473 Reacties
6 maanden geleden
Ons meisje (6,5 weken oud) heeft nogal wat last van teruggeven. Op zich geen grote hoeveelheden maar ze kan zo'n halfuurtje na haar fles heel druk doen en soms zelf wenen, ze zit dan heel wild met haar armen en benen te zwieren en steekt haar vuistjes in de mond. Meestal volgt dan wat melk...
We zijn reeds naar een osteopaat geweest die ons had gezegd van de hoeveelheid melk te verminderen, dit doen we al maar merken geen verschil.
Soms geeft ze 2u na haar fles nog terug (dan wel water i.p.v. melk). Ze is telkens heel onrustig voor het weergeven.
We geven momenteel Nutrilon Omneo omdat ze in het begin last had van krampjes...
Iemand die zich hier in herkent of tips heeft?
We geven de voeding rechtop, houden haar nog minstens 30min rechtop na de fles en ze heeft een hellend matras...
6 maanden geleden
Reactie op Stefaniec93
Ons meisje (6,5 weken oud) heeft nogal wat last van teruggeven. Op zich gee ...
Hier hetzelfde (dochter is nu 12 weken). Het helpt hier nog een beetje om langer over de voeding te doen (echt pauzes houden tussendoor), maar dat waardeert ze niet zo 😉. Volgens CB kan het geen kwaad, maar ik vind het ook zielig. Vooral maar veel knuffelen en schone kleren bij de hand.
6 maanden geleden
Reactie op Elianne1985
Hier hetzelfde (dochter is nu 12 weken). Het helpt hier nog een beetje om l ...
Wij pauzeren om de 30ml ongeveer.
We zijn net terug van bij de Osteopaat en zij raad toch aan om over te gaan op rijstmelk... ze vermoed een lichte vorm van koemelkallergie door die onrust en de uitslag in haar gezicht (wij dachten baby acne)...
Wordt vervolgd denk ik...
Veel succes nog!
6 maanden geleden
Reactie op Stefaniec93
Wij pauzeren om de 30ml ongeveer.
We zijn net terug van bij de Osteopaat e ...
Ah ja, dat doe ik idd ook, elke 30. Hopelijk vinden jullie snel een oplossing!
6 maanden geleden
Kunnen baby's ook te moe zijn om voldoende te drinken voor de nacht? Onze kleine drinkt nu zoals het uitkomt rond 4 a 5 uur 90 cc en dan voordat hij gaat slapen,wat nu 1815 was want hij was gesloopt nog 70cc en sliep rond 18:45. Ik liet perongelijk iets naast hem vallen om half 8 en toen werd hij wakker en rond kwart voor 8 huilen en hongerig. Ging er vrijwel slapend nog 80 cc in. Het is trouwens echt geen grote drinker - gemiddeld 90-100 cc bv per fles bij half uur lang voeden in de 3 a 4 uur meer krijg ik er echt niet in. Zou het kunnen dat hij te moe was eerder? Of zou bij het als nachtvoeding drinken (daar is ie wel fan van - afgelopen nacht ineens 160 om 3 uur). Ven. Benieuwd naar jullie ideeën.
6 maanden geleden
Onze dochter is 9 weken en weegt 6 kilo. Op basis van haar gewicht zou ze 900 ml moeten drinken, maar we hebben het nu een tijdje bijgehouden maar we komen gewoon niet verder dan 830 ml.. is dit erg?
We geven 6x de fles, eerder was dit 5x borstvoeding maar die ben ik aa het afbouwen en nu geven we gekolfde melk.. Omdat bleek dat 5x180ml niet haalbaar voor haar (ze drinkt lang geen 180ml) is zijn we naar 6 voedingen gegaan maar hier haalt ze ook de 150 niet mee..
Ze is verder happy, blij en slaapt prima.
Hebben jullie tips, ervaringen of andere ideeën?
6 maanden geleden
Reactie op Roos Anne
Hoelang doe je gemiddeld over de fles dan van bijv 90cc?
Begin gaat er overdag zo in met min of 5 a 10. Dan lijkt hij 'vol' te zitten en strijd ik na broertjes/pauzes ed om er nog een beetje in ye krijgen tot volledig voeding van 80 a 90 iin 30 min. Hij lijkt namelijk een omgekeerd voedingsschema ye hebben. Maar tuft de fles echt uit dan. Snachts kan hij rustig dus 120-160 drinken in 10 a 20min. Eerder had ik difrax s speen maar dat was krampen en huilen. Nu dr. Brown fase 1.
Probeerde gisteren de 2e nachtvoeding minder te geven, maar bleef onnrustig en huilen tot hij meer kreeg. .
6 maanden geleden
Reactie op roosjaaa
Begin gaat er overdag zo in met min of 5 a 10. Dan lijkt hij 'vol' te zitte ...
Ah lastig zeg is het niet gewoon moeizaam met de speen? Ik heb wel heel erg moeten zoeken naar de juiste fles namelijk. En nu is het met 20min maar wel bijna alles altijd op. Ik moet zeggen ze komt 1x in de nacht drinkt dan ook 120 overdag vaker 90. ik gebruikte de lansinoh fles speen maat S .
6 maanden geleden
Reactie op roosjaaa
Hoevaak komt je dochter voor die 90? En hoe zwaar is ze? Hoe laat krijgt ze ...
Ik denk rond 5100 kilo nu, laatste fles tussen 19.00/19.30 . Om de 3uur 90 . Eind van de dag rond 5uur kan ze soms nog wat meer willen dan geef ik 30 extra. Meestal zit ze rond de 600 per dag zoiets.
6 maanden geleden
Hoeveel spuugt jullie kindje na een fles? Voor mijn gevoel spuugt onze dochter best veel. Ze spuugt vaak na een fles steeds kleine beetjes, soms veeg ik het weg draai ik me even om en heeft ze weer een beetje gespuugd. Dit kan als ze wakker is zo doorgaan tot de volgende fles 4 uur later. Ze lijkt er verder geen last van te hebben dus maak mij er niet zo druk om zo lang ze goed groeit, maar ik vraag mij af of meer kindjes dit hebben.
6 maanden geleden
Reactie op Maris97
Hoeveel spuugt jullie kindje na een fles? Voor mijn gevoel spuugt onze doch ...
Ja dit had ik wel als ik bijvoorbeeld om de 4uur 120 gaf. Dus daarom ben ik er korter tussen gaan laten en minder gaan geven. Scheelt echt veel met spugen. moet ik eerlijk zeggen🙏
6 maanden geleden
Reactie op Roos Anne
Ja dit had ik wel als ik bijvoorbeeld om de 4uur 120 gaf. Dus daarom ben ik ...
Dan moeten we dat misschien ook maar gaan proberen. Ze krijgt nu elke 4 uur 165, en om 22.00 nog 100. Misschien is dat dan toch nog te veel. Wel balen, vind om de 4 uur wel veel fijner om andere dingen tussendoor te doen.
6 maanden geleden
Reactie op Maris97
Dan moeten we dat misschien ook maar gaan proberen. Ze krijgt nu elke 4 uur ...
Ah ja maar straks met hapjes zit je ook elke 2/3 uur dat komt er dan ook tussendoor. Ik snap je hoor maar ik ben het nu wel een beetje gewend word vanzelf anders als ze meer mogen eten en wat flessen laten vallen overigens werkt dat ook beter voor het spugen vaste voeding. Maar minder geven en wat vaker is zeker beter.
6 maanden geleden
Hebben jullie een idee wat ik fout doe? Mijn dochter drinkt Neocate (koemelkvrije voeding) en het is eigenlijk erg dun. Maar zodra zij halverwege haar fles is, komt er opeens niks meer uit de speen. Normaal als we de speen echt ondersteboven houden druppelt het eruit. Ze wordt dus helemaal wild en gefrustreerd dat er niks uit komt met als gevolg dat ze haar flesjes niet opdrinkt. Soms na 10 x eruit halen en van alles proberen, drinkt ze weer (en dan gebeurt het weer en doe ik ook maar wat totdat het weer druppelt) maar dan is t flesje pas op na een uur, lijkt me niet de bedoeling.
We hebben al geprobeerd het flesje van 37 graden, nu 40 graden op te warmen en daarna ook 45 graden, maar het probleem blijft.. grotere speen ook geprobeerd, gebeurt ook hetzelfde..
Iemand tips? We gebruiken trouwens de dr Brown flesjes
6 maanden geleden
Reactie op Fleurmeyere
Hebben jullie een idee wat ik fout doe? Mijn dochter drinkt Neocate (koemel ...
Wij hadden dit ook vaak met dr browns flessen. Altijd een geklooi. Er hoeft maar een klein deeltje in te komen en de fles zit verstopt.
Ik gebruik nu de difrax S speen, nu geen last meer.