473 Reacties
6 maanden geleden
Ons zoontje van 10 weken dronk 5/6x per dag eindelijk bijna alle flessen van 150 ml (water) leeg. Maar sinds 2/3 dagen drinkt hij veel minder op een dag (te weinig dan wat hij moet hebben). Toch is hij vrolijk. Dacht eerst doordat het kwam omdat hij een aantal dagen niet had gepoept, maar het is nog steeds zo en heeft ondertussen wel alweer gepoept. ‘s nachts slaapt hij ook 9/10 uren door op weinig voeding en word gewoon alert en vrolijk wakker, niet eens percee hongerig. Dit is toch apart? Hij komt hierdoor overdag soms wel om de 2/2,5 uur maar soms ook na 3/4 uur. Maar drinkt beide keren minder dan anders. Wat zou dit kunnen zijn?
6 maanden geleden
Reactie op NS29
Ons zoontje van 10 weken dronk 5/6x per dag eindelijk bijna alle flessen va ...
Wij hebben het ook.. Misschien een sprongetje?
6 maanden geleden
Reactie op NS29
Dacht ik ook aan. Hij is met alles wel wat voor in ontwikkeling. Maar geen ...
Met de sprongen zit ongeveer 2 week speling, de ene zit er wat vroeger of later in dan de ander dus zou best kunnen! Drinkt ie nog wel de helft van wat ie normaal gesproken dronk? Dat is belangrijk is mij destijds verteld door ha assistente.. zou het ff in de gaten houden en anders kan je altijd even met bijvoorbeeld cb overleggen!
6 maanden geleden
Onze dame van 9 weken blijft honger houden na de fles van 150cc. Komt al twee dagen om de 2,5u overdag. Ze is ook echt weer bozig als de fles op is en tevreden als er 30cc meer gemaakt wordt. Help. 🙃
6 maanden geleden
Ons kindje is 8 weken en krijgt flesje van dr brown. Echter heeft hij veel last van krampjes en spuugt de afgelopen dagen tijdens boeren (te snel drinken)
Iemand tips?
6 maanden geleden
Reactie op femmie1997
Ons kindje is 8 weken en krijgt flesje van dr brown. Echter heeft hij veel ...
Kleinere speen geprobeerd? Difrax schijnt tussenmaatjes te hebben.
Of therapeutisch voeden? Dus voor je liggend?
6 maanden geleden
Ons zoontje gaat over op AR voeding i.v.m. veel spugen.
Ik las bijv. al om de voeding te mixen met de oude voeding om te laten wennen. Is het dan half om half en dan opbouwen tot volledig? Hoe hebben jullie dit gedaan en wat zijn jullie ervaringen?
Wij gebruiken kruidvat standaard 1 en gaan dus ook over op ar voeding van kruidvat.
6 maanden geleden
Mijn dochter van 10 werken heeft last van verborgen reflux. Sinds we haar voeding indikken gaat het een stuk beter. Maar nu gebruiken we ingedikt voeding van Kruidvat eigen merk. Maar ik vind dat het spul vreselijk klontert. Als ik de borstvoeding indik met johannesbroodpitmeel dan heb ik geen last van klonten. In principe moet dat hetzelfde zijn, omdat die van de Kruidvat ook jbp in zit. En staat zelfs op de verpakking dat het in de maag indikt. Maar in de fles wordt het al dik. Ik vertik het eigenlijk om nutrilon te kopen omdat je daar 3x zoveel voor betaald. Iemand tips die ook hun voeding indikt?
6 maanden geleden
Ik geef op dit moment aan mijn dochter van 10 weken 4x per dag Kruidvat eigen merk verdikt. En 1 keer per dag afgekolft borstvoeding. Ook om mijn voorraad op te maken. In begin deed ik 2x per dag afgekolft en ook ingedikt borstvoeding. Ik ben zelf nog naar opzoek naar goede ingedikt kunstvoeding. Want die van Kruidvat eigen merk kan ik niet mee overweg. Klontert erg. En als het niet klontert dan wordt het een dik papje de laatste 30 ml. Die krijgt ze dan niet meer door de speen.
6 maanden geleden
Update moeilijk drinken en veel krampen:
Vandaag bij de huisarts geweest. En zijn lipbandje en tongriem zijn veelte kort. Vooral zijn lip. Dit viel mij vrijdag opeens. Nu wachten tot hij na de kliniek mag en dat het word gelaserd. Ik ben zo blij dat ik ben blijven door zoeken na een oorzaak.
6 maanden geleden
Onze kleine van 10 weken en 5 kg. drinkt overdag steeds kleine beetjes. 40-60 bij wakker worden en tuft dan de fles steeds uit. Voordat hij weer gaat slapen heeft hij dan honger en drinkt nog 30 ofzo en dan ook weer de fles uitspugen.
Er gaat dus overdag ook niet zo veel In .
Nu gaat hij snachts inhalen geloof ik. Hij drinkt dan wel 90-100 per keer, maar lijkt vaker te komen dan eerder.
Nu soms zelfs na 2 uur al. Na z'n eerste ruk van 7-half 1.
Hoe kan ik hem helpen overdag meer te drinken en dan hopelijk snachts er iets minder op te compenseren?