628 Reacties

3 maanden geleden

Ik volg ook! Kan ook echt niet wachten

3 maanden geleden

Ik ben zelf echt meeeega aan het zoeken naar silicone servies met een zuignap. Denk toch dat we uitkomen op Mushie. Is ook mooi voor het oog 😅

3 maanden geleden

Ik wil eigenlijk wachten tot 6 maanden maar het cb zegt 4 maanden

3 maanden geleden

Reactie op sanniew

Ik wil eigenlijk wachten tot 6 maanden maar het cb zegt 4 maanden
Mag ik vragen waarom je wil wachten? 😊

3 maanden geleden

Reactie op sanniew

Ik wil eigenlijk wachten tot 6 maanden maar het cb zegt 4 maanden
Gewoon vanaf 4 maanden naar je kindje kijken. Maakt je baby smakkende geluiden en kijkt ze het eten bijna uit je mond dan zou je kunnen starten. Volgens het voedingscentrum mag je nog best een paar weken wachten als ze net 4 maanden zijn.

3 maanden geleden

Vanaf het moment dat ze 4 maanden is mag ze met ons mee eten als wij ook eten. Slaapt ze op dat moment dan eet ze niet. De eerste keren slikken ze het niet door omdat het onbekend is. Ik begin met banaan en wortel maar ik twijfel of ik het fijn prak of pureer. Hoe kijken jullie daar naar?

3 maanden geleden

Reactie op YTPB

Vanaf het moment dat ze 4 maanden is mag ze met ons mee eten als wij ook et ...
Ik begin met pureren en dan kijk ik aan hoe het gaat. Dan steeds wat minder gepureerd denk ik.

3 maanden geleden

Ik ben ook erg benieuwd hoe dit bij ons zou gaan, de kleine is nu net 2 maanden oud. Ik wil de hapjes graag zelf maken, lijkt me erg leuk! Iemand tips waar je recepten en dergelijke kunt vinden?

3 maanden geleden

Wij zijn sinds 3 dagen nu bezig met groente begonnen. Ze eet het al aardig op en er komt weinig terug haar mond uit. Ik maak de hapjes zelf en wij zijn begonnen met wortel. Binnenkort gaan we ook fruit aanbieden maar dit lusten eigenlijk alle baby’s wel omdat het zoet is, vandaar begonnen met groente. Wij pureren het nu helemaal glad, als ze straks wat ouder wordt dan doen we dat steeds minder.

3 maanden geleden

Reactie op Nien1995

Wij zijn sinds 3 dagen nu bezig met groente begonnen. Ze eet het al aardig ...
Hoeveel maanden?

3 maanden geleden

Reactie op chaichai

Hoeveel maanden?
Ze is 3,5 maand. Wij merkten dat ze er heel erg aan toe was en dat bleek dus ook wel aangezien ze het zo op heeft. Bij ons zoontje was dat toen ook zo, die at al heel snel mee met alles.

3 maanden geleden

Reactie op Nien1995

Ze is 3,5 maand. Wij merkten dat ze er heel erg aan toe was en dat bleek du ...
Wat is de hoeveelheid die je geeft ☺️

3 maanden geleden

Mijn dochter is 2,5 week eerder geboren. Nu is ze ontzettend geïnteresseerd in wat wij eten en wil ik binnenkort (ze is nu bijna 4 maanden, 16 weken nu) beginnen met oefen hapjes, maar is het aan te raden om te wachten totdat ze gecorrigeerd 4 maanden is?

3 maanden geleden

Hoe weet je dat je baby er aan toe is??

3 maanden geleden

Reactie op Tigerlilly

Hoe weet je dat je baby er aan toe is??
Het eten van je bord kijken, smakken en grijpen naar je eten zijn drie signalen 🥰

3 maanden geleden

Reactie op Nien1995

Ze is 3,5 maand. Wij merkten dat ze er heel erg aan toe was en dat bleek du ...
Ik merk ook heel erg dat onze kleine er ook aan toe is. Maar ik durf het niet te doen omdat er overal staat dat de darmpjes nog niet ontwikkeld zijn voor die 4 maanden. Het wordt overal sterk afgeraden...

3 maanden geleden

Reactie op chaichai

Wat is de hoeveelheid die je geeft ☺️
Ik geef nu ongeveer 2 eetlepels. Dit is gewoon een beetje op de gok, als ze het niet wilt is dat ook prima. Gisteren begon ze te huilen dat het op was, dus denk dat wij binnenkort naar wat grotere hoeveelheden kunnen gaan.

3 maanden geleden

Het eten van je bord kijken, smakken en grijpen naar je eten zijn drie sign ...
Maar het is een baby? Die doet dat ook bij het speeltje wat boven hem hangt in de gym... 🤷🏼‍♀️🙈

3 maanden geleden

Reactie op Tigerlilly

Maar het is een baby? Die doet dat ook bij het speeltje wat boven hem hangt ...
Ja ik heb dat sowieso met alles. Ja als het vuistje dicht zit dan.. ja leuk maar haar vuistje zit altijd dicht 😂

3 maanden geleden

Reactie op sanniew

Ik wil eigenlijk wachten tot 6 maanden maar het cb zegt 4 maanden
Alleen in Nederland wordt vanaf 4 maanden geadviseerd, heel bijzonder. Wij geven pas vanaf 6 maanden, zodat de darmen goed rijp zijn. Overigens kan Baby Led Weaning pas wanneer een baby zelfstandig kan zitten en dat is sowieso nog niet bij de 4 maanden 🙃