9 Reacties

2 maanden geleden

Hier precies hetzelfde! Ons zoontje sliep ook door vanaf 8 weken tot 5,5 maand en ik weet ook niet meer wat te doen😅 de gebroken nachten beginnen me inmiddels een beetje op te breken. Ik lees even mee!

2 maanden geleden

Mijn dochter is 6maanden sliep eigenlijk vanaf 4,5 m van 7 tot 7 maar nu wordt ze ook vaak om 4uur of 5uur wakker ik geef gwn haar speen en meestal gaat ze dan weer verder slapen.

2 maanden geleden

Ik lees mee. Ben ook kapot en hetzelfde verhaal beetje hier….wilt overdag kleine beetjes drinken en snachts veel. Cb zegt dat dit erbij hoort voor nu maar ben zoooo moeeee……..

2 maanden geleden

Kan het zijn dat je productie iets verminderd is? In de avond geef je natuurlijk wel wat minder en misschien dat hij daardoor wat vaker wakker wordt in de nacht? Hier helaas ook wat minder productie op dit moment (kolf nu extra tussendoor om dit weer omhoog te krijgen). Daarom ben ik haar de laatste voeding een fles gaan aanbieden zodat ze goed in slaap komt, wakker wordt ze niet zoals bij jullie. Maar wie weet dat dit een optie is? Of misschien zijn er tandjes aan het doorkomen? Daar kunnen ze ook flink last van hebben.

2 maanden geleden

Het is heel normaal voor baby’s om de eerste weken/maanden lang door te slapen en daarna ineens niet meer. Net als dat het ook heel normaal is dat ze na 6 maanden nog steeds nachtvoedingen nodig hebben. Dat betekent niet dat jij iets verkeerd heb gedaan of dat je baby ineens verleerd is om te kunnen slapen. Het kunnen inderdaad tandjes zijn, groeispurt, mentale ontwikkelingen of andere mijlpalen. Ik zei het al in een ander topic over 6 maanden oude baby’s die niet doorslapen: ook dit is weer een fase en gaat voorbij. Probeer niet te veel de strijd aan te gaan met je baby’s natuurlijke gedrag maar kijk hoe je er zelf beter mee om kunt gaan. Vroeger naar bed? Je partner, als je die hebt, een flesje afgekolfde melk laten geven ‘s nachts? Overdag meer rust momenten pakken?

2 maanden geleden

Waar slaapt je kindje? Het kan schelen als hij dichtbij je slaapt . Ons kindje slaapt vaak naast me, dan is een nachtvoeding meer of minder ook niet heel erg omdat ik hem gewoon liggend voedt.

2 maanden geleden

Misschien een boterham er bij? Mijn kindje zit echt niet meer vol van alleen melk en eet ontzettend graag vaste voeding met 6,5 maand. Laatst onderweg even geen boterham paraat, extra melk gegeven, nou hij was de hele dag chaggo en hongerig 😉

2 maanden geleden

Hier precies hetzelfde. Denk dat het komt door de vaste voeding.. misschien te weinig. Ze mogen best veel hebben en ik gaf in het begin echt te weinig. Mijn zoontje (6,5 maanden) kwam sinds 6 maanden ook ineens weer in de nacht. Maar na 1 week is dat weer veranderd en komt nu rond 6 uur maar slaapt daarna weer verder.

2 maanden geleden

Hier nog een droomvoeding rond 23u. Anders moet ik er sowieso rond 02u uit. Met droomvoeding slaapt hij tot ongeveer 5 / 6u. Afgelopen nacht kwam hij na de voeding van 23u WEL om 02u EN om 5.30u. Ik ben ook wel moe. Vaste voeding is hij nog helemaal geen fan van. We blijven oefenen, maar er gaan denk ik max 5 mini hapjes in. We volgen gewoon ons zoontje. ✨Alles is een fase✨