze goed in om dat te vinden. Maar 5,5 maand is natuurlijk ook nog relatief jong. Daarom zou ik denk ik zelf nog even wachten
3 maanden geleden
Mijn zoon drinkt 5 flessen a 180 ml/6. 1.potje fruit, die van 4 mnd, half potje groente van 4 maanden. En mag op brood korstje sabbelen..en evt met heet weer enkele cc extra.water.
Al met al een smulpapups, ineens begon hij met smaak andere dingen te eten. We zijn iom cb zo veel gaan eten want met de flesjes had hij soms al o. De drie uur honger