473 Reacties
6 maanden geleden
Reactie op roosjaaa
Onze kleine van 10 weken en 5 kg. drinkt overdag steeds kleine beetjes. 40- ...
Misschien vind hij het fijn om in rust of in donker te drinken weet niet hoe je het snachts geeft? Geen idee hoor. En moet je hem dan wakker maken overdag? Misschien helpt het om bijv eerst speeltijd te doen bijv op de buikleggen. Dat vraag mee energie kan zijn dat er dan meer gedronken wordt 🤷
6 maanden geleden
Reactie op Roos Anne
Misschien vind hij het fijn om in rust of in donker te drinken weet niet ho ...
Gisteren even met de jeugdverpleegkundige overlegd. Langer tussen de voedingen laten (min 2 uur) en overdag in het donker later slapen. Hij drinkt nu alweer meer per voeding, maar duurt wel laaaaang. Vannacht wel 3x wakker weer na 12 uur.
6 maanden geleden
Reactie op Roos Anne
Oh dus overdag was het korter dan 2uur? Ja dat zou ik ook proberen te rekke ...
Nou als hij 30 dronk dan had hij anderhalf uur later hongersignalen en ik maakte me zorgen dat hij te weinig dronk dus dan gaf ik hem nog meer en was het 40 of 50 ofzo.
Hij stopt nu vaak bij 70 a 80 oid sinds ik ze strech en dan wil hij pas 10 min later weer drinken en dan heel langzaam tot 100-120 ofzo tot 30 a 35 min totaal. Die hoeveelheid zou wel normaal zijn voor z'n gewicht en leeftijd en hopelijk voorkomen dat hij met anderhalf a 2 uur weer wil. Moest binnen het half uur proberen, alleen laatste avondvoeding 45 min gedaan in de hoop genoeg voor de nacht te hebben.
6 maanden geleden
Reactie op LR13
Meer mensen met een kindje van bijna 12 weken die met 5 x 210 nog honger he ...
Hier wel 4x 200 slaapt snachts door, maar dronk vrij snel al grote flesjes! Ze is nu 12 weken in heb sinds paar dagen idee dst ze hier nu ook meer wilt in de fles
6 maanden geleden
Mijn zoontje is vandaag geholpen aan zijn lipbandje. En heeft een doorverwijzing naar een pre logopedist. Want hij heeft geen goede drink techniek. Na weken klooien eindelijk iemand die ons helpt. Hii drinkt/dronk niet meer dan 480 per dag! Altijd je moeder gevoel blijven volgen!
6 maanden geleden
Reactie op Pdw91
Wauw! Geen mede ervaring haha maar misschien even overleggen met cb oid? Vo ...
Heb ff contact gehad. Door de dikkere voeding komt er nooit alles uit en door de reflux komt er ook nog wel het eea terug gedurende de dag dus dat verklaart wel dat de flessen groter mogen zodat hij wel binnen krijgt wat hij nodig heeft 😊🙏
6 maanden geleden
Reactie op roosjaaa
Lactatiekundige had gezegd voeden op verzoek en maakt niet uit hoe lang er ...
Ah ja ik snap het hoor. Maar dan zit je de gehele dag met flesjes van 60 althans hier wel. Dus ik probeer het ook te rekken en dan zul je zien dat je snachts ook vaker een fles moet geven dan heb je misschien liever gewoon om de 2,5/3uur een goeie fles. En voor het slapen/ de nacht in een goeie. Bij is ons is alles vanaf 19.00 in het donker. Slaapzakje aan en dan ga ik eerst kijken of ze nog wat wil ook al heeft ze om 18.00 al wat gehad in haar slaapkamer in de stoel dan leg ik haar werk mits ze natuurlijk ongeveer 1uur en ik denk 15min wakker is geweest. En ik moet zeggen de laatste dagen gaat dit heel goed dan komt ze nog 1x om 02.30 ze drinkt nu dan wel 120ml maar dan houd ze het ook weer vol tot 06.30 prima☺️
6 maanden geleden
Reactie op roosjaaa
Klinkt goud! Hier zou ik voor tekenen. Moet idd nu snachts om half 1, kwart ...
Ja ik denk dat ze snachts ook gewoon moe is. Overdag kan ik haar niet altijd in bed leggen voor elk slaapje dus soms moet ze mee in de drukte ze slaapt dan wel hoor maar zal relatief minder goed of diep zijn . Merk dat ze door dat ze snachts.minder vaak komt overdag wel meer gaat drinken
6 maanden geleden
Ons zoontje is bijna 10 weken. Momenteel krijgt hij 7x een fles van 150ml op een dag. Hoe kan ik dit gaan verschuiven naar 6x 175ml (dus zelfde hoeveelheid, maar verdeeld over een fles minder).
Met 7x 150ml komt hij ongeveer om de 3 uur overdag. Laatste fles voor wij ook gaan slapen is rond 22:30. Daarna komt hij meestal weer rond 03:30 en daarna na 07:00.