7 Reacties
3 maanden geleden
Bij m’n eerste maakte ik het op zondag. Bijv aardappelen, wortel&boontjes en kip. Dan maakte ik daar allemaal maaltijden van. Maar nu heb ik veel in de vriezer (fruit, avocado, groenten, aardappelen) en laat ik het ontdooien of kook het nog even (aardappelen en groente). Maar op zondag vooruit maken is wel fijn. Kan je zo voor twee/drie weken voorraad maken en invriezen.
3 maanden geleden
Ik kook ook meer op één dag en dat vries ik dan in. Ik stop het in ijsblokjes vormpjes. Ons zoontje eet nog niet zo heel veel dus ik heb al snel voor 3 weken genoeg. Als inspiratie gebruik ik de happje app. Daarin staan echt veel recepten passend bij de leeftijd van je kindje, en met combinaties waar je zelf niet zo snel op komt. 😊
3 maanden geleden
Ik doe het ook in diepvriesblokjes, ik heb nu bloemkool/broccoli/wortel in de vriezer en geef dat omstebeurten en als het op is maak ik weer andere soorten 😁
3 maanden geleden
En hoe doen jullie dat met het introduceren van pasta en rijst? Ik gebruik inderdaad ook de ijsblokjes voor groente en fruit, maar gaat dat goed als je complete maaltijdjes waar pasta/rijst in zit in de vriezer doet? Ik dacht altijd dat je dat niet kon invriezen 🤔
3 maanden geleden
Wij deden eerst vers maken en dan in ijsblokjes..
Inmiddels zijn de porties groter en ga ik binnenkort pasta en rijst enzo introduceren. Dan doe ik het zo;
Grote portie groente koken en pureren.. in verschillende (kleine) Tupperware bakjes in de vriezer.
En dan haal ik er ‘s ochtends een portie uit de vriezer, kook ik wat pasta/rijst oid. Verwarm ik de groente in de magnetron, pasta erbij en nog wat pureren.. en geven. Mocht ik teveel pasta hebben dan gewoon bewaren voor dag erna en daarmee hetzelfde doen.
Indien ik vlees ga introduceren, dan gewoon samen met de groente.
Mocht ik weer even niet iets in de vriezer hebben, geef ik een potje. Of ik heb altijd diepvries groente in huis (zoals pompoen), maar daarmee moet je opletten dat je het niet nogmaals invriest. Dus dan kleine portie maken voor direct opeten en evt voor dag erna en in koelkast bewaren.