473 Reacties
6 maanden geleden
Reactie op dropmentos
Komt goed, misschien een beetje clusteren? Als hij het niet uitspuugt en nu ...
HHahah heb sinds 5 uur tot half 8 bijna non stop met die fles gezeten😅 1 20 min slaapje tussendoor. Het stopte maar niet. Had meer dan 250 ml verse gekolfde melk klaarstaan, maar moest alsnog m'n koelkast😳 aanspreken.
6 maanden geleden
Reactie op roosjaaa
Ze zei voor rust voor hem en voor mij en evt ook voor de nacht dan langer e ...
Hier wordt er "gewoon" een nacht geslapen van 19.00 tot 04.00 en dan 06.30/07.00 en dat terwijl ik overdag gewoon geef wanneer ze vraagr tevreden kind. Leg haar na 1uur max 15min weg om te slapen. Meestal slaapt ze max 45min. Even op de buik liggen beetje spelen beetje melk even wachten weer beetje melk. Ik heb een peuter thuis dus ik probeer in haar ritme wel mee te gaan. Bijv. 07.00 90ml
Met fruit eten flesje 09.30
Lunch rond 11.30
Dan rond. 14.00 vaak nog
En dan standaard etenstijd (17.00) zit ze erbij aantafel geef ik ondertussen een flesje vanuit de triptrap waar ze dan in ligt.
En dan tegen 19.00 nog iets en dan bed in voor de nacht.
Zit dus wel iets regelmaat in maar komt tussendoor ook wel eens wat bij en de ene keer drinkt ze 110 andere keer 80/90. Vandaag met warme weer lekker wat extra. Kan wel gaan rekken maar dat is dramatisch met slaapjes van 45min. Dat weet ik nog van mijn oudste. Daar kwel ik mezelf mee net als überhaupt die slaapjes willen verlengen😂🫣
6 maanden geleden
Reactie op roosjaaa
Toen je meer tijd tussen de voedingen wilde... hoe heb je dat aangepakt?
Ik weet het eerlijk gezegd niet meer zo goed, het is hier overigens nog steeds overdag elke 2,5/3 uur hoor... Maar s nachts wel echt minder gelukkig. De laatste week zelfs maar 1x per nacht.
Waar ik voor Merel juist de P speen heb aangeboden, heb ik voor Charlotte de Difrax S gepakt die net wat groter is dan de 1 van dr. Brown. Daardoor drinkt ze net wat makkelijker, dus ook wat meer..
En verder ben ik wat gaan doen om ze af te leiden. Dus wandelingetje maken, knuffelen en speentje aanbieden... Had het idee dat zodra het 1x gelukt was, het ook wel wat sneller een volgende keer ging.
In de nacht pak ik heel vaak degene die begint te mopperen bij me en geef ik eerst een speentje, zo stel ik het vaak nog minstens een half uur uit.
Aan droomvoedingen doen we niet 😅
6 maanden geleden
Reactie op Roos Anne
Hier wordt er "gewoon" een nacht geslapen van 19.00 tot 04.00 en dan 06.30/ ...
Hahaha klinkt echt precies als mijn zoon dit!! Behalve dat hij nog om 23:00, 2:00 en 5:00 komt oid en de 7 uur uur voeding dan echt 50-70 drinkt en hij om 1700 en 1815 soort van 2 voedingen voor het slapen wil. Thanks voor het delen!!
6 maanden geleden
Reactie op dropmentos
Ik weet het eerlijk gezegd niet meer zo goed, het is hier overigens nog ste ...
Thanks voor het delen!!
Vond het echt heftig intens vandaag in vergelijking met normaal zo'n vrolijk ventje en dan al die verschillende meningen en visies. Was benieuwd hoe anderen dat doen.😘
6 maanden geleden
Reactie op roosjaaa
Hahaha klinkt echt precies als mijn zoon dit!! Behalve dat hij nog om 23:00 ...
Ja dat was hier ook met 2 nacht voedingen halve ochtend fles. En daarna loopt je schema al helemaal in de war want ja dan wel eerder drinken .🤯 Eind van de dag is hier ook wat vaker even alles in halen🫣😂
6 maanden geleden
Reactie op Roos Anne
Ja dat was hier ook met 2 nacht voedingen halve ochtend fles. En daarna loo ...
Hahahahhaha!! Ik geef het morgen nog een kans met de 3 uur ertussen proberen, maar anders is het wat het is. San 2 a 3 uur ertussen ookal is ie 11 weken en 5.5 kg. Ik vond juist na slaapje best handig 😅 kon ze timen op de.minuut (45 min) en alles klaarzetten enz. 😅 en vind een vrolijk kind een stuk leuker. 😅
6 maanden geleden
Reactie op roosjaaa
Thanks voor het delen!!
Vond het echt heftig intens vandaag in vergelijkin ...
Het is ook super lastig en ook gewoon voor geen kind hetzelfde 😮💨
En dan ook nog zo verdrietig, het is soms gewoon even erg stom dat ze niet meer gebruiksaanwijzing komen. Morgen is jullie dag vast beter! 💪🍀🍀
6 maanden geleden
Reactie op roosjaaa
Hahahahhaha!! Ik geef het morgen nog een kans met de 3 uur ertussen prober ...
Ja daarom. Achja probeer altijd een beetje nuchter te denken. Ik drink/eet zelf ook niet exact om de zoveel uur. En straks krijg je hapjes dan zit je ook om de 2,5 uur. Dus wat dat betreft.. komt vanzelf wel goed. Ik hou wel even bij wat er per dag wat er precies gedronken is. Ik snap ook wel als je snachts nog 2 voedingen hebt dat je het misschien anders zou willen maar verder. Ben ik er nu wel relaxter om. Blij kind blije mama 🫣
6 maanden geleden
Moeders die borstvoeding geven vraagje… ik geef een combinatie van borstvoeding en afgekolfde melk.. nu mag je de borstvoeding vers op kamertemperatuur bewaren maar hoe zit dit als je de net gekolfde melk mee wilt nemen op pad? Gewoon in de tas zonder koeltas.. ik doe normaal de flesjes uit de koelkast wel in een koeltasje ? Hmmm help me out 🤗
6 maanden geleden
Reactie op SILMOON
Moeders die borstvoeding geven vraagje… ik geef een combinatie van borstvoe ...
Ik doe het dan zelf idd niet in een koeltas! Blijft geloof ik tot 6 uur buiten de koelkast goed 😊
6 maanden geleden
Hi allemaal,
Ik geef op dit moment borstvoeding en kunstvoeding omdat ik aan het afbouwen ben met bv. Mijn kindje drinkt om de 3 uur 150cc als ik kv geef. Nu komt hij echt stipt om de 3 uur en vroeg ik me af wanneer is het tijd om over te stappen naar om de 4 uur 180cc? Hij weet op dit moment 5,5 kilo en is 11,5 week!
6 maanden geleden
Reactie op Kinderwens21
Ik doe het dan zelf idd niet in een koeltas! Blijft geloof ik tot 6 uur bui ...
Tot 8 uur op kamertemperatuur! Dus als het 30 graden is, zou ik het wel in een koeltasje doen
6 maanden geleden
Reactie op jjp1997
Hoeveel flessen geef je dan?
Komt ze overdag om de 3u? Of in de nacht ook ...
Ik geef nu 3 flessen kv en om de 3 uur borstvoeding. De nacht laat hij er meestal 4/5 uur tussen!
We komen op 6/7 voedingen per dag..
6 maanden geleden
Reactie op Kinderwens21
Ik geef nu 3 flessen kv en om de 3 uur borstvoeding. De nacht laat hij er m ...
Lastig te zeggen of het gaat helpen om grotere flessen te geven.. omdat je natuurlijk niet weet hoeveel hij uit de borst drinkt.
Misschien kan je eerst 1 fles vergroten? Dat adviseerden ze bij ons vanuit het CB. En dan de voeding voor de nacht…
6 maanden geleden
Reactie op roosjaaa
Hahahahhaha!! Ik geef het morgen nog een kans met de 3 uur ertussen prober ...
Hoe gaat het vandaag? En je nacht? Langer geslapen door al dat gecluster? Hier dus wel weer drama, elke 2 uur voeding, dit is de eerste fles waar zowaar meer dan 80ml uit wordt gedronken 🫠