151 Reacties

7 maanden geleden

Bij ons is het overgegaan doordat ik zelf verse Citroën in water of thee heb gedaan en heb gedronken. Klein druppeltje op de speen van de kleine gedaan en binnen 2/3 dagen was het helemaal weg

7 maanden geleden

Oh en doen jullie kleding die niet op 60 graden kan eerst in azijn of is dat echt niet nodig? Bhs voedingstops , slaapzak baby, babykleding etc.. Ben benieuwd

7 maanden geleden

Reactie op Michellecornelissen

Bij ons is het overgegaan doordat ik zelf verse Citroën in water of thee he ...
Hahhaha Citroën 🤣🤣 maar heb het meebesteld. Thanks voor de tip. Kleine moeite om dat ook te proberen.

7 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

Ik merk hier met een paar uur al verschil. Onze kleine wilde niet meer drin ...
Dank, met de pink geprobeerd en dat lijkt idd wel beter te gaan! Luieruitslag hebben wij hier nog niet echt last van. Bh's e.d. was ik inderdaad ook niet op 60 graden, ik vervang wel iedere voeding de zoogcompressen.

7 maanden geleden

Reactie op Rrbrrb

Wat fijn om te lezen dat het bij jou goed werkt! Wij zijn nu sinds maandag ...
Wij doen indd 4 x per dag 1 ml na de voeding. Ik probeer per keer een beetje links in het wangetje te spuiten en rechts en dat elke keer herhalend totdst de 1 ml erin zit. Ze vindt het niet fijn maar is even niet anders

7 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

Behandelen jullie ook de billen van jullie baby? Hier had hij nooit uitslag ...
Ja die behandelen wij met een heel dun laagje miconazol. 2* per dag. Jeugdarts zei wat in der mond zit komt ook bij der kont.. dus grote kans dat het dezelfde schimmel is

7 maanden geleden

Reactie op MamaMiep

Ja die behandelen wij met een heel dun laagje miconazol. 2* per dag. Jeugda ...
Dezelfde die je dus op je tepels smeert?

7 maanden geleden

Hier ook spruw. Ze lijkt er geen last van te hebben gelukkig maar het ziet er wel zielig uit. Cb heeft gezegd dat we het 1.5 week moeten aankijken en anders naar de huisarts. Wij doen eigenlijk niks anders dan normaal, ik steriliseer elke dag de flesjes en speentje en wissel elke dag van spuugdoekjes.. hopelijk gaat het snel over.

7 maanden geleden

Geven jullie 8x een halve ml nystatine na de voeding steeds of 4x 1 ml?

7 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

4x1 ml direct na een voeding

7 maanden geleden

Heeft er iemand ervaring met Candida IN de borst? Baby heeft nergens last van. Geen plekjes en drinkt goed. Alleen heb ik aan mijn rechterborst steken tijdens en na het voeden. Ook is mijn tepel mega gevoelig. Ik heb in de eerste week een kloof gehad en las dat zo de Candida naar binnen kan. Iemand ervaring met behandeling?

7 maanden geleden

Reactie op Babyfeverrr

Heeft er iemand ervaring met Candida IN de borst? Baby heeft nergens last v ...
Is het de hele voeding of kan het ook je toeschietreflex zijn?

7 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

Bij mijn eerste raadde de lactatiekundige 8x een halve dosering aan inderdaad

7 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

Ja dat is een algemene schimmelzalf dus kan ook op de billen

7 maanden geleden

Reactie op Babyfeverrr

Heeft er iemand ervaring met Candida IN de borst? Baby heeft nergens last v ...
Ik dacht dst ik nergens last van had tot gisterenavond. Idd echt steken in de borst. Heel.naar. kende het niet dus dacht dat het toeschietreflex was, maar werd steeds erger. Vandaag ook nog branderig.

7 maanden geleden

Hier helaas ook spruw. Merk net meteen aan de steken in me borst en ook dat ie continue ineens loslaat met drinken aan de borst.. 😵‍💫 maandag maar bellen voor nystatine. Kolven jullie nu tijdelijk of gewoon blijven voeden via de borst?

7 maanden geleden

Reactie op Sbeer88

Hier helaas ook spruw. Merk net meteen aan de steken in me borst en ook dat ...
Hè balen! Ik kolfde al voor onze kleine. We waren borstvoeding aan het oefenen. 😅 als je zelf wel last hebt en je kolft ipv aanleggen... Doe je daktarin + nieuwe zoogcompressen dan wel elke voeding of is dat dan niet nodig?

7 maanden geleden

Dames nemen jullie zelf probiotica in en geven jullie ook nog aan de baby? Ik lees dit namelijk op de site borstvoeding. Ik doe dit zelf al een tijdje en het helpt heel goed alleen ik ben haast bang dat het dan teveel van het goede is? Aan de andere kant ik neem de probiotica zelf in (orthiflor Femm) en geef borstvoeding dus het zou dan via een omweg bij hem komen maar alsnog , ik kan nergens echt precies duidelijk vinden of het wel of niet mag maar ook vaag weer wel? 🙈

7 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

Ja!

7 maanden geleden

Reactie op Sbeer88

Hier helaas ook spruw. Merk net meteen aan de steken in me borst en ook dat ...
Ik blijf gewoon de borst geven. Soms kolf ik, om even de druk eraf te halen. Die melk die pasteuriseer ik en vries ik daarna in (zodat de schimmel weg is)