473 Reacties
6 maanden geleden
Reactie op jjp1997
Wij hadden dit ook vaak met dr browns flessen. Altijd een geklooi. Er hoeft ...
Speen 2 van dr Brown (die blijkbaar groter is dan difrax S) geeft hetzelfde probleem.. maar thnx voor t meedenken!
Anderen nog tips?
6 maanden geleden
Reactie op Fleurmeyere
Hebben jullie een idee wat ik fout doe? Mijn dochter drinkt Neocate (koemel ...
Tja andere fles proberen denk ik. Wel gek als het juist dun is. Maar dan zou ik toch even wat anders proberen uur er over doen is zowieso te lang. Wij gebruiken lansinoh fles speen maat s je hebt nog een kleinere maar wellicht met die voeding en omdat dr brown vast zit juist wel goed met de S. Ik ben er heel blij mee.
6 maanden geleden
Reactie op Roos Anne
Tja andere fles proberen denk ik. Wel gek als het juist dun is. Maar dan zo ...
Dank je, zat al te twijfelen of dat wellicht de oplossing zou zijn.. ga t proberen!
6 maanden geleden
Mijn zoon is 11 weken. Hij drinkt om 00.00 - 05.00 - 08.00- 11.00 - 14.00- 17.00 - 08.00. Alle flessen zijn 120 ml + 4 schepjes. Ik heb geprobeerd om hem minder voedingen te geven en meer per keer maar hij drinkt die flessen nooit op. Het is een grote jongen. Maar hij weigert meer dan dit per keer te drinken. Hoe hebben jullie een voeding minder gedaan en meer per keer? Ik lees hier allemaal 150+5 en 180+6, maar drinken ze dat allemaal op?!
6 maanden geleden
Reactie op DaniML89
Mijn zoon is 11 weken. Hij drinkt om 00.00 - 05.00 - 08.00- 11.00 - 14.00- ...
Hier gaan die grote flessen wel op idd.. ik zat eerst op 6 van 120+4, toen die steeds schoon leeg gingen de laagste opgehoogd naar 150+5 , ging in 1x op. Na een aantal dagen ook de ochtend fles 150+5 gedaan. Toen gingen we ook naar 5 flessen, al vrij vlot alle 5 naar 150+5 gedaan en toen die ook allemaal goed leeg gingen en meneer iets sneller kwam voor zn fles overdag (paar dagen geleden was dat) laatste fles naar 180+6 gedaan, ging ook op en nu sinds 2 dagen de ochtendfles ook 180+6 gedaan. Hoe lang doet je zoontje over het drinken? Maar ik lees van heel veel kindjes die nog niet zulke 'grote' flessen weg krijgen hoor.. zal wel heel erg per baby verschillen😊
6 maanden geleden
Reactie op DaniML89
Hij drinkt ze heel snel. Maar als ik 150 aanbied blijft er altijd 30 over � ...
Aah oké! Ik dacht misschien wordt ie moe van het drinken maat dat zal dan wel niet haha. Kan best dat z'n maagje gewoon nog niet zoveel aan kan natuurlijk.. het is hiet nog wel een beetje verschillend qua tijden, afhankelijk van hoe laat die in de vroege ochtend komt. Dat is meestal tussen 4 en 5 , overdag is het dan om de 3,5/4 uur.. meestal ongeveer tussen 8 en 9, 12 en 13, 16 en 17 en dan laatste weer tussen 20 en 21. Maar vanochtend werd ie dus pas om 0630 wakker dus dan verschuift alles een beetje 🤣 en ook wel eens dat ie rond 7 z'n 1e fles krijgt (na in de nacht een x rond 0230 nog 1 te hebben gehad) en dan zit ik dus rond 11/15/19, alleen 1900 is wel heel vroeg voor zn laatste fles vind ik dus dan puzzel ik soms wat om het iets uit te stellen met natuurlijk de hoop dat ie 's nachts later komt 🤣 maar totaal nog geen ritme oid dus 🫣
6 maanden geleden
Hi! Onze vent heeft een interessant voedingsritme voor zijn leeftijd geloof ik. Hij is ruim 5 kg en 11 weken. Overdag om de 2 a 2.5 uur behalve na z'n middagslaapje dan iets langer. Ik geef gekolfde melk na zn slaapjes, maar snachts komt hij ook nog vaak. Ik geef tussen 1800 en 1845 nog de laatste voeding en dan komt hij nog
Tussen 2200 en 2300
Tussen 1:00 en 2:00
Tussen 4:00 en 4:30 ofzo
Om 7:10 bij wakker worden drinkt hij minder.
Gemiddeld 70-90 cc per keer. Snachts 100. Komt zo wel aan z'n melk, maar zie zoveel kindjes die minder vaak drinken en grotere porties drinken. Meer mensen die dit hebben?
6 maanden geleden
Reactie op Pdw91
Aah oké! Ik dacht misschien wordt ie moe van het drinken maat dat zal dan w ...
Ja ik heb hier hetzelfde. Vanmorgen kwam hij pas om half 9 ipv 7. Heb geprobeerd 150 te geven, maar ging moeizaam vandaag. Zijn 2e fles heeft ie nog niet gehad. Ik ga proberen dan 150 te geven. Maar die van jou heeft tussen 20.00-21.00 en 04.00 en 05.00 geen fles meer?
6 maanden geleden
Reactie op DaniML89
Eigewijze zoons hebben wij
Ja mijne heeft dus om 7 uur en half 12 niet hele erge trek, maar kan die rond 9 uur niet overslaan dan gaat de sirene aan. Die van 7 is niet handig op te stippen ivm eerste voeding en die van half 12 a 12 uur ook niet ivm middagdutje. Zucht!!
6 maanden geleden
Reactie op DaniML89
Ja ik heb hier hetzelfde. Vanmorgen kwam hij pas om half 9 ipv 7. Heb gepro ...
Nee klopt dan heeft ie geen fles meer idd. Wel eens geprobeerd om em wakker te maken rond 11 of in z'n slaap te geven maar kwam die net zo snel weer als dat z'n laatste fles eerder op de avond was. Dan ga ik liever zelf ook wat vroeger op bed om zo nog wat slaap te pakken 🤣 en met die tijden kom ik dan altijd nog op 5 flessen uit
6 maanden geleden
Reactie op roosjaaa
Geef je geen vroege 7 uur fles? Maar is je kleine dan wel wakker?
Ligt eraan hoe laat ie vroeg in de ochtend d'r fles heeft (meestal rond 4 uur dus) daarna slaapt ie weer verder en dan vaak rond 8 de eerstvolgende weer.. soms komt ie ook wel wat eerder , rond 7 uur en dan krijgt ie dan 1.. volg hem daar in en als ij ergens met hem moet zijn en t komt niet uit met de flessen dan verschuif ik het een beetje met een kwartier/half uurtje
6 maanden geleden
Reactie op roosjaaa
Hi! Onze vent heeft een interessant voedingsritme voor zijn leeftijd geloof ...
Je geeft bv als ik het goed lees? Dat is sws niet te vergelijken met kunstvoeding ☺️ dat is minder verzadigbaar dus dan komen de kleintjes meestal wat vaker/meer dan bij kunst! (Alhoewel elk kindje daar ook weer in verschilt natuurlijk maar dan is het niet heel gek dat je ventje wat vaker drinkt 🤪)
6 maanden geleden
Reactie op Pdw91
Je geeft bv als ik het goed lees? Dat is sws niet te vergelijken met kunstv ...
Nah gekolfd in de fles. Maar 9 voedingen waaronder 3 nachtvoedingen van 70-100 cc per keer is dat ook niet wat veel voor bv? Het voelt alsof ik een schema heb met na slapen gaan we drinken en hijzelf ook waardoor er echt veel Voedingsmomenten zijn. Zit wel altijd 2 uur tussen minimaal.
6 maanden geleden
Reactie op roosjaaa
Nah gekolfd in de fles. Maar 9 voedingen waaronder 3 nachtvoedingen van 70- ...
Aah ja nouja wat veel en niet veel is durf ik ook niet zo goed te zeggen 😊 anders even bij cb navragen.. is het dan geen zuigbehoefte of dat ie nog moe is? Mijn zoontje wordt soms wakker uit z'n slaap en geeft dan zelfde signalen af als honger (als bij wijze van 2 uur geleden z'n fles is geweest) maar dan is die nog moe, even speentje erin en wiegen en hij slaapt binnen no time weer, schijnt dat die signalen heel veel op elkaar lijken.. of je hebt gewoon een hele hongerige baby 😜