52 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op Kylie02

Ik snap alleen je punt op financieel vlak niet helemaal. Ik zei natuurlijk ...
Wat heb jij een bord voor je kop zeg 😂😂

5 maanden geleden

Ik zit nu in m’n laatste week verlof (12 weken) - vanaf volgende week ga ik 4 dagen werken. Van al mn vriendinnen hoorde ik steeds dat ik er rond deze tijd echt wel weer aan toe zou zijn om te gaan werken, maar ik moet zeggen dat ik dat nog niet zo heb. Ik wil graag een goed voorbeeld zijn voor mijn dochter en haar laten zien dat je zowel een leuke baan als een gezin kan hebben, maar nu de dag dichterbij komt dat ik niet meer het grootste deel van de tijd bij haar ben worstel ik zo met een schuldgevoel. Mijn man is de komende twee maanden fulltime thuis om voor haar te zorgen en daarna gaat ze 3 dagen naar een fijne opvang en komt mijn moeder oppassen, dus liefde en aandacht en plezier zal ze echt niet tekort komen. Waarom voel ik me dan toch zo schuldig? Zijn het de hormonen? Ik weet het niet!

5 maanden geleden

Reactie op MamaVanPleun

Ik vind deze reactie echt niet tof! Lekker ouderwets om te denken dat mense ...
Ik praat werkgelegenheid niet zwart, want ik ga zelf ook weer werken! En de ontwikkkelingsgelegenheid voor kinderen ook niet, want ik heb nergens gezegd dat ik mijn kind er nooit naartoe zal brengen. Alleen dat ik dat nu en voorlopig nog niet zal doen. Voor nu nog genoeg ontwikkelingsmogelijkheden binnen onze kring!

5 maanden geleden

Als ik naar zon feestje toe zou gaan is dat sws minimaal pas eind vd zomer, dus is mijn kindje ook alweer minimaal 6 maanden. Daarnaast zal zij dan bij een van onze ouders blijven. En in de 2 dagen dat ik ga werken zal ze 1 dag met haar vader alleen zijn en 1 dag met mijn ouders. Haar vader ziet ze gewoon elke dag want wij zijn nog samen en wij zijn ook minimaal 2x per week bij mijn ouders met haar.. Laat ik het financiële stukje maar achterwegen laten want dat is blijkbaar een te gevoelig onderwerp om kritisch over na te denken.

5 maanden geleden

Reactie op Kylie02

Als ik naar zon feestje toe zou gaan is dat sws minimaal pas eind vd zomer, ...
Ik ben het wel eens eigenlijk. Omdat wij de opvang niet vertrouwen en geen groot netwerk hebben die onze dochter op kan vangen stop ik met werken. Liever minder te besteden en dan thuis mijn dochter opvoeden. Als het een financiële noodzaak is om fulltime te werken prima maar doe je het om je luxe leven te behouden dan had je niet aan kinderen moeten beginnen. Ieder zijn mening, voel je niet zo aangevallen omdat iemand zijn mening niet in jouw straatje past. Niemand verplicht je ontslag te nemen toch? 😅

5 maanden geleden

Ik ben het wel eens eigenlijk. Omdat wij de opvang niet vertrouwen en geen ...
Het is de manier waarop. Maar als je/jullie dat niet begrijpen, dan is het ook nutteloos om een goede, inhoudelijke discussie te voeren.

5 maanden geleden

Snappen jullie het echt niet? Jij doet het nu ook weer: "dan had je niet aan kinderen moeten beginnen" Laat iemand dat zelf bepalen. Ik heb jullie ook nog niet gehoord over de vrouwen die ook graag (al dan niet parttime) werken om niet de hele week moeder te hoeven zijn, die een betere moeder zijn juist als ze gaan werken. Maar dan vinden jullie vast ook dat deze vrouwen beter geen kinderen hadden moeten krijgen 🙄

5 maanden geleden

Volgens mij vroeg ook niemand om jullie mening en was de vraag of er tips waren van moeders die weer aan het werk zijn. Maar fijn dat nu iedereen deze denigrerende en neerbuigende meningen de strot afgeduwd heeft gekregen. Start daar lekker een stay at home mom topic voor

5 maanden geleden

Goed idee, moeten we doen. Het is overigens ingeduwd en niet afgeduwd. Het gaat in je strot. Niet eruit. Snap je? 😘

5 maanden geleden

Wat hier al is gezegd , het is de manier waarop iets wordt gezegd. Dit is idd een topic waar om advies wordt gevraagd voor mama's die weer aan het werk gaan, niet wel of niet werken en waaronder wel of niet. Daarnaast ben jij juist degene die een aantal x een topic heeft geopend (zoals moeder confessions) om dingen te kunnen delen zónder al het moedermaffia gedoe (wat ik overigens heel goed vind), dan is het toch jammer dat hier zo fel en negatief wordt gereageerd, met zulke aannames en uitspraken (ook die van jou met moet je maar geen kinderen krijgen) wat ook nog eens offtopic is? Laten we gewoon elkaar in de waarde laten en onze meningen op een normale manier delen als het al van toepassing is in een topic.

5 maanden geleden

Reactie op Johanna2023

Ik zit nu in m’n laatste week verlof (12 weken) - vanaf volgende week ga ik ...
Misschien omdat die paar weken sneller voorbij zijn gegaan dan je dacht?? Hier is het door privé omstandigheden ook voorbij gevlogen. En heb ik voor mezelf niet de rust gekregen die ik nodig had. . Maar zodra het kan gaan we die pakken en verder met genieten Verder wel heel het verlof van beide kinderen genoten. Zowel oudste als jongste. Niks geen aandacht te kort. En zullen ze ook nooit te kort komen.

5 maanden geleden

Werkende dames. Een fijn lang weekend😊. Even genieten van ons extra dagje

5 maanden geleden

Beginnen jullie al een beetje te wennen aan het weer werken?? Of voelt het nog erg dubbel?

5 maanden geleden

Reactie op Zena89

Beginnen jullie al een beetje te wennen aan het weer werken?? Of voelt het ...
Ik begin volgende week weer! Kijk er heel erg naar uit aan de ene kant, maar zie er ook een klein beetje tegenop haha.. we gaan het zien 😊

5 maanden geleden

Poeh! dan doe je het om je luxe leven te behouden. Nou en als dat zo is? Ik laat mijn kinderen graag een stukje van de wereld zien op vakantie samen of leuke uitjes Tja dat kost toch geld. Dan werk ik "om mijn luxe leven te behouden" ik vind zowieso het best ouderwets sommige reacties waarom moet een vrouw zich nog schuldig voelen over het feit dat ze graag wil werken.🤷 Waarom is altijd de vrouw die perse thuis moet zijn. Niemand zegt wat over de fulltime werkende vaders🙄Alleen als je als vrouw werk dan doe je je kind wat aan allemaal trauma's Jeetje wat een oordelen allemaal. We zijn allemaal zo verschillend je doet wat je denkt dat goed is en als je denkt dat het werken is omdat je daar ook een leuke mama door bent. Dan is dat toch alleen maar mooi voor je gezin 🩷

5 maanden geleden

Ik kijk er weer naar uit om te kunnen werken! Ik hoef pas na de zomer omdat ik al het betaalde verlof in een keer opneem. Overigens ga ik meteen de volle mep 40uur werken (ja drie dagen opvang) en dat doe ik omdat ik alleen ben en graag mijn kinderen opvoed in een betere en duurdere wijk🤣… Dit is mijn tweede en bij de eerste moest ik na 14 weken weer starten, wat ik toen moeilijk vond… nu ga ik pas weer werken als de tweede bijna 6 mnd is maar pfff ik heb al weken dat ik verlang naar niet alleen mama zijn. Overigens.. de oudste gaat nog steeds twee dagen naar de opvang (voor de continuïteit en om de plek te behouden) en hij vindt het geweldig daar! En ik ook want ik kan echt mijn kinderen geen 7 dagen per week/24 uur (minus slaap) per dag entertainen😅.. Daarbij is het voor vrouwen/carrière een ramp als ze altijd voor lang thuis blijven zouden moet kiezen.. los van het onderhouden van een luxe leven. Waarom zou de moeder altijd thuis moeten blijven of zich schuldig moeten voelen omdat ze graag gaat werken. Er jaar/jaren uit zijn is echt funest voor veel carrières! Nog los van of het voor iedereen financieel haalbaar is om op een salaris (van de man) te leven. Verder ben ik zelf erg enthousiast over de opvang, als het niet zo duur was zou ik ze straks 4 dagen brengen ipv 3 en oma minder belasten 😁🤞🏻

5 maanden geleden

Ik ben van de week weer begonnen en ik vond het heerlijk!! Wat iemand er ook van denkt, ik word er een veel leukere mama van als ik een paar dagen per week werk en geniet ook van mijn werk als juf😇

5 maanden geleden

Reactie op Kirrx

Ik ben van de week weer begonnen en ik vond het heerlijk!! Wat iemand er oo ...
Heerlijk hè? Hier ook blij weer te mogen werken

5 maanden geleden

Reactie op Kirrx

Ik ben van de week weer begonnen en ik vond het heerlijk!! Wat iemand er oo ...
Jaa hoe vaak ik verbaasde gezichten krijg wanneer ze vragen vond je het moeilijk om haar achter te laten? En ik dan nee zeg😅. Soms laten ze me echt twijfelen of ik wel een goede moeder ben. Maar punt 1 ik vind mijn werk en collega's gewoon leuk en punt 2 overal waar ik haar 'achter laat' weet ik dat er goed voor haar gezorgd wordt. Uiteraard kus ik haar helemaal plat wanneer ik haar weer ophaal en lacht ze me ook toe 🥰.

5 maanden geleden

Reactie op G_w_e_n_n

Jaa hoe vaak ik verbaasde gezichten krijg wanneer ze vragen vond je het moe ...
Nou dit hoor! Ik kreeg ook allemaal 'sterkte' appjes omdat ik weer moest werken😅. Ik ging ook aan mezelf twijfelen, maar vind het gezond dat ik mama ben, mezelf ben en mijn kindje met een gerust hart inderdaad achter laat!